arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۲۱۲۲
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۴ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۹

ضدعفونی معابر اولویت دار به صورت روزانه انجام می‌شود

مدیر عامل سازمان آتش نشانی از ضد عفونی معابر پر تردد و اولویت دار در سطح شهر تهران به صورت روزانه توسط این سازمان خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیر عامل سازمان آتش نشانی از ضد عفونی معابر پر تردد و اولویت دار در سطح شهر تهران به صورت روزانه توسط این سازمان خبر داد.

 مهدی داوری در ششمین نشست مجازی ویدئو کنفرانسی در تشریح اقدامات سازمان آتش نشانی در مقابله با کرونا ویروس گفت : در بخش سخت افزاری در پی شیوع این ویروس تجربه کمی برای مقابله با آن در دنیا وجود داشت. اما خوشبختانه در سازمان آتش نشانی در کمترین زمان ممکن عکس العمل مناسبی داشتیم.

وی افزود: در زمان کوتاهی تجهیزات لازم برای مقابله با این بیماری در این سازمان آماده شد به شکلی که 150 دستگاه انفرادی، برای ضد عفونی معابر تهیه شد که در اکیپ‌های مختلف در نقاط مختلفی که در کارگروه بهداشت تعیین شده بود به کار گرفته شد. این نقاط شامل پایانه‌ها و معابر پر تردد و خیابان‌های اطراف بیمارستان‌ها بود که همگی توسط سازمان آتش نشانی ضد عفونی و گندزدایی شدند.

داوری ادامه داد: بیشتر در دو مرحله، بازار تهران ، پاساژها و ساختمان‌های پر تردد در سطح شهر توسط سازمان آتش نشانی ضدعفونی شدند و معابر پر تردد و خیابان‌های اطراف بیمارستان‌ها نیز در طول روز ضدعفونی می‌شوند.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به طراحی ماشین آلات ویژه ضد عفونی معابر با کمک بخش صنعت در کشور گفت: استفاده از خودروهای معمول آتش نشانی برای کار ضد عفونی به شکلی به ماموریت‌های ما در اطفای حریق لطمه وارد می‌کرد لذا هشت دستگاه خودرو طراحی شد که می‌توانند روزانه ده‌ها کیلومتر از معابر شهر را ضد عفونی کنند.

وی افزود: مراقبت از پرسنل خود سازمان اقدام دیگری بود که انجام شد به شکلی که برای 5000 آتش نشان شاغل با همکاری شرکت سالم غربالگری انجام شد همچنین پروتکل‌های بهداشتی به صورت دقیق در ایستگاه‌های سازمان آتش نشانی اجرایی شده است.

داوری در تشریح آمار مبتلایان در این سازمان تصریح کرد: خوشبختانه تا به امروز فوتی نداشتیم و تنها برخی افراد علایمی داشتند که با پیگیری‌ها این علایم برطرف و این افراد سر کار خود حاضر هستند.

داوری در تشریح مواد استفاده شده برای ضد عفونی معابر در تهران خاطر نشان کرد: آتش نشانی در همکاری با اداره محیط زیست شهرداری تهران آثار ضد عفونی معابر بر محیط زیست را در دست مطالعه و پیگیری قرار داد. در حال حاضر ما آب ژاول با نیم درصد را که آسیب بسیار کمی دارد مورد استفاده قرار دادیم و درصد کمتری هم استفاده از آب اکسیژنه داریم برای استفاده از این موارد ملاحظات مختلفی را در نظر می‌گیریم و نقاطی که اولویت دارند را در روز ضد عفونی می‌کنیم. البته باید به این نکته توجه داشته باشید با شرایط خاصی مواجه هستیم و ناچاریم از این مواد استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: هدف سازمان آتش نشانی ضد عفونی به معنای واقعی است و مطمئنیم این کار سطحی از تاثیرگذاری را خواهد داشت که در کشورهای دیگر نیز در حال انجام است. از سوی وزارت بهداشت بر ادامه این عملیات در معابر پر تردد تاکید شده است.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان