arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۷۴۶۰
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۲ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹

جدیدترین نظرسنجی انتخاباتی در آمریکا / پیشتازی ۴ درصدی بایدن نسبت به ترامپ

بر اساس جدیدترین نظرسنجی‌ها، نامزد احتمالی دموکرات‌ها برای انتخابات ۲۰۲۰ ریاست جمهوری آمریکا، در مقایسه با رئیس جمهور کنونی این کشور که نامزد جمهوریخواهان در این انتخابات خواهد بود پیشتاز است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بر اساس جدیدترین نظرسنجی‌ها، نامزد احتمالی دموکرات‌ها برای انتخابات ۲۰۲۰ ریاست جمهوری آمریکا، در مقایسه با رئیس جمهور کنونی این کشور که نامزد جمهوریخواهان در این انتخابات خواهد بود پیشتاز است.

به گزارش تسنیم، بر اساس نتایج نظرسنجی اکونومیست/یوگاو که روز چهارشنبه منتشر شد، جو بایدن معاون رئیس جمهور سابق آمریکا و نامزد بالقوه دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، در نظرسنجی سراسری ۴ درصد از دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و نماینده جمهوری خواهان در انتخابات آینده پیش است.

در این نظرسنجی، بایدن توانست حمایت ۴۶ درصد کل رای دهندگان را جلب کند و در مقابل ترامپ از حمایت ۴۲ درصد شرکت کنندگان برخوردار شد. ۴ درصد از رای دهندگان هم گفتند که به فرد دیگری رای خواهند داد و ۵ درصد نیز گفتند که برای رای دادن به شخصی خاص هنوز مطمئن نیستند.

در نظرسنجی که هفته گذشته برگزار شد، بایدن ۴۷ به ۴۱ و با ۶ درصد نسبت به ترامپ از وی جلوتر بود.

بایدن با بالا بردن امتیازات خود در میان جمعیت‌های سنتی که متمایل به دموکرات‌ها هستند صدرنشینی خود را حفظ کرده در حالیکه تا حد زیادی مانع از افزایش محبوبیت ترامپ در بین چندین گروه حامی جمهوری خواهان شده است.

بایدن در مقایسه با ترامپ، در بین رای دهندگان زن ۱۴ درصد، در میان رای دهندگان دارای مدرک دانشگاهی ۱۱ درصد، در میان کسانی که سالیانه بیش از ۱۰۰ هزار دلار درآمد دارند ۱۹ درصد، در میان رای دهندگان بین ۱۸ تا ۲۹ سال ۲۶ درصد و در میان رای دهندگان سیاهپوست ۵۴ درصد پیشتاز بوده است.

اما ترامپ در این نظرسنجی، در بین رای دهندگان مرد با ۶ درصد، در بین رای دهندگان سالمند با ۹ درصد، در بین رای دهندگان سفید پوست با ۷ درصد و در بین رای دهندگانی که سالیانه کمتر از ۵۰ هزار دلار درآمد دارند با ۹ درصد نسبت به بایدن پیشتاز بوده است.

نظرات بینندگان