arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۰۷۹۴
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۹

 صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / حمله تند مدیرمسئول کیهان به یک نماینده مجلس / علی دایی برنده نظرسنجی فیفا شد / استعفای دو نامزد به نفع حاجی بابایی برای ریاست مجلس یازدهم / روایت نیویورک‌تایمز از اقدام بی‌سروصدای ایران و آمریکا برای جلوگیری از جنگ

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / حمله تند مدیرمسئول کیهان به یک نماینده مجلس / علی دایی برنده نظرسنجی فیفا شد / استعفای دو نامزد به نفع حاجی بابایی برای ریاست مجلس یازدهم / روایت نیویورک‌تایمز از اقدام بی‌سروصدای ایران و آمریکا برای جلوگیری از جنگ

زیر پوست اخبار: دیروز -پنج‌شنبه- با نزدیک شدن به آغاز به کار مجلس یازدهم بحث نامزدهای ریاست مجلس آینده بیش از هر زمان دیگری مطرح شد. در این میان رسانه‌ها از 8 نفر به عنوان نامزد یاد کردند که البته در این میان اسمی همچون قالیباف، میر سلیم و حاجی بابایی از دیگر نامزدها سرشناس‌تر بودند. به نظر می‌رسد مجلس یک دست اصول‌گرا، در آینده نزدیک موجب خواهد شد که شکاف میان این جریان سیاسی بیش از هر زمان دیگری نمایان شود. آن‌چنان که روز چهارشنبه نیز  دبیر کل جبهه پایداری، طی اظهاراتی به شدت کنش قالیباف برای رسیدن به ریاست بهارستان را مودر انتقاد قرار داده بود. افزون بر این همچنان بحث واکنش احتمالی آمریکا به نفت‌کش‌های ایرانی در دریای کارائیب زیر ذره‌بین رسانه‌ها قرار داد و از آن به عنوان عاملی برای وقوع رخدادهای ناخواسته میان تهران و واشنگتن یاد می‌شود.

با نظر به این مقدمات، در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

استعفای دو نامزد به نفع حاجی بابایی برای ریاست مجلس یازدهم: وحید جلال‌زاده منتخب مردم ارومیه در مجلس در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: شکر خدا گفتگوی سازنده‌ای بود و آقایان نیکزاد و حسینی با همدلی و صمیمیت برای تشکیل مجلس قوی و در تراز انقلاب اسلامی دست دکتر حاجی بابایی را بالا بردند و با تمام توان از او برای تصدی کرسی ریاست مجلس، حمایت خواهند کرد. حمیدرضا حاجی بابایی در مجلس دهم ریاست فراکسیون نمایندگان ولایی را بر عهده داشت.

حمله تند مدیرمسئول کیهان به یک نماینده مجلس: حسین شریعتمداری، مدیر مسئول روزنامه کیهان در واکنش به اظهارات اخیر حشمت‌الله فلاحت پیشه، منتخب مردم اسلام‌آباد در مجلس دهم نوشت: اظهارات اخیر آقای فلاحت‌پیشه ضمن آنکه عوامانه است، با دروغ‌های شاخداری همراه است که حتی دشمنان تابلو‌دار انقلاب هم به خاطر حفظ پرستیژ خود حاضر به طرح و بیان آن نیستند... و این تردید جدی وجود دارد که عوامل خزنده دشمن با استفاده از نگاه دم‌دستی و معلومات ‌اندک فلاحت‌پیشه، ایشان را در پس‌معرکه طوطی‌صفت کرده باشند.

علی دایی برنده نظرسنجی فیفا شد: فدراسیون جهانی فوتبال در نظرسنجی توئیتری، علی دایی و سامی الجبار را به چالش کشید و از کابران خود خواست بهترین مهاجم آسیا را انتخاب کنند. اگر چه ستاره عربستانی در ساعات اولیه نظرسنجی از دایی جلوتر بود اما در نهایت علی دایی، بهترین گلزن بازی های ملی جهان با کسب ۸۰ درصد آرا با قاطعیت به عنوان بهترین مهاجم انتخاب شد.

روایت نیویورک‌تایمز از اقدام بی‌سروصدای ایران و آمریکا برای جلوگیری از جنگ: آلیسا رابین در نیویورک تایمز نوشت: ایران پس از سال‌ها، حالا رویکرد خود در قبال غرب را تعدیل کرده و از سیاست تحریک آفرینی به رویکرد همکاری محدود روی آورده است. این تغییر نشانگر تلاش برای جلوگیری از رویارویی مستقیم با آمریکا است آن هم در شرایطی که ایرانی‌ها امیدوار هستند تا ترامپ در انتخابات نوامبر شکست بخورد. در ادامه این مطلب آمده است: هیچ نشانی از تغییر در عراق نیست، جایی که ایران از نخست وزیر نزدیک به آمریکا حمایت کرده و به شبه نظامیان خود دستور داده که حملات موشکی خود را به نیرو‌های آمریکایی متوقف کنند. آمریکایی ها، در حالی که علناً از هرگونه تغییری در سیاست ایران صحبت نمی‌کنند، اما در پشت پرده از این اتفاق راضی‌اند. این اتفاقات حتی اگر دوام هم نیابد یا منجر به پایان خصومت بین ایران و آمریکا نشود، اما از تنش کاسته و خطر درگیری را کاهش می‌دهد.

