arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۷۵۲۰
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۸ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹

خسارت جزئی به قلعه فلک افلاک در پی زلزله اخیر / آسیب به چند بنای تاریخی در لرستان

معاون میراث وزارت میراث فرهنگی و گردشگری گفت: بر اساس مشاهدات ابتدایی چند کنگره ضلع غربی قلعه فلک الافلاک دچار آسیب شده است. وی درباره دیگر خسارات ناشی از زلزله گفت: کاروانسرای میرزاصیدرضا (بازار طلافروشان) نیز آسیب دیده است، همچنین خانه تاریخی آخوند ابو (موزه صنایع دستی) دچار آسیب در دیوار ضلع شرقی شده و چند بنای تاریخی دیگر در بافت تاریخی بروجرد هم دچار آسیب شده اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

محمد حسن طالبیان روز پنجشنبه با اعلام این خبر گفت: در قسمت موزه واقع در ضلع جنوبی ترک‌هایی که از قبل وجود داشته و جهت تشخیص پیشرفت ترک‌ها گسترش یافته اند که نیازمند کار کارشناسی دقیق تری است.

وی درباره دیگر خسارات ناشی از زلزله گفت: کاروانسرای میرزاصیدرضا (بازار طلافروشان) نیز آسیب دیده است، همچنین خانه تاریخی آخوند ابو (موزه صنایع دستی) دچار آسیب در دیوار ضلع شرقی شده و چند بنای تاریخی دیگر دربافت تاریخی بروجرد هم دچار آسیب شده اند.

طالبیان اضافه کرد: بیشتر خسارات ناشی از زلزله اخیر مرتبط به قلعه فلک الافلاک است که برای ارزیابی بهتر نیاز به حضور و بررسی تیم‌های چند رشته‌ای است که بزودی اعزام و اعلام نظر می‌کنند.

وی درباره پل‌های تاریخی این منطقه گفت: تاکنون گزارشی مبنی بر تخریب این پل‌ها نداشتیم، البته خسارت‌های احتمالی دیگر در بنا‌ها و مجموعه‌های تاریخی، فرهنگی در حال بررسی‌های بیشتر و کاملتر می‌باشند که با پس از اعلام تیم‌های ارزیاب اعلام می‌شود.

در پی زلزله ۵/۱ ریشتری ظهر چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت که در استان لرستان رخ داد برخی از ابنیه تاریخی لرستان دچار خسارت شدند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان