arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۷۳۴۴
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۹ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹

واکنش فلسطین به سخنان سفیر آمریکا در اسرائیل / در صورت الحاق کرانه باختری همه توافقات با تل‌آویو و واشنگتن از اعتبار ساقط خواهد شد

سخنگوی رسمی تشکیلات خودگردان فلسطین روز چهارشنبه سخنان سفیر آمریکا را درباره الحاق کرانه باختری به فلسطین اشغالی دروغ خواند و تاکید کرد در صورت اجرای این تصمیم همه توافقات با اسرائیل و آمریکا از اعتبار ساقط خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش خبرگزاری فلسطینی (وفا) نبیل ابوردینه، در بیانیه‌ای تاکید کرد، تصمیم الحاق کرانه باختری به اسرائیل مبتنی بر طرح موسوم به معامله قرن و نقشه‌های آمریکا است.

وی سخنان دیوید فریدمان سفیر واشنگتن در اسرائیل درباره این تصمیم تل‌آویو غیرقابل قبول و دروغ خواند.

ابوردینه تاکید کرد: اسرائیل و آمریکا هیچ حقی ندارند و اقدامات مخالف قوانین بین‌المللی آن‌ها هیچ مشروعیتی ندارد. مردم فلسطین همه توطئه‌ها را خنثی خواهند کرد و هرگز اجازه نخواهند داد چنین اقداماتی اجرایی شود.

وی گفت، در صورت اجرای این تصمیم، همه توافقات و تفاهمات با اسرائیل و آمریکا بی‌ارزش و بی‌اعتبار خواهد شد.

سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین، آمریکا و اسرائیل را مسئول تبعات ناشی از این تصمیم دانست.

فریدمان امروز در گفتگو با روزنامه «اسرائیل الیوم» گفت، آمریکا آماده است تا حاکمیت اسرائیل بر دره اردن و شهرک‌های اسرائیلی در کرانه باختری را طی هفته‌های آینده به رسمیت بشناسد.

طبق طرح موسوم به معامله قرن، اسرائیل مجاز است تا شهرک‌های کرانه باختری و منطقه راهبردی دره اردن را به خاک خود الحاق کند.

تصمیم اسرائیل برای الحاق کرانه باختری به اسرائیل، خشم فلسطینیان را بر انگیخته و مخالفت‌هایی را در محافل بین‌المللی در پی داشته است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان