arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۴۵۵۵
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۹ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹

تزریق خون تازه به تیم ملی فوتبال برای صعود / هر بازیکنی که پاسپورت ایرانی دارد فرصت حضور در تیم ملی را دارد / هاشمیان و کریم باقری به همراه دو کروات، مربیان تیم ملی / بازی‌های زمان ویلموتس شبیه فیلم درام بود، فیلم‌های تیم من اکشن خواهد بود

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران درباره درصد تغییرات تیم ملی ایران براساس نظرات و سلایق او نسبت به زمان کی‌روش و ویلموتس گفت: من دنبال تغییر نقاط قوت نیستم و باید نقاط قوت را حفظ کرد، اما اعتقاد دارم باید خون تازه‌ای به تیم تزریق شود. این کار را خواهم کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی فوتبال ایران درباره ارتباط خود با بازیکنان تیم ملی ایران در ایام شیوع ویروس کرونا بیان کرد: برای همه مردم آرزوی سلامتی دارم. سعی کردم با همه بازیکنان ارتباط داشته باشم. برخی از آن‌ها را حضوری دیدم و تلاش می‌کنم مرتب با آن‌ها تماس تلفنی هم داشته باشم. در روز‌های کرونایی تنها می‌توانم تلفنی با بازیکنان در تماس باشم، اما سعی کردم این تماس‌ها را قطع نکنم.

او در پاسخ به این سوال که فکر می‌کند نسبت به زمان کی‌روش و ویلموتس تیم ملی ایران براساس نظرات و سلایق او چند درصد تغییر می‌کند، خاطرنشان کرد: من دنبال تغییر نقاط قوت نیستم و باید نقاط قوت را حفظ کرد، اما اعتقاد دارم باید خون تازه‌ای به تیم تزریق شود. این کار را خواهم کرد.

اسکوچیچ درباره اینکه آیا حریفان آسیایی تیم ملی ایران را آنالیز کرده است یا خیر، گفت: کرونا فرصت خوبی بود تا آنالیز خوبی داشته باشم. ۴۰ بازی اخیر تیم ملی را دیدم. وضعیت تیم خودمان و رقیبان را به دقت بررسی کردم. ۱۰۰ سی دی از بازی‌های لیگ برتر را به کرواسی آوردم. الان در شرایط کرونا فرصت خوبی است تا تمام این بازی‌ها را آنالیز کنم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران درباره شانس صعود ایران به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر گفت: درصد زیادی برای صعود به جام جهانی شانس داریم. شکی به تیم ملی ندارم. برای صعود به جام جهانی نیاز به روح برنده و داریم.

او در پاسخ به این سوال که با توجه به شرایط ایجاد شده آیا مانند گذشته اعتقاد به برگزاری اردو‌های بلند مدت دارد یا خیر، توضیح داد: به نظرم اول باید برنامه لیگ مشخص شود تا بعد برای تیم ملی برنامه ریزی کنیم. شاید اکنون زود باشد درباره برنامه اردو‌های مان فکر کنیم. اول باید دید چه بازه زمانی در اختیار داریم تا طبق برای تمرینات مان برنامه ریزی کنیم.

اسکوچیچ درباره اینکه معیار او برای انتخاب بازیکنان تیم ملی چیست و آیا برخلاف گذشته که بازیکنان لژیونر برای حضور در تیم ملی در اولویت بودند از نفرات لیگ برتری هم به همان میزان استفاده خواهد کرد یا خیر، پاسخ داد: مهم این است بازیکنان بتوانند در آن سطح خودشان را منطبق کنند. هر بازیکنی پاسپورت ایرانی دارد فرصت نشان دادن خودش و حضور در تیم ملی را دارد. من بازیکنان داخل ایران و خارج را جدا نمی‌کنم.

او درباره مدت قراردادش خاطرنشان کرد: قراردادم بلندمدت است، اما طبیعی است تداوم آن به نتایج هم بستگی دارد. نباید انتظار داشته باشیم با کسب نتایج ضعیف همکاری مان را ادامه بدهیم.

سرمربی کروات تیم ملی ایران درباره اینکه آیا قراردادش در تیرماه به پایان می‌رسد، اظهار داشت: می‌دانید شایعات غلط در ایران زیاد است.

او درباره نظرات موافق و مخالفی که درباره سرمربیگری اش در تیم ملی وجود دارد گفت: من اعتماد به نفس کامل دارم و تلاش زیادی می‌کنم. از کارم مطمئن هستم، اما طبیعی است هر فردی برای سرمربیگری تیم ملی ایران انتخاب می‌شد نظرات منفی نسبت به او مطرح بود.

اسکوچیچ درباره مشکلات حقوقی اش با باشگاه صنعت نفت آبادان عنوان کرد: امیدوارم به زودی این مشکل حل شود. اقدام‌هایی برای رفع مشکل من با صنعت نفت آغاز شده و فکر می‌کنم فدراسیون کار‌ها را پیگیری می‌کند. مطمئن هستم به زودی مشکلات را حل خواهد کرد.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران درباره دریافت نکردن مطالباتش از باشگاه ملوان انزلی بیان کرد: درباره مشکلاتم با ملوان اصراری نکردم. سال‌های زیادی از حضور من در این تیم گذشته، اما هیچگاه عجله‌ای برای مذاکره با مدیران ملوان نداشتم. با آن‌ها خوب رفتار کرده، اما به نظر می‌رسید تمایل برای حل مشکل ندارند. طبیعی است برای کاری که کردم انتظار دارم دستمزدم را بگیرم.

او درباره تعریف بازیکنان لژیونر تیم ملی از خودش گفت: خودم را با سایر مربیان مقایسه نمی‌کنم بلکه با دراگان دیروز مقایسه می‌کنم تا از روز قبل بهتر باشم. آدم نرمال و خوبی هستم. از لحاظ فنی هم بازیکنان این را درک کرده اند. امیدوارم این نگاه مثبت بازیکنان هم به دلیل رفتارم باشد و هم از لحاظ تکنیکی و فنی از من راضی باشند.

دراگان درباره نقاط مثبت فوتبال ایران که سبب انگیزه گرفتن او برای فعالیت در تیم ملی می‌شود، بیان کرد: بازیکنان ایران از نظر تکنیک و تاکتیک توانایی‌های بسیار زیادی دارند. فوتبال هجومی در خون ایرانی‌ها است و من امیدوارم در تیم ملی همین سبک را ارائه بدهم. وقتی بازی‌های قبلی این تیم را نگاه می‌کردم در برخی دیدار‌ها خیلی دفاعی بازی می‌کرد و از این موضوع تعجب می‌کردم. در روند کاری من با توجه به پتانسیلی که در خون بازیکنان ایرانی است، ارائه فوتبال هجومی پررنگ‌تر خواهد شد.

اسکوچیچ درباره اینکه تیم ملی در زمان او به سبک بازی تدافعی کی روش گرایش دارد یا تهاجمی ویلموتس، توضیح داد: تفاوت تیم کی روش با ویلموتس در دفاعی بودن تیم کی روش نیست. این تیم به دلیل در اختیار داشتن دیسیپلین مناسب برتری دارد. فیلم بازی‌های اخیر تیم ملی با هدایت مارک ویلموتس را دیدم و این بازی‌ها بیشتر شبیه فیلم‌های درام بود، اما سعی می‌کنیم فیلم‌های تیم من اکشن باشد.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران درباره اینکه آیا از مربیان کرواتی که در ایران حضور داشتند مشاوره می‌گیرد عنوان کرد: خودم را مربی خارجی نمی‌دانم بلکه فردی هستم که از لیگ ایران، سرمربی تیم ملی شده است. فکر می‌کنم نسبت به مربیان کروات دیگر شناخت خوبی از تیم ملی ایران دارم، اما طبیعی است هر کسی نظر بدهد از آن استفاده می‌کنم. برای من فرقی نمی‌کند ایرانی باشد یا کروات یا یک کشور دیگر.

اسکوچیچ درباره معرفی دستیارانش تصریح کرد: وحید هاشمیان با تیم ملی قرارداد دارد. از کریم باقری هم خواستیم به این تیم بیاید. ۲ دستیار خارجی من هم تجارب زیادی دارند و فکر می‌کنم بتوانند کمک کنند، شاید افراد دیگری هم باشند که بتوانند به تیم ملی بیایند و به ما کمک کنند.

او ادامه داد: تونی اوسنیک دستیار فنی من در نفت آبادان بود که در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ دستیار سرمربی اسلوونی هم بود. ملادن زگانیر هم مربی دروازه‌بانان ما است که پیش از این با من در خونه به خونه بابل کار می‌کرد. او اکنون از تیم ملی کویت جدا شده و به ما اضافه خواهد شد.

او در پاسخ به این سوال که آیا بازی بوده که شما دوست داشته باشید روی نیمکت تیم ملی ایران باشید و فکر می‌کنید اگر در آن دیدار سرمربی بودید چه نتیجه‌ای می‌گرفتید، توضیح داد: دوست ندارم درباره مربیان قبلی صحبت کنم چراکه زحمات زیادی کشیده اند. نباید مربیان را به صورت خوب و بد تقسیم کنم بلکه مربیان را به شجاع و کمتر شجاع تقسیم می‌کنم. من به فوتبال هجومی علاقه دارم و شاید اگر در جام جهانی سرمربی تیم ملی بودم شجاعت بیشتری به تیم تزریق می‌کردم، اما منکر زحمت مربیان قبلی و نتایج خوب آن‌ها نمی‌شوم.

اسکوچیچ درباره اینکه فوتبال هجومی باید با نتیجه همراه باشد گفت: بله البته همه چیز بر اساس نتیجه سنجیده می‌شود، اما در کنار نتایج براساس پروسه و روندی که در تیم ملی طی می‌شود، باید نگاه مثبتی داشته باشیم.

او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بهترین و بدترین بازی اش با صنعت نفت در لیگ امسال کدام دیدار‌ها بود عنوان کرد: فکر می‌کنم بازی با سپاهان که ۴ بر ۲ پیروز شدیم بهترین بازی مان و البته دیدار با پرسپولیس هم بدترین بود.

سرمربی تیم ملی درباره آخرین صحبت هایش یادآور شد: آرزو می‌کنم همه سلامت باشند. بی صبرانه منتظرم شرایط به گونه‌ای شود که به ایران برگردم چراکه انرژی و امید زیادی دارم. از مردم ایران می‌خواهم که به تیم ملی ایمان داشته باشند که در آن حالت نتایج ما بهتر می‌شود. آرزویی غیر از خوشحالی میلیون‌ها هوادار که عاشقانه تیم ملی را حمایت می‌کنند ندارم.

نظرات بینندگان