arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۰۱۳۱
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۰ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹

لایو خبر - ۳۰ اردیبهشت ۹۹

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

قدردانی «ظریف» از «رییسی» برای صدور بخشنامه عدم محرومیت از خدمات کنسولی
۱۳۹۹/۰۲/۳۱ - ۰۰:۰۷
وزیر امور خارجه کشورمان، طی نامه‌ای خطاب به رییس قوه قضاییه با اشاره به نامه قبلی خود خطاب به وی متضمن درخواست صدور بخشنامه عدم محرومیت از خدمات کنسولی، از حجت‌الاسلام و المسلمین ابراهیم رییسی به خاطر پذیرش این درخواست و صدور بخشنامه اخیر در این خصوص، تشکر و قدردانی کرد.
چرا دو متهم خودرویی به اعدام محکوم شدند؟
۱۳۹۹/۰۲/۳۱ - ۰۰:۰۷
سخنگوی قوه قضاییه با بیان توضیحاتی در مورد جزییات احکام اقتصادی اخیر، در رابطه با چرایی صدور حکم اعدام برای وحید بهزادی و نجوا لاشیدایی، دو محکوم خودرویی، گفت: این افراد که به مجازات اعدام محکوم شدند، صرفا بابت اخلال در نظام خودرویی نبود؛ بلکه در نظام ارزی و سکه و خرید و فروش سکه اخلال داشتند و مرتکب پولشویی گسترده شده بودند. همچنین شرکت هرمی و اخلال در اقتصاد کشور از ناحیه شرکت‌های هرمی نیز در پرونده آن‌ها وجود داشت و حساب‌های متعدد بانکی نیز بود.
روحانی: حاکمیت دوگانه همیشه موجب ضرر بوده است / رسانه‌های کشور در مقابل دروغ پراکنی و شایعه سازی رسانه‌های بیگانه به خوبی ایستادند / تضعیف دولت، تضعیف نظام است / نقد منحصر به دولت نباشد
۱۳۹۹/۰۲/۳۰ - ۲۱:۳۹
رئیس جمهور با بیان اینکه ملت ایران در زمینه مقابله با ویروس کرونا، با اتحاد، انسجام و همبستگی یک معجزه تاریخی انجام داد، تصریح کرد: وحدت و انسجام عمومی و همراهی مردم با تصمیمات دولت و ستاد ملی مبارزه با کرونا، باعث عبور موفقیت آمیز ما از این مرحله سخت شد و رسانه‌های همگانی در ایجاد و تقویت این همراهی و انسجام، نقش بسیار مهمی ایفا کردند.
اطلاعیه وزارت کار درباره بیمه بیکاری کرونا / مهلت ۱۲ ساعته مشمولان برای ثبت شماره حساب
۱۳۹۹/۰۲/۳۰ - ۲۱:۳۸
بر اساس اطلاعیه وزات کار، متقاضیان بیمه بیکاری بعد از دریافت پیامک تأیید حداکثر تا ۱۲ساعت باید نسبت به درج شماره حساب بانکی خود در سامانه بیمه بیکاری اقدام کنند.
احتمال واریز بیمه بیکاری کرونا تا قبل از عید فطر/ ثبت شماره حساب بعد از دریافت پیامک تأیید
۱۳۹۹/۰۲/۳۰ - ۲۰:۰۴
مدیرکل بیمه بیکاری وزارت کار گفت: پیامک درخواست شماره حساب برای تأیید شدگان نهایی بیمه بیکاری به زودی ارسال می‌شود و می‌توانند شماره حساب خود را در سامانه وارد کنند. وی افزود: تلاش می‌کنیم بیمه بیکاری مشمولان تا عید فطر واریز شود. لیست اسفند و فروردین ماه در اختیار تأمین اجتماعی قرار گرفته است.
همتی: صادرات غیرنفتی با فروکش کردن کرونا در حال رونق گرفتن است
۱۳۹۹/۰۲/۳۰ - ۲۰:۰۴
رئیس کل بانک مرکزی نوشت: با فروکش کردن شیوع کرونا، صادرات غیرنفتی کشور در حال احیا و رونق گرفتن است.
سرپرست وزارت صمت: داخلی‌سازی ملاک پرداخت وام به صنعتگران می‌شود / هر قطعه‌ای که قابلیت تولید داخل داشته باشد، اجازه واردات ندارد
۱۳۹۹/۰۲/۳۰ - ۱۷:۵۹
سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت)، تقویت و تعمیق ساخت داخل را یکی از راهبرد‌های اصلی این وزارتخانه دانست و گفت: با توجه به این اولویت، داخلی‌سازی ملاک اعطای تسهیلات به صنعتگران خواهد شد؛ ضمن اینکه صندوق حمایت از ساخت داخل در وزارت صنعت، معدن و تجارت ایجاد می‌شود.
فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران: سناریوی کرونای خوزستان در هر شهری قابل تکرار است / در تهران هنوز به افول نسبی پایدار نرسیده‌ایم؛ بخش عمده‌ای از ابتلاهای جدید را داریم / کرونا همچنان پابرجاست / قطعا دلیل کاهش بیمار در شهر تهران در روزهای اخیر به دلیل رعایت ملاحظات بهداشتی بوده / در تهران شاهد شیفت علائم تنفسی به سمت علائم گوارشی بودیم / هر شرایط سفیدی شکننده است و می‌تواند اتفاقات بدی رخ بدهد
۱۳۹۹/۰۲/۳۰ - ۱۷:۴۳

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران با هشدار نسبت به تکرار سناریوی کرونا در خوزستان در سایر شهرها، گفت: در تهران هنوز به افول نسبی پایدار نرسیده‌ایم و بخش عمده‌ای از ابتلاهای جدید را داریم بنابراین به نظر می‌رسد که هنوز کانون‌های آلودگی در تهران وجود دارد و کسانی در معرض ابتلا هستند.

ظریف: همه بدانند برای خدمت به این مردم و کشور راست و چپ بودن مهم نیست / مهم این است که عاشق این خاک و سرزمین باشید
۱۳۹۹/۰۲/۳۰ - ۱۶:۰۰

وزیر امور خارجه با بیان اینکه اینکه همه بدانند برای خدمت به این مردم و کشور راست و چپ بودن مهم نیست، تاکید کرد: قرار نیست برای خدمت به مردم این سو و آن سو باشیم بلکه دل در گرو مردم داشتن و عاشق این خاک و سرزمین بودن مهم است.

قیمت‌های جدید خودروهای داخلی اعلام شد +جدول
۱۳۹۹/۰۲/۳۰ - ۱۵:۲۲

قیمت جدید محصولات ایران خودرو و سایپا بر اساس جدیدترین دستورالعمل شورای رقابت مشخص شد.

متخصص پوست ‌و مو: احتمال انتقال «کرونا» از طریق پوست آسیب دیده
۱۳۹۹/۰۲/۳۰ - ۱۴:۱۱

پروین منصوری متخصص پوست‌ و مو گفت: اگر پوست و مخاط که دارای گیرنده‌های ویروس هستند آسیب ببینند ویروس از این طریق به بدن منتقل خواهد شد.

نامه سازمان لیگ به باشگاه ها؛ لیگ برتر فوتبال از دوم تیرماه آغاز می‌شود
۱۳۹۹/۰۲/۳۰ - ۱۳:۰۴

رییس سازمان لیگ فوتبال ایران با ارسال نامه‌ای به باشگاه‌ها زمان رسمی شروع مسابقات در لیگ‌های مختلف را اعلام کرد که براساس آن لیگ برتر با انجام دیدار معوقه استقلال و فولاد خوزستان در ۲۹ خرداد و زمان شروع هفتگی از دوم تیر به صورت رسمی آغاز می‌شود.

مسیح مهاجری: رسانه ملی دچار خودزنی شده
۱۳۹۹/۰۲/۳۰ - ۱۰:۵۶

حجت الاسلام والمسلمین مسیح مهاجری نوشت: رسانه ملی ما مدتی است متأسفانه گرفتار خودزنی است و کسی نیست برای معالجه این بیماری اقدامی کند. در ایام نوروز، مجموعه‌ای از مهم‌ترین شبکه تلویزیون پخش می‌شود که علاوه بر تمسخر مناسک دینی حتی رگه‌هائی از نفوذ خط ضدفرهنگی طاغوت در آن مشاهده شد بطوری که مدیرعامل رسانه ملی را هم به تکاپو واداشت. طی ماه‌های اخیر، از شبکه‌های مختلف تلویزیون خطاهائی سرزده است که امکان توجیه و سرپوش گذاشتن بر آنها حتی توسط خود مسئولین رسانه ملی وجود ندارد. اینکه فردی مثل شاه معدوم بگوید همین است که هست و هرکس نمی‌خواهد جمع کند و از این مملکت برود، حرف کوچکی نیست و پخش شدن آن از برنامه تلویزیونی نظام جمهوری اسلامی که نظام ارج نهادن به حقوق تمام آحاد جامعه است، عوارض منفی سنگینی دارد. اینکه آنتن فلان شبکه تلویزیونی حساس را در اختیار کسی بگذارند که با صراحت بگوید سردار سلیمانی تروریست بوده، خطای کوچکی نیست. سردار سلیمانی، قهرمان مبارزه با تروریسم بود و چنین اهانت بزرگی به او اهانت به تمام مردم ایران بلکه تمام آزادگان جهان است. اینکه یک مداح از کنار تربت پاک امام هشتم در قالب مناجات به امام حسین علیه‌السلام و حضرت فاطمه‌زهرا – هرچند ناخواسته – اهانت کند و بعد درصدد توجیه غیرموجه آن که عذر بدتر از گناه بود از همان برنامه و همان مکان و همان شبکه برآید و بازهم به او امکان داده شود از تلویزیون برنامه اجرا کند، اهانت آشکار به شعور مردم است. اینکه یک کارشناس مذهبی با ارائه آمار و ارقام بازهم از برنامه زنده تلویزیون درصدد برآید قرنطینه شدن شهرها و کشورها و استان‌ها به خاطر کرونا را نشانه وجود یک توطئه بزرگ پشت صحنه بداند، به این معناست که سران و مسئولان و دانشمندان تمام کشورهای درگیر با کرونا ازجمله همین ایران خودمان نفهمیده‌اند که فریب یک توطئه بزرگ را خورده‌اند و فقط این آقای کارشناس توانسته چنین توطئه‌ای را کشف کند! متأسفانه بعضی دیگر از کارشناسان مذهبی هم از همین قماشند و سطح تلویزیون را بسیار تنزل داده‌اند.

اینها و بسیاری موارد دیگر ازجمله تعاملات مالی رسانه ملی که موجب می‌شود مسئولان این رسانه در برابر اراده یک شرکت تبلیغاتی مسلوب‌الاراده باشند.

شاخص کل بورس دوباره به کانال یک میلیون واحدی وارد شد
۱۳۹۹/۰۲/۳۰ - ۱۰:۵۴

شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز (سه‌شنبه) با رشد ۱۰ هزار واحدی و با غلبه خریداران بر فروشندگان دوباره وارد کانال یک میلیون واحدی شد.

شاخص بورس امروز بعد از نوسان و افت و خیزهایی که در چند روز گذشته تجربه کرد از کانال تاریخی یک میلیون واحد عقب نشینی و به کانال ۹۰۰ هزار واحد ورود کرده بود.

شاخص کل تا لحظه تنظیم این خبر (۹ و ۴۲ دقیقه) با ۱۲ هزار و ۱۳۷ واحد رشد به عدد یک میلیون و چهار هزار واحد رسید.

مهدی طائب: حوزه باید در زمینه فلسطین هجومی شود
۱۳۹۹/۰۲/۳۰ - ۱۰:۵۳

حجت الاسلام مهدی طائب رییس قرارگاه عمار گفت : برای بحث صهیونیسم که جهانی شده و کل عالم سیاست روی آن می چرخد تازه در حوزه علمیه دو واحد آن هم در رشته تخصصی اختصاص داده شده، این نشان دهنده عدم روشن شدن ذات قضیه است.

او با تصریح بر این که حوزه باید در زمینه فلسطین از حالت انفعال خارج شده و هجومی شود، گفت: محتوای علمی در زمینه فلسطین در حوزه علمیه فراوان است و در هیچ جای عالم چنین اطلاعاتی نیست اما تبدیل به اعلان نشده است. به عنوان مثال امام خمینی(ره) فرموده اند «اسرائیل غده سرطانی است» که در زمینه این کلام چه مقدار کار شده و یا سخن گفته شده است؟!

کنایه لاریجانی درباره ردصلاحیت‌ها
۱۳۹۹/۰۲/۳۰ - ۱۰:۵۲

لاریجانی رئیس مجلس با بیان اینکه درباره ردصلاحیت‌ها، شورای نگهبان فصل‌الخطاب است، افزود: البته این نقد را دارم که در برخی جاها دقیق عمل نشد. اگر ما راجع به حقوقدان‌ها همین کار را می‌کردیم و بعد می‌گفتیم مشکل فساد دارند، خوب بود؟ ولی مجلس با متانت رفتار کرد. در هرصورت این مسائل گذشته است و دو طرف باید از این موضوعات عبور کنند.

گفتنی است حقوقدانان شورای نگهبان بعد از معرفی از سوی رئیس قوه قضائیه باید از مجلس رای اعتماد بگیرند.

آنچه گذشت
۱۳۹۹/۰۲/۳۰ - ۱۰:۵۱

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان