arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۳۵۴۵
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / ورود سازمان بازرسی کل کشور به معدوم سازی جوجه‌های یک روزه / وجود بیش از هفت هزار کودک کار و خیابان در تهران / بلامانع بودن فعالیت پاساژها و بازار تهران از امروز / ممنوع شدن افتتاح سپرده بانکی با سود بالاتر از ۱۵ درصد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / ورود سازمان بازرسی کل کشور به معدوم سازی جوجه‌های یک روزه / وجود بیش از هفت هزار کودک کار و خیابان در تهران / بلامانع بودن فعالیت پاساژها و بازار تهران از امروز / ممنوع شدن افتتاح سپرده بانکی با سود بالاتر از ۱۵ درصد

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

ورود سازمان بازرسی کل کشور به معدوم سازی جوجه‌های یک روزه: حجت‌الاسلام و المسلمین حسن درویشیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور، معدوم سازی جوجه‌های یک روزه را اقدامی غیرانسانی و غیرقانونی خواند و گفت: ما این تخلف را به جد دنبال می‌کنیم و نتیجه را اطلاع رسانی خواهیم کرد. وی افزود: وقتی این خبر را شنیدم و تصاویر را دیدم بسیار متأثر شدم چرا که کاری غیر انسانی صورت گرفته است و سازمان بازرسی به محض اطلاع از این موضوع ورود کرد.

وجود بیش از هفت هزار کودک کار و خیابان در تهران: حبیب‌الله مسعودی فرید، معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی با بیان این که سال گذشته حدود ۴۰۰ کودک کار و خیابان در کشور جمع‌آوری شده است، گفت: بر اساس برآوردها در شهر تهران بین هفت تا هشت هزار کودک کار وجود دارد. وی با بیان این که کودکان کار و خیابان به دلایل مختلف در خیابان حضور دارند، افزود: دلایلی همچون فقر، بدسرپرست بودن خانوار یا حضور کودکان غیر ایرانی در کشور و به ویژه در کلانشهرها از جمله دلایل وجود کودکان کار و خیابان هستند.

بلامانع بودن فعالیت پاساژها و بازار تهران از امروز: سرهنگ نادر مرادی، معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت تهران بزرگ اعلام کرد که با تصمیم ستادملی مقابله با کرونا پاساژها و مراکز بخش‌های مسقف بازار تهران نیز می‌توانند از امروز فعالیتشان را آغاز کنند. وی درباره فعالیت پاساژها و قسمت های مسقف بازار تهران نیز اظهارکرد: تصمیم ستادملی مقابله با کرونا این شد که از امروز، اول اردیبهشت این مراکز نیز امکان فعالیت داشته باشند. بنابراین از اول اردیبهشت فعالیت پاساژها، مگامال‌ها و اماکن فضای مسقف در بازار تهران نیز بلامانع است، اما اگر مشاغل پرریسک داخل این فضاها باشد، تنها این مشاغل اجازه فعالیت ندارند، مثلا اگر در بخشی از یک پاساژ باشگاه بدنسازی باشد، این باشگاه اجازه فعالیت ندارد.

ممنوع شدن افتتاح سپرده بانکی با سود بالاتر از ۱۵ درصد: با تصمیم شورای عالی بانک‌ها و موسسات اعتباری مقرر شده تا از امروز (اول اردیبهشت) سپرده‌های بلند مدت با نرخ ۱۵ درصد افتتاح شود. هرچند طبق مصوبه شورای پول و اعتبار نرخ سود سپرده‌های بانکی از شهریور سال ۹۶ بدون تغییر و معادل ۱۵ درصد تعیین شده و بانک مرکزی هم بخشنامه مربوطه را به نظام بانکی ابلاغ کرده بود، ولی رقابت سودی بانک‌ها چندماه بعد از این مصوبه بالا گرفت و کار به جایی رسید که برخی از بانک‌ها نرخ‌های بالاتر از ۲۳ درصد نیز به سپرده گذاران خود پرداخت می‌کردند.

آخرین وضعیت تلفات کرونا در کشور: کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۳۴۳ بیمار جدید مبتلا به کووید در کشور شناسایی شد. وی افزود: بنابراین مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۸۲۲۱۱ نفر رسید. به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۸۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و به این ترتیب تا امروز ۵۱۱۸ نفر از بیماران، جان باخته و دیگر در بین ما نیستند. وی گفت: تا امروز ۵۷۰۲۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده‌اند.

جنجال‌آفرینی مدعیان طب اسلامی با توصیه خوردن ادرار شتر برای درمان کرونا: یکی از مدعیان طب سنتی با نوشیدن ادرار شتر، دیگران را ترغیب به تکرار این کار برای جلوگیری از ابتلا به کرونا کرده است. اخیرا فردی به نام (م. س) مدعی طب سنتی و اسلامی در توصیه‌ای عجیب، با سر کشیدن ادرار شتر در برابر دوربین، دیگران را ترغیب به این کار جهت جلوگیری از ابتلا و درمان کرونا کرده است.

گذار شمار مبتلایان به کرونا در اروپا از مرز ۱ میلیون نفر: مرکز کنترل بیماری اروپا یکشنبه شب گزارش کرد که اینک در قاره اروپا بیش از یک میلیون ابتلای قطعی به کرونا و حدود ۱۰۰ هزار کشته ناشی از این ویروس گزارش شده است.  بر اساس آمار مرکز کنترل بیماری اروپا که امروز در وبگاهش انتشار یافت، اسپانیا بیشترین شمار مبتلا به کرونا را در اروپا با ۱۹۱۷۲۶ نفر دارد. بعد از این کشور ایتالیا، آلمان، انگلیس و فرانسه قرار دارند. از نظر میزان مرگ ومیر نیز ایتالیا با ۲۳۲۲۷ نفر در رتبه نخست و بعد از آن اسپانیا، فرانسه، انگلیس و بلژیک قرار دارند.

تمدید ممنوعیت آمدوشد در عراق تا 2 خرداد: کمیته عالی بهداشت و سلامت عراق از تمدید مقررات منع آمد و شد در این کشور به دلیل کرونا تا ۲۲ ماه مه (دوم خرداد) خبر دادند. این مقررات از ساعت هفت عصر آغاز خواهد شد و تا شش صبح ادامه پیدا می‌کند. کمیته مذکور همچنین اعلام کرد که همه مؤسسات آموزشی و مراکز دینی، قهوه‌خانه‌ها و اماکن ورزشی و مراکز خرید و تالارها همچنان بسته خواهند بود و برگزاری مراسم ختم و عروسی نیز تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

نظرات بینندگان