arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۴۷۳۴
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۵ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹

خطر شیوع کرونا در تنها پایگاه نظامی خارجی چین

گزارش های رسانه ای در چین حاکی است این کشور در تنها پایگاه نظامی خارجی خود واقع در «جیبوتی» تدابیر شدیدی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اتخاذ کرده است موضوعی که بیانگر نگرانی پکن از شیوع کرونا در این پایگاه است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خطر شیوع کرونا در تنها پایگاه نظامی خارجی چینگزارش ها حاکی است چین و آمریکا که در این کشور دارای پایگاه های نظامی هستند تدابیر احتیاطی در نظر گرفته اند روزنامه ساوت چاینا از قول منابعی در ارتش چین آورده است همه ماموران و نظامیانی که در این پایگاه هستند باید اظهار نامه بهداشتی تهیه کنند.

گزارش حاکی است شیوع کرونا در جیبوتی باعث بروز نگرانی های فزاینده برای چین و آمریکا در این کشور آفریقای شرقی شده است چین دستگاه های تنفسی در تنها پایگاه نظامی خود در جیبوتی قرار داده است و همزمان به پرسنل نظامی تاکید کرده است موارد بهداشتی را مراعات کنند.

چین اولین پایگاه نظامی خارجی خود را در این کشور آفریقای شرقی تاسیس کرده و از سال ۲۰۱۷ میلادی عملیاتی شده است.

سونگ جونگ پینگ تحلیلگر مسایل نظامی چین گفت که ارتش این کشور همان تدابیر احتیاطی را که برای پایگاه ها و تاسیسات نظامی داخلی در نظر گرفته است در جیبوتی هم اجرا می کند.

این پایگاه یکی از اصلی ترین پایگاه های چین برای پشتیبانی از ماموریت های حفاظت از صلح در آفریقا است.

جیبوتی یک بندر مهم و راهبردی کشتیرانی در دهانه ورودی به دریای سرخ است این کشور تا کنون از ابتلای ۹۸۵ نفر به کرونا خبر داده که تنها در خلال یک هفته دو برابر شده است.

"رایان مارتینسون" استادیار کالج جنگ دریایی آمریکا می گوید چین با احداث پایگاه نظامی جیبوتی در حال تبدیل شدن به یک قدرت دریایی در اقیانوس اطلس است، چین در حال سرمایه گذاری هنگفتی در منطقه است و قصد مقابله با تهدیدات نظامی آمریکا را دارد.

او گفت: حضور چین فراتر از آسیا در پنج سال اخیر گسترش یافته است و از عملیات مقابله با دزدان دریایی و بازدید از بنادر به فعالیت های آموزشی و ایجاد بنادر در جیبوتی و شاخ آفریقا در نزدیکی خلیج عدن دریای سرخ و خلیج فارس گسترش پیدا کرده است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان