arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۰۳۱۹
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۲۲ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹

نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره لیبی / ارسال سلاح و مزدور به درگیری‌های لیبی نقض قوانین بین‌المللی است

اعضای شورای امنیت سازمان ملل در نشست این شورا درباره لیبی تاکید کردند که ارسال سلاح و مزدور به درگیری‌های لیبی نقض قوانین بین‌المللی است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نماینده چین در شورای امنیت سازمان ملل از تمامی طرف‌های درگیر در لیبی خواست تا اقدامات خصمانه را متوقف کرده و به توافق آتش‌بس دائمی در این کشور برسند.

به گزارش فارس، وی همچنین گفت که وضعیت کنونی در لیبی آشفته بوده و ثبات کشور‌های همسایه را تهدید می‌کند.

نماینده روسیه در سازمان ملل نیز در این نشست گفت که ارسال سلاح و مزدور به لیبی قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل را نقض می‌کند.

نماینده انگلیس در شورای امنیت سازمان ملل نیز گفت که تجاوز و حمله به مناطق مسکونی و تاسیسات درمانی در لیبی نادیده گرفتن کامل قوانین بین‌المللی است.

از زمان سرنگونی حکومت «معمر قذافی» رهبر سابق لیبی در سال ۲۰۱۱، این کشور تحت کنترل دو دولت موازی در شرق و غرب در آمده است؛ دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» در طرابلس (غرب کشور) که در سطح جهان به رسمیت شناخته شده است و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی که خلیفه حفتر فرمانده شبه‌نظامیان «ارتش ملی لیبی» را حمایت می‌کند.

حفتر با حمایت مصر، امارات و عربستان (و همچنین روسیه و چند کشور غربی) از اواخر فروردین ۱۳۹۸ با هدف اشغال پایتخت، عملیات نظامی علیه طرابلس را آغاز کرد، اما با مقاومت شدید نیرو‌های دولت السراج و شبه‌نظامیان متحد با آن مواجه شده و تا به امروز موفق نشده است به داخل شهر نفوذ کند. نیرو‌های دولت السراج نیز از حمایت ترکیه، قطر و ایتالیا برخوردارند.

نظرات بینندگان