arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۵۸۶۱
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۱ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹

لایو خبر - ۱۱ اردیبهشت ۹۹

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس پارلمان پاکستان به کرونا مبتلا شد
۱۳۹۹/۰۲/۱۲ - ۰۰:۱۵
دبیرخانه عمومی پارلمان پاکستان پنجشنبه شب اعلام کرد: "اسد قیصر" رییس مجلس ملی این کشور آزمایش کرونا داده و نتیجه آن مثبت شد.
حریرچی: وجود حتی یک بیمار کرونایی، یعنی شرایط هنوز عادی نیست / روزانه باید ۷۰۰ تست کرونا انجام شود / ۲۱ درصد افراد در تماس با بیماران، مبتلا به کرونا هستند
۱۳۹۹/۰۲/۱۲ - ۰۰:۱۳
معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور گفت: وجود حتی یک بیمار مبتلا به کرونا در استان و کشور مستلزم حفظ هوشیاری کامل در جامعه است و این یعنی شرایط هنوز عادی نیست.
واشنگتن‌پست: آمریکا می‌خواهد بابت کرونا از چین طلب خسارت کند
۱۳۹۹/۰۲/۱۲ - ۰۰:۱۳
یک رسانه آمریکایی به نقل از منابع آگاه در کاخ سفید گزارش داد که دولت آمریکا در حال بررسی طرح‌هایی برای طلب خسارت از چین بابت «نحوه مدیریت کردن ویروس همه‌گیر کرونا» است. «جورج سوریال» از مقامات ارشد سابق دولت ترامپ که اکنون در یک پرونده علیه چین فعال است، به واشنگتن پشت گفته است که ترامپ و دستیارانش به‌صورت پنهانی درباره سلب یا محدودسازی مصونیت دولتی چین گفتگو کرده‌اند؛ اتفاقی که اگر رخ دهد، دولت آمریکا یا قربانیان کرونا در این کشور می‌توانند چین را تحت پیگرد قرار داده و از این کشور طلب غرامت کنند.
نماینده پارلمان ترکیه اتهام‌های وارد شده به تتلو را پیگیری می‌کند
۱۳۹۹/۰۲/۱۲ - ۰۰:۱۳
یک نماینده پارلمان ترکیه می‌گوید که از وزیر خانواده، کار و امور اجتماعی این کشور پیگیر اتهام‌های وارد شده به امیر حسین مقصودلو (تتلو)، خواننده ایرانی شده است.
شمار بهبودیافتگان کرونا در ایتالیا رکورد زد / ۴۶۹۳ بهبودیافته در ۲۴ ساعت
۱۳۹۹/۰۲/۱۲ - ۰۰:۱۳
آمار آژانس حفاظت مدنی ایتالیا حاکی از افزایش چشمگیر شمار بهبود یافتگان کرونا در این کشور است. بر اساس این آمار، شمار کل بهبودیافتگان به ۷۵ هزار و ۹۴۵ نفر رسیده است که بالاترین میزان ثبت شده است.
نخست‌وزیر روسیه به کرونا مبتلا شد
۱۳۹۹/۰۲/۱۲ - ۰۰:۱۲
 رسانه‌ها گزارش داده‌اند تست ابتلای نخست‌وزیر روسیه به کرونا مثبت بوده است.
جامعه اطلاعاتی آمریکا: کرونا ساخته دست بشر نیست
۱۳۹۹/۰۲/۱۲ - ۰۰:۱۱
مدیر اطلاعات ملی آمریکا امروز پنجشنبه بار دیگر تأکید کرد شواهد موجود نشان می‌دهد ویروس کرونا توسط انسان ساخته نشده است. در «بیانیه جامعه اطلاعاتی آمریکا درباره منشأ کووید-۱۹» آمده است: «جامعه اطلاعاتی همچنین با جامعه علمی از این بحاظ که ویروس کووید-۱۹ ساخته دست بشر نیست یا در آن تغییر ژنتیکی صورت نگرفته هم‌نظر است.»
پامپئو: قصد بازگشت به برجام را نداریم
۱۳۹۹/۰۲/۱۲ - ۰۰:۰۶
وزیر امور خارجه آمریکا در واکنش به اخبار منتشر شده درباره احتمال بازگشت کشورش به برجام با هدف سوءاستفاده از آن برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران، مدعی شد که دولت آمریکا به هیچ وجه به دنبال بازگشت به برجام نیست.
حریرچی: فارس و کهکیلویه و بویراحمد استان های موفق در مهار کرونا / تست کرونای ۱۵ درصد افرادی عادی در کشور مثبت بوده است
۱۳۹۹/۰۲/۱۱ - ۱۸:۰۶
معاون وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر رعایت هرچه بیشتر طرح فاصله گذاری اجتماعی و بهداشت فردی گفت: طبق بررسی ها ۱۵ درصد تست کرونای افرادی عادی در کشور مثبت بوده است.
شرکت داروسازی انگلیسی: اولین برآوردها از میزان اثر بخشی واکسن کرونا تا حداکثر ماه ژوئیه (تیر/مرداد) ارائه خواهد شد
۱۳۹۹/۰۲/۱۱ - ۱۷:۵۳

رئیس شرکت داروسازی انگلیسی-سوئدی که در طرح ساخت واکسن کرونا با دانشمندان دانشگاه‌ اکسفورد انگلیس مشارکت دارد، ادعا کرد که اولین برآوردها از میزان اثر بخشی این واکسن تا حداکثر ماه ژوئیه (تیر/مرداد) ارائه خواهد شد.

انجمن شیمی آمریکا: ساخت کیت آزمایشی ایمنی‌سنج برای تشخیص مصونیت ابتلای مجدد به کروناویروس در ۱۰ دقیقه
۱۳۹۹/۰۲/۱۱ - ۱۵:۲۴

محققان انجمن شیمی آمریکا یک دستگاه آزمایش سریع و حساس را برای تشخیص پادتن‌ها در برابر کروناویروس در خون انسان ساخته‌اند. این آزمایش می‌تواند به پزشکان کمک کند تا در معرض این ویروس بودن فرد را ردیابی کنند و همچنین موارد مشکوک به ابتلا به کووید-۱۹ را که در آزمایش‌های دیگر منفی بوده‌اند، مشخص کنند.

وزیر بهداشت: باید خود را برای هجمه «کرونا» و «آنفلوآنزا» در «پاییز» آماده کنیم
۱۳۹۹/۰۲/۱۱ - ۱۴:۱۵

سعید نمکی، وزیر بهداشت گفت: کرونا ویروسی نیست که بتوانیم در مورد آینده آن قضاوت کنیم؛ برآورد ما این است که در پاییز و زمستان شاهد هجمه نسبتا سنگین همزمان کرونا و آنفلوآنزا باشیم و باید برای آن زمان خودمان را به شدت آماده کنیم.

آغاز واریز وام یک میلیونی مشمولان جدید / وام متقاضیانی که مشکلات حساب دارند، محفوظ است
۱۳۹۹/۰۲/۱۱ - ۱۳:۲۴

سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایتی دولت گفت: در مرحله قبلی وام یک میلیون تومانی دولت به حساب برخی متقاضیان واریز نشد چرا که مشکلات مرتبط با حساب بانکی داشتند. البته سهمیه آن‌ها محفوظ است و آن‌ها نباید اقدام خاصی انجام دهند.

دکتر مسعود مردانی، متخصص عفونی: کرونا تا ابد با ما می ماند / کنترل بیماری زمانی رخ می دهد که ۳۰ تا ۷۰ درصد جمعیت در معرض خطر در دنیا به این ویروس مبتلا شوند / در حال حاضر در ایران بیش از ۳۰۰۰ بیمار کرونایی در آی سی یو داریم که نیمی از این افراد احتمال مرگ و میر دارند
۱۳۹۹/۰۲/۱۱ - ۱۲:۲۵

دکتر مسعود مردانی، متخصص عفونی با بیان اینکه کرونا تا ابد با ما می ماند، گفت: اتفاقی که خواهد افتاد، کنترل بیماری است و کنترل بیماری زمانی رخ می دهد که ۳۰ تا ۷۰ درصد جمعیت در معرض خطر در دنیا به این ویروس مبتلا شوند و بهبود یابند، که در این صورت دیگر مبتلا نمی شوند. البته مواردی از ابتلای مجدد گزارش شده است، اما میزان آن بسیار کم است. در این زمان است که می توان گفت بیماری کنترل شده است، اما پایانی برای اپیدمی وجود ندارد و ممکن است در زمستان بیماری مانند آنفلوآنزا، سرماخوردگی و ... وجود داشته باشد.

سی‌ان‌ان: طرف‌های دیگر برجام، نظر آمریکا در خصوص عدم لغو تحریم تسلیحاتی ایران را نمی‌پذیرند / پایان تحریم تسلیحاتی بخشی مشروع از توافق است
۱۳۹۹/۰۲/۱۱ - ۱۱:۲۸

یک دیپلمات اروپایی به سی‌ان‌ان گفت: شما سه کشور اروپایی امضاکننده برجام را نخواهید دید که پیشنهاد آمریکا را تایید کنند چرا که پایان تحریم تسلیحاتی بخشی مشروع از توافق است.

آلمان حزب‌الله را سازمان تروریستی اعلام کرد
۱۳۹۹/۰۲/۱۱ - ۱۱:۲۸

وزارت کشور آلمان امروز در بیانیه‌ای حزب‌الله را بعنوان یک سازمان تروریستی معرفی کرد و گفت ورود آن به خاک این کشور اروپایی ممنوع می‌باشد.

دانشمندان چینی: ویروس کرونا کاملا از بین نمی‌رود!
۱۳۹۹/۰۲/۱۱ - ۱۱:۲۴

گروهی از دانشمندان و پزشکان چینی پیش‌بینی کرده‌اند که ویروس کرونا به طور کامل از بین نخواهد رفت و به صورت دوره‌ای بازخواهد گشت.

آنچه گذشت
۱۳۹۹/۰۲/۱۱ - ۱۱:۱۸

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان