arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۳۰۵۳
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۲۳ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۹

شمار مبتلایان به کرونا در آذربایجان‌غربی به‌ی ۱۸۰۵ نفر رسید

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان‌غربی گفت: تعداد افراد مبتلا به کرونا در آذربایجان‌غربی به یک هزار و ۸۰۵ نفر افزایش پیدا کرد که از این تعداد یک هزار و ۱۹۶ نفر بهبود یافته‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جواد آقازاده، در گفتگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به آخرین آمار مبتلایان ویروس کرونا در آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته از ۳۰۴ مورد جدید که هم به صورت بستری در بیمارستان بودند و هم سرپایی به مراکز درمانی مراجعه کردند تست کرونا انجام شد که از این تعداد ۵۷ مورد جدید مبتلا به ویروس کرونا گزارش شده است در مجموع تعداد مبتلایان به ویروس کووید ۱۹ در آذربایجان‌غربی به یک هزار و ۸۰۵ نفر افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه ۲۶ مورد جدید بهبود یافته از بیمارستان‌های استان ترخیص شده‌اند، اعلام کرد: در مجموع تعداد بهبودیافتگان در آذربایجان‌غربی به یک هزار و ۱۹۶ نفر افزایش پیدا کرد که از بیمارستان ترخیص شده‌اند و در نقاهتگاه و یا منزل شخصی تحت مراقبت و رصد مراکز درمانی هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه ۵۷ مورد مثبت مبتلا به ویروس کرونا در آذربایجان‌غربی شناسایی شده است، تصریح کرد: تعداد مبتلایان جدید به تفکیک شهرستان‌ها در ارومیه ۲۲ مورد جدید، بوکان ۷ مورد، تکاب یک مورد، خوی ۱۵ مورد، سلماس ۵ مورد، شاهین دژ یک مورد، مهاباد سه مورد، میاندوآب ۲ مورد و نقده یک مورد اضافه شده که در سایر شهرستان‌ها مورد جدید مبتلا به ویروس کرونا گزارش نشده است.

آقازاده اذعان کرد: پنج شهرستان ارومیه، خوی، میاندوآب، بوکان، مهاباد، بوکان بیشترین تعداد مبتلایان به ویروس کووید ۱۹ را در آذربایجان‌غربی به خود اختصاص داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه مردم باید طرح فاصله‌گذاری هوشمند را در جامعه رعایت کنند، تاکید کرد: از تمام مردم و به ویژه اصناف درخواست می‌شود طرح فاصله‌گذاری هوشمند را جدی بگیرند و رعایت کنند و به جز مواقع ضروری از منزل خارج نشود تا بتوانند زنجیره ابتلا به ویروس کرونا را قطع کنیم.

منبع: فارس
نظرات بینندگان