arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۷۷۴۷
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۲۱ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹

سازمان بهداشتی جهانی: کرونا جان ۱۹۰ هزار آفریقایی را تهدید می‌کند

سازمان بهداشت جهانی در تازه‌ترین گزارش خود هشدار داد که در صورتی که اقدامات کنترل شیوع ویروس کرونا در سال نخست در آفریقا شکست بخورد، شیوع این ویروس ۱۹۰ هزار نفر از ساکنان قاره سیاه را تهدید می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش شنبه شب خبرگزاری فرانسه، سازمان بهداشت جهانی که زیر نظر سازمان ملل متحد فعالیت دارد، در بیانیه‌ای به پژوهش جدیدی که توسط دفتر منطقه‌ای آن در برزاویل (پایتخت جمهوری دموکراتیک کنگو) انجام شده است، اشاره واعلام کرد: ۸۳ تا ۱۹۰ هزار نفر ممکن است در اثر ابتلا به وروس کرونا جان خود را از دست بدهند و ۲۹ تا ۴۴ میلیون نفر نیز احتمالا در یک سال نخست شیوع این بیماری به کووید-۱۹مبتلا شوند.

این سازمان در بیانیه خود اعلام کرده است که پیش بینی‌های اعلام شده این سازمان، براساس آماری است که از ۴۷ کشور آفریقایی گرفته شده و جمعیت آماری آن حدود یک میلیارد نفر است.

کارشناسان مدت‌هاست که به دلیل ضعف زیرساخت‌های بهداشتی آفریقا، سطح بالای فقر و درگیری، نسبت به خطری که کرونا می‌تواند برای این قاره در مقابله با شیوع کرونا داشته باشد، هشدار داده‌اند و زنگ خطر را برای آن به صدا درآورده‌اند.

همزمان با این پژوهش، "ماتشیدیسو موتی" مدیر منطقه آفریقای سازمان بهداشت جهانی در این باره گفت:در حالی که کووید -۱۹ به گستردگی دیگر کشور‌های دیگر جهان نیست، اما به احتمال زیاد این بیماری نیز در نقاطی که شیوع زیاد باشد، گسترش خواهد یافت.

موتی با بیان این که "اگر بسیاری از کشور‌های منطقه رویکردی پیشگیرانه در پیش نگیرند، کرونا می‌تواند به بخشی از زندگی ما تبدیل شود" گفت: ما نیازمند تست، پیگیری، قرنطینه و درمان کرونا هستیم.

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که در صورتی که اقدامات مؤثر برای مهار کرونا در آفریقا انجام نشود، کشور‌های کوچک آفریقایی و نیز الجزایر، آفریقای جنوبی و کامرون بصورت ویژه در معرض خطرات جدی و شدید قرار دارند.

تاکنون ۵۳ هزار و ۳۳۴ نفر در قاره آفریقا به کرونا مبتلا شده‌اند و ۲ هزار و ۶۵ نفر نیز جان خود در اثر این بیماری از دست داده‌اند.

نیجریه محدودیت‌ها در لاگوس پرجمعیت‌ترین شهر آفریقا را برداشت و آفریقای جنوبی نیز از هفته گذشته محدودیت‌های اعمال شده در خصوص کرونا را کاهش داده است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان