arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۴۳۳۰
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۲۲ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۹

مخالفت یونان، قبرس و ارمنستان با نامزدی ترکیه برای ریاست مجمع عمومی سازمان ملل

ارمنستان، قبرس و یونان با نامزدی ترکیه به عنوان رئیس بعدی مجمع عمومی سازمان ملل متحد مخالفت کردند. ترکیه که در حال مذاکره برای عضویت در اتحادیه اروپاست، درگیر اختلافات سیاسی با یونان و قبرس در زمینه اکتشاف مواد معدنی در دریای مدیترانه و اژه است. ترکیه با ارمنستان نیز به دلیل امتناع از پذیرش قتل عام ارمنی‌ها روابط به شدت پرتشنی دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جمهوری ارمنستان، قبرس و یونان با پیشنهاد ترکیه برای نامزدی ریاست بعدی مجمع عمومی سازمان ملل متحد مخالفت کردند.

به گزارش فارس، به نوشته وبگاه «احوال»، یونان، قبرس و ارمنستان با نامزدی ترکیه علیرغم تصویب قبلی آن مخالفت کردند.

ترکیه که در حال مذاکره برای عضویت در اتحادیه اروپاست، درگیر اختلافات سیاسی با یونان و قبرس در زمینه اکتشاف مواد معدنی در دریای مدیترانه و اژه است. ترکیه با ارمنستان نیز به دلیل امتناع از پذیرش قتل عام ارمنی‌ها روابط به شدت پرتشنی دارد.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد رکن اصلی سازمان ملل متحد است. این مجمع به‌طور منظم دوره‌های اجلاسیه سالیانه خود را در ماه سپتامبر (شهریور) تشکیل می‌دهد. مجمع عمومی سازمان ملل به‌طور سالانه در مقر اصلیش در «نیویورک» تشکیل جلسه می‌دهد.

به نوشته وبگاه احوال، «نیکوس آناستاسیادس» رئیس جمهور قبرس یونان روز شنبه در مصاحبه‌ای گفت که که اگر ترکیه مواضع تهاجمی خود را در شرق مدیترانه کاهش ندهد، دیگر نباید نامزد عضویت در اتحادیه اروپا شود.

«نیکوس پانایوتوپولوس» وزیر دفاع یونان نیز روز جمعه گفت، کشورش برای مقابله نظامی با ترکیه جهت حفظ حق حاکمیت خود آمادگی دارد. وزیر دفاع یونان در مصاحبه‌ای گفت: ارتش این کشور تحریکات فزاینده اخیر از سوی ترکیه را تحت نظر دارد.

پانایوتوپولوس گفت: «رفتار ترکیه اخیراً بسیار تهاجمی شده است. فکر می‌کنم تنها راهی که بتوانیم با این رفتار مقابله کنیم استفاده از تمامی سلاح‌های دیپلماتیک و اطمینان از افزایش بازدارندگی نظامی است.»

نظرات بینندگان