arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۴۱۳۲
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۰۹ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۹

رسانه های اسرائیلی: آمریکایی‌ها به خاطر اعتراضات، خواستار تعویق در الحاق کرانه باختری هستند

رسانه‌های اسرائیلییکشنبه شب فاش کردند که مسؤولان این رژیم اخیرا پیام‌هایی از آمریکایی‌ها دریافت کرده‌اند که ممکن است مسأله الحاق کرانه باختری رود اردن به خاطر تظاهرات در ایالات متحده به تعویق بیفتد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا نوشت: رسانه‌های رژیم صهیونیستی یکشنبه شب فاش کردند که مسؤولان این رژیم اخیرا پیام‌هایی از آمریکایی‌ها دریافت کرده‌اند که ممکن است مسأله الحاق کرانه باختری رود اردن به خاطر تظاهرات در ایالات متحده به تعویق بیفتد.

به گزارش شبکه خبری "آی ۲۴ نیوز"، پایگاه عبری زبان "واینت" در این باره گزارش داد: آمریکایی‌ها غرق در تظاهرات و کرونا هستند، به هین خاطر الحاق کرانه باختری توسط اسرائیل اولویت آنان نیست.

به دنبال کشته شدن جورج فلوید شهروند سیاهپوست آمریکایی توسط درک شاوین افسر پلیس ایالات متحده در شهر مینیاپولیس، اعتراض‌های سراسری علیه نژاد پرستی در ایالت‌های آمریکا شکل گرفت و پس از چند روز به کشورهای اروپایی از جمله انگلیس، فرانسه، اسپانیا و سوئد راه یافته است.

از سوی دیگر، در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۹ نفر به علت ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا جان خود را از دست داده‌اند تا شمار جان‌باختگان ناشی از کووید -۱۹ به ۱۱۲ هزار و ۲۰۵ نفر برسد.

برپایه گزارش پایگاه "واینت" دولت دونالد ترامپ بدنبال حمایت گسترده از طرح بنیامین نتانیاهو برای الحاق کرانه باختری به صورت گسترده است، موضوعی که در برهه کنونی امکان پذیر نیست.

"هایکو ماس" وزیر امورخارجه آلمان قرار استه با هدف هشدار به اسرائیل برای الحاق کرانه باختری روز چهارشنبه آینده به سرزمین‌های اشغالی سفر کند و با نتانیاهو، "بنی گانتس" وزیر دفاع و "گابی اشکنازی" رییس ستاد مشترک ارتش رژیم اشغالگر قدس دیدار کند.

وی همچنین قرار است که پیش از بازگشت به آلمان با محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین و دیگر مقام‌های این رژیم نیز دیدار کند.

رژیم صهیونیستی در جنگی که ۵ ژوئن سال ۱۹۶۷ میلادی آغاز شد، کرانه باختری، قدس شرقی، نوار غزه و جولان سوریه را اشغال کرد.

رژیم صهیونیستی قصد دارد بخش‌هایی از کرانه باختری رود اردن را که در جنگ ۱۹۶۷ میلادی به اشغال درآورده به قلمرو خاکی خود ضمیمه کند.

طرح صلح ادعایی ترامپ موسوم به معامله قرن چند ماه پیش منتشر و موجب خشم فلسطینیان و رد آن از سوی جامعه بین‌المللی شد.

در این طرح، رژیم صهیونیستی مجاز می‌شود تا شهرک‌های کرانه باختری و منطقه راهبردی دره اردن را به سرزمین‌های اشغالی الحاق کند.

علاوه بر آلمان، برخی دیگر از کشورهای اروپایی تهدید کرده‌اند که در صورت اجرای تصمیم رژیم اسرائیل برای الحاق کرانه باختری، اساس روابط خود با تل آویو را تغییر خواهند داد.

نظرات بینندگان