فروش سهام عدالت از سه‌شنبه آینده: وزارت امور اقتصادی و دارایی طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: کسانی که قصد فروش سهام عدالت خود را دارند، از سه‌شنبه هفته آینده به شعب بانک‌هایی که قبلاً در آن دارای حساب بانکی بوده‌اند، مراجعه کنند. پس از اتمام مهلت اعلام شده در سامانه سهام عدالت (۹۹/۳/۸ ) از تاریخ ۹۹/۳/۱۰ بانک‌ها از طریق کارگزاری‌های خود یا کارگزاری‌های طرف قرار داد، به تدریج نسبت به فروش سهام متقاضیان در بورس اقدام و وجوه حاصله را در قالب توافق شده به حساب آنها واریز خواهند کرد.

مخالفت صریح وزارت بهداشت با اجرای مجدد طرح ترافیک در تهران: کیانوش جهانپور،سخنگوی وزارت بهداشت از مخالفت این وزارتخانه با اجرای طرح ترافیک گفت و افزود: نظر وزیر بهداشت به صراحت این است که تا اطلاع ثانوی اجرای طرح ترافیک در هیچ کدام از شهرهای بزرگ منطقی نیست و قطعا با آن مخالف هستیم.

بازگشایی بقاع متبرکه و زیارتگاه‌ها بعد از عید فطر: حسن روحانی، رییس جمهورکشورمان در جلسه روستای کمیته های ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: بقاع متبرکه و زیارتگاه‌ها با توجه به رایزنی‌ها و جلسات متعددی که کمیته امنیتی- اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا با متولیان این اماکن داشته‌اند، مقرر شده بعد از عید سعید فطر با شرایطی که اعلام خواهد شد، این اماکن بازگشایی شود.

ظریف: جمله «اسرائیل ۲۵ سال آینده را نخواهد دید»، یک پیش بینی است نه یک اقدام: محمد جواد ظریف در پاسخ به این پرسش که «مقام معظم رهبری چندسال قبل فرمودند که اسرائیل ۲۵سال آینده را نخواهد دید، به نظر شما این جمله حضرت آقا چه قدر می‌تواند تحقق پیدا کند؟» گفت: ببینید آنچه که حضرت آقا - از دیدگاه بنده - فرمودند یک پیش بینی است نه یک اقدام. او ادامه داد:‌ تضادهای درونی اسرائیل، وضعیت خروج بسیاری از یهودیان از منطقه و بازگشت شان به برخی کشورهایی که از آن آمده اند و همینطور وضعیت افزایش جمعیت در بین سایر گروه‌ها، اسرائیل را به این نگرانی رسانده که ممکن است این واقعیت و پیش بینی به وقوع بپیوندد.

احتمال اعلام شدن یکشنبه به عنوان روز عید فطر: عضو ارشد ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری با بیان این که حدود ۱۰۰ گروه در استانهای مختلف در سطح کشور جهت رویت هلال ماه شوال مستقر شده‌اند گفت: بر طبق نظر کارشناسان احتمال رویت هلال ماه در غروب شنبه وجود دارد و به نظر می‌رسد در رویت هلال ماه مشکلی نداشته باشیم. بر همین اساس می‌توانیم بگوییم به احتمال زیاد یکشنبه (چهارم خرداد) مصادف با اول شوال و عید سعید فطر است.

تاکید وزارت صنعت بر  ثبت‌نام خودرو، از طریق سامانه اینترنتی: بر اساس هماهنگی‌های به عمل آمده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت با خودروسازان، هر گونه ثبت‌نام در طرح فروش فوق‌العاده و پیش‌فروش خودرو، صرفا از طریق سامانه اینترنتی فروش شرکت‌های خودروساز امکان‌پذیر خواهد بود.

جان باختن ۶۶ بیمار کرونایی دیگر در ایران: کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۱ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی دو هزار و ۳۹۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد. از بین مبتلایان جدید، ۳۵۱ مورد بستری و دو هزار و ۴۱ مورد سرپایی و از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند. وی ادامه داد: از بین مبتلایان جدید، ۳۵۱ مورد بستری و دو هزار و ۴۱ مورد سرپایی و از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند. به گفته جهانپور، متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۷ هزار و ۲۴۹ نفر رسید.

برچسب ها: صبحانه خبری
نظرات بینندگان