arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۴۵۲۵
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۸ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹

انتقاد ژاپنی‌ها از رفتار کمیته بین‌المللی المپیک / کمیته بین المللی المپیک درباره مسائل مالی عجله کرد

مدیر اجرایی المپیک توکیو ۲۰۲۰ با انتقاد از عملکرد سایت کمیته بین‌المللی المپیک درباره این موضوع که شینزو آبه نخست وزیر ژاپن اعلام کرده است هزینه تعویق بازی‌های المپیک را دولت این کشور پرداخت خواهد کرد، گفت: رفتار این نهاد اشتباه و غلط بود و این موضوع از سایت کمیته بین المللی المپیک حذف شد. ما دیدگاه‌های خودمان را به صورت تلفنی رد و بدل کردیم و کمیته بین المللی المپیک کمی عجله کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش سایت insidethegames، بعد از تعویق بازی‌های المپیک توکیو و اعلام هزینه بالایی که تعویق این رقابت‌ها به دنبال دارد، توشیرو موتو مدیر اجرایی المپیک توکیو درباره تاثیر شیوع کرونا بر این رقابت‌ها و تعویق آن گفت: مسئولان برگزاری بازی‌های المپیک در مقابل مالیات دهندگان و عموم مردم کاملا شفاف تاثیرات مالی تعویق بازی‌های المپیک توکیو را توضیح خواهند داد.

او در ادامه با انتقاد از عملکرد سایت کمیته بین‌المللی المپیک درباره این موضوع که شینزو آبه نخست وزیر ژاپن اعلام کرده است هزینه تعویق بازی‌های المپیک را دولت این کشور پرداخت خواهد کرد، گفت: رفتار این نهاد اشتباه و غلط بود و این موضوع از سایت کمیته بین المللی المپیک حذف شد. ما دیدگاه‌های خودمان را به صورت تلفنی رد و بدل کردیم و کمیته بین المللی المپیک کمی عجله کرد.

هنوز هیچ مبلغی درباره میزبان خسارت تعویق بازی‌های المپیک گزارش نشده است، ولی رسانه‌های ژاپنی اعلام کردند این هزینه تا ۳ میلیارد دلار خواهد بود.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان