arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۵۷۷۱
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۲۰ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹

کاهش درجه اضطراری در پکن به خاطر شیوع کرونا

وضعیت اضطراری بهداشت عمومی مرتبط با ویروس کرونا از نخستین ساعت بامداد فردا ۳۰ آوریل (۱۱ اردیبهشت) در پکن یک درجه کاهش یافته و سطح هشدار از درجه یک به دو تعدیل می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«چن پی» معاون دبیرکل شهرداری پکن روز چهارشنبه در نشست خبری ستاد پیشگیری و مهار شیوع ویروس کرونا در شهر پکن گفت: بر این اساس، افرادی که از مناطق داخلی با خطرات کم به پکن سفر کرده یا بر می‌گردند دیگر لازم نیست ۱۴روز در خانه قرنطینه شوند و قرنطینه کنونی برای خانه نشینان هم لغو می‌شود.

او گفت:، اما افرادی که از خارج از کشور، استان هوبی و منطقه ووهان و سایر مناطق داخلی با خطرات بالا و متوسط، وارد پکن می‌شوند مشمول این وضعیت نخواهند بود و آن‌ها همچنان باید تدابیر قرنطینه را رعایت کنند.

این مقام شهرداری پکن در مورد کاهش سطح ورود و خروج به مجتمع‌های مسکونی در این شهر هم گفت: پیک‌ها، فروشندگان مواد غذایی، کارکنان املاک و کارگران دکوراسیون‌ها در صورتی که «کد سبز» سلامت دریافت کنند می‌توانند وارد مجتمع‌های مسکونی شوند.

خانم چن تصریح کرد: تعدیل درجه هشدار به معنای کاهش استاندارد پیشگیری، مهار و اهمال در این زمینه نیست بلکه معیار‌های جدید و سخت‌تری اجرا خواهد شد.

از آغاز شیوع ویروس کرونا، دولت چین سخت‌ترین تدابیر بهداشتی را در پکن اعمال کرده است با این حال این شهر یکی از کمترین تعداد مبتلایان به این ویروس را گزارش کرده است.

در شهر پکن تا کنون ۵۹۳ تن به کرونا مبتلا شده اند از این تعداد ۹ تن جان باخته و ۵۳۸ تن نیز درمان شده اند اکنون در پکن فقط ۴۶ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان بستری هستند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان