arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۷۳۴۸
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۹ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹

چین: فقط با خاتمه اعتراضات آرامش به هنگ کنگ باز می‌گردد / معترضان ویروس‌های سیاسی هستند

اداره امور هنگ کنگ که زیرمجموعه دولت مرکزی چین است در بیانیه‌ای هشدار داد تا زمانی که اعتراضات در این منطقه پایان نیابد، هنگ کنگ روی آرامش نخواهد دید. به گزارش روزنامه ساوث چاینا مورنینگ پست از چین، در این بیانیه از معترضان و اغتشاشگران با عنوان ویروس‌های سیاسی نام برده شده است که به دنبال استقلال هنگ کنگ از چین هستند
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش روزنامه ساوث چاینا مورنینگ پست از چین، در این بیانیه از معترضان و اغتشاشگران با عنوان ویروس‌های سیاسی نام برده شده است که به دنبال استقلال هنگ کنگ از چین هستند.

با مهار کرونا در هنگ کنگ، نگرانی‌ها از افزایش اجتماعات و بازگشت اعتراضات به سطح جامعه هنگ کنگ بالا گرفته است این اعتراضات ماه ژوئن سال گذشته با ارایه لایحه استرداد دولت هنگ کنگ آغاز شد و تا قبل از شیوع کرونا ادامه داشت.

در حالی که چین نگران بازگشت اعتراضات خیابانی در هنگ کنگ است کشور‌های غربی از جمله آمریکا و انگلیس و گروه‌های معترض که خود را حامی دموکراسی می‌نامند از افزایش نفوذ چین در هنگ کنگ ابراز نارضایتی کرده اند.

بیانیه ادامه می‌دهد که دولت مرکزی چین در مقابل اعتراضات و گستاخی‌ها بی تفاوت نخواهد بود، زیرا مسئولیتش حراست از نظم و امنیت ملی است.

بیانیه امروز این اداره از معترضان با عبارت "ویروس‌های سیاسی" یاد کرده است که دشمن "اصل یک چین و دو نظام" هستند نظام سیاسی که چارچوب حکومتی هنگ کنگ را تشکیل می‌دهد.

در جریان اعتراضات گسترده در هنگ کنگ که بسیاری از شورشیان نیز در آن مشارکت داشتند جوانان با لباس‌های سیاه با هدف حمایت از دموکراسی با پلیس هنگ کنگ درگیر شدند پلیس می‌گوید که این افراد بسیاری از مکان‌های عمومی را به اشغال دراورده و یا به آتش کشیده اند و به سمت متروها، ایستگاه‌های قطار و فروشگاه‌ها بمب‌های آتش زا پرتاب کرده اند.

دولت مرکزی چین اعلام کرده است که به خودمختاری عالی هنگ کنگ و آزادی‌های اساسی این منطقه کاملا احترام می‌گذارد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان