arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۶۸۲۴
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۶ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹

اتحادیه اروپا: انگلیس هنوز به اوج شیوع کرونا نرسیده‌ است

آندریا آمون، مدیر مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها در اتحادیه اروپا گفت، انگلیس از جمله کشورهای اروپایی است که هنوز به نقطه اوج شیوع ویروس کرونا نرسیده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش فارس، «آندریا آمون» مدیر مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها در اروپا گفت، انگلیس و چند کشور اروپایی دیگر هنوز به نقطه اوج شیوع ویروس کرونا نرسیده‌اند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، آمون روز دوشنبه در کنفرانسی ویدئویی به قانون‌گذاران اروپایی گفت، روند شیوع ویروس کرونا در بلغارستان همچنان صعودی است و در انگلیس، لهستان، رومانی و سوئد نیز «در ۱۴ روز گذشته تغییرات قابل ملاحظه‌ای» از نظر میزان شیوع این بیماری مشاهده نشده است.

وی افزود، در سایر کشورهای اروپایی شمار موارد ابتلا کاهش داشته است و «تا روز شنبه، موج اولیه شیوع (در اروپا) از نقطه اوج خود عبور کرده است».

این در حالی است که «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس که خود نیز به تازگی دوران نقاهت ابتلا به ویروس کرونا را پشت سر گذاشته است، روز پنجشنبه گفت، کشورش از نقطه اوج شیوع ویروس کرونا عبور کرده و در سرازیری افتاده است.

او در حالی انگلیس را دربرابر ویروس کرونا پیروز عنوان کرد که تا کنون نزدیک به ۱۹۰ هزار نفر در این کشور به کووید-۱۹ مبتلا شده و حدود ۲۸ هزار نفر در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

این کشور از زمستان سال گذشته از اتحادیه اروپا خارج شده است اما قرار است تا یک سال در حالت گذار باقی بماند تا تکلیف قراردادهای تجاری بین لندن و کشورهای اروپایی مشخص شوند. گفته می‌شوند با شیوع ویروس کرونا این دوره انتقالی ممکن است بیش از یک سال به طول انجامد.

منبع: فارس
نظرات بینندگان