arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۶۴۰۷
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۲۱ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹

توییتر، صحنه جدید درگیری بین آمریکا و طالبان

به دنبال متوقف شدن روند صلح افغانستان، درگیری جدیدی میان نمایندگان آمریکا و طالبان در صحنه شبکه اجتماعی توییتر رخ داده و در این صحنه جدید هر یک دیگری را به توقف روند صلح متهم می‌کند. به گزارش رویترز، طالبان بر این باور است که ایالات متحده دولت افغانستان را برای اجرای مبادله زندانیان ذکر شده در توافق دوحه تحت فشار قرار نداده است، که مقرر آن مبادله شش هزار زندانی است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش رویترز، "سونی لگت" سخنگوی نیرو‌های آمریکایی در افغانستان با نادیده گرفتن تعهدات ایالت متحده در توافقنامه‌ها، در شبکه توییتر طی پیامی گفت: نیرو‌های ایالات متحده می‌خواستند روند صلح به پیش برود، اما اگر گروه شبه نظامی (طالبان) به افزایش حملات ادامه دهد، ما نیز پاسخ خواهیم داد.

لگت در توجیه حملات آمریکا در افغانستان گفت: حملات باعث ایجاد حملات می‌شوند، در حالی که محدودیت باعث ایجاد محدودیت می‌شود. اگر نمی‌توان خشونت را کاهش داد پس در نتیجه پاسخ‌هایی وجود خواهد داشت.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان نیز در پاسخ به ادعا‌های نماینده آمریکا در افغانستان طی پیامی توییتری نوشت: راه حل قطعنامه (صلح) در اجرای توافق نامه دوحه است.

مجاهد خطاب به پیام لگت تاکید کرد: با اظهارات بی‌معنی و تحریک آمیز به محیط فعلی آسیب نرسانید. ما به اهداف خود متعهد هستیم و به تعهدات خودتان احترام بگذارید.

به گزارش رویترز، طالبان بر این باور است که ایالات متحده دولت افغانستان را برای اجرای مبادله زندانیان ذکر شده در توافق دوحه تحت فشار قرار نداده است، که مقرر آن مبادله شش هزار زندانی است.

پس از گفتگو‌های طولانی مدت پشت در‌های بسته، طالبان و ایالات متحده در ماه فوریه (بهمن) توافق نامه‌ای را برای کاهش خشونت و حرکت به سمت مذاکرات با دولت افغانستان امضا کردند، اما به رغم امضای این توافقنامه حملات گروه طالبان افزایش یافته است.

«طارق آرین» سخنگوی وزارت کشور افغانستان روز شنبه اعلام کرد: گروه طالبان از روز دهم اسفند ۹۸ تاکنون ۳ هزار حمله تروریستی از جمله عملیات انتحاری، کارگذاشتن مین‌کنار جاده و ترور در افغانستان انجام داده است که در اثر آن ۳۸۷ نفر غیر نظامی کشته و ۵۹۰ تن دیگر نیز زخمی شده‌اند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان