arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۶۳۸۶
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۹ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹

زالی: تهران هنوز در زمره شهر‌های پر مخاطره در مقابل کرونا است / کاهش ۲ درصدی بستری بیماران کرونایی / برخی اصناف هنوز پروتکل‌های لازم را جدی نگرفته اند

رئیس ستاد مقابله با کرونای استان تهران گفت: علیرغم کاهش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا همچنان تهران در زمره شهر‌های پر مخاطره در مقابل این ویروس قلمداد می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

علیرضا زالی رئیس ستاد مقابله با کرونای استان تهران در گفتگو با شبکه خبر گفت: همانطور که می‌دانید در تهران در روز‌های اخیر شاهد کاهش آمار مبتلایان هستیم.

وی ادامه داد: میزان بیماران جدید در بیست و چهار ساعت گذشته بالغ بر ۲۱۰ بیمار بوده است که عمده این افراد در بخش‌های عادی بستری شده اند.

زالی افزود: این در حالی است که در بیست و چهار ساعت گذشته همچنین ۲۵۲ بیمار با حال عمومی خوب ترخیص شده اند.

رئیس ستاد مقابله با کرونای استان تهران گفت: تعداد بستری‌های بیست و چهار ساعت گذشته ما نسبت به روز قبل‌تر از آن ۲ درصد کاهش داشته است.

وی تصریح کرد: آن چیزی که امروز مهم است توجه به این نکته است که شرایط اپیدمی در تهران و سایر شهر‌ها به صورت شکننده تلقی شود، زیرا هر گونه تغییر رفتار می‌تواند ما را با مشکل مواجه کند.

زالی ادامه داد: این ویروس فراز و نشیب‌های فراوان و ناشناخته‌ای دارد و باید برای تقلیل تعداد بیماران بستری شرایط بهداشتی را حفظ کنیم.

وی افزود: ما در ستاد ملی مقابله با کرونا همچنان شهر تهران را در زمره شهر‌های پرمخاطره در مواجه با ویروس کرونا قلمداد کرده ایم.

رئیس ستاد مقابله با کرونای استان تهران گفت: در روز‌های اخیر شاهد بازگشایی برخی از مشاغل بودیم که کم خطر بودند، اما استمرار بازگشایی کسب و کار‌ها به خود صاحبان آن‌ها باز می‌گردد و اگر صاحبان مشاغل پروتکل‌ها را رعایت کنند مشکلی برای ادامه فعالیت نخواهند داشت.

زالی افزود:، اما متاسفانه این روز‌ها شاهد این هستیم که برخی از اصناف هنوز پروتکل‌های لازم را جدی نگرفته اند که این موضوع هم باعث ایجاد مشکل برای خود صاحبان صنوف و هم مشتریان آن‌ها خواهد کرد.

منبع: فارس
نظرات بینندگان