arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۶۲۹۶
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۳ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹

انتقاد ردفورد از ناکارآمدی دولت ترامپ در مدیریت کرونا

«رابرت ردفورد» بازیگر و کارگردان پرافتخار آمریکایی در یادداشتی از ناکارآمدی دولت ترامپ در مدیریت بحران کرونا انتقاد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«رابرت ردفورد» بازیگر و کارگردان پرافتخار آمریکایی در یادداشتی از ناکارآمدی دولت ترامپ در مدیریت بحران کرونا انتقاد کرد.

به گزارش ددلاین، در این یادداشت انتقادی که به قلم رابرت ردفورد و پسرش جیمز ردفورد در ان بی سی منتشر شده، آمده است: همین که سیر جهانی همه‌گیری کرونا شروع شد، دونالد ترامپ از انجام اقدامی سریع و قاطع ناکام مانده و باعث افزایش تلفات و تشدید درد و رنج ما شد.

در این یادداشت آمده است: بحران موجود در آمریکا نتیجه مستقیم ناکامی ترامپ در پذیرش یا حتی درک اجماع مستدل علمی در مورد آنچه باید در حفاظت از این کشور و مردمش انجام شود، است.

به عقیده ردفورد و پسرش، عواقب این کاستی‌ها از تاثیر گسترده بحران شیوع ویروس کرونا نیز فراتر می‌رود. آن‌ها در یادداشت خود به مخاطب یادآوری می‌کنند که حتی پس از شکست کرونا نیز تهدید تغییرات اقلیمی انتظارمان را می‌کشد. آن هم در حالی که سیاست‌های محیط‌زیستی آمریکا در چنگال سرمایه‌دارانی است که با تمام وجود به سود و قدرت خود چنگ زده‌اند.

ردفورد در یادداشت خود می‌نویسد: با رهبری و هدایت فرمانداران، خط مقدم جبهه سلامت یعنی پزشکان، پرستاران و تکنیسن‌های فوریت‌های پزشکی، کارکنان فروشگاه‌ها، داوطلبین فعال در بانک‌های غذا، انبارداران و ماموران پست توانستیم در مورد مقابله با ویروس کرونا به پیشرفت‌هایی دست یابیم. بر همین اساس، با وجود جهت گیری‌های کاخ سفید، یک اقدام جمعی مشابه می‌تواند ما را از بحران تغییرات اقلیمی نیز نجات دهد.

در بخش دیگری از این یادداشت آمده است: تغییرات فرهنگی بزرگ با عقد معاهدات یا تعیین قوانین و سیاست‌ها شروع نمی‌شوند. این تغییرات در بین مردم و در دل آنان آغاز می‌شود. کووید-۱۹ قدرت علم مستدل، رهبری درست و اقدام به موقع را به ما نشان داد. اگر می‌خواهیم از چیزی که در انتظارمان است جلوگیری کنیم باید این مساله را محترم بشماریم.

رابرت ردفورد ۸۳ ساله که اسکار بهترین کارگردانی را در کارنامه هنری خود دارد، پیش‌تر نیز در یادداشتی خواستار پایان دادن به سلطنت دیکتاتورمابانه ترامپ شده بود.

 

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان