arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۴۳۴۴
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۲۳ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
تورق خاطرات چهره ها در «انتخاب»؛

یادداشت‌های محمد علی فروغی سه شنبه ۱۹ خرداد ۱۲۹۸: از ایران و مصائب کشور و حوائج آن صحبت کردیم؛ اشخاص انگلیسی و فرانسوی حاضر، اظهار دلسوزی و مهربانی می کردند

یادداشت های محمدعلی فروغی: عصر که مراجعت کردم برای طهران کاغذ نوشتم. بعد از شام بر حسب وعده منزل Austen Mead که انگلیسی و مقیم پاریس است و زن فرانسوی دارد رفتیم. مردمان خوبی به نظرم آمدند. بعضی اشخاص انگلیسی و فرانسوی هم آن جا بودند. صحبت کردیم از ایران و مصائب ایران و حوائج آن. همه اظهار دلسوزی و مهربانی می کردند و قرار شد دوشنبه آینده هم برویم. در مراجعت مهتاب و هوا صاف بود، اما بلندی عمارات و چراغ ها نمی گذاشت مهتاب را درک کنیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صبح چیز نوشتم. بعد از ظهر با میرزا حسین خان به مجلس شورای ملی به دیدن M.Rais که از اجزای اداری مجلس است رفتیم. در باب برقراری مراسله و ماکاتبه بین مجلس طهران و پاریس و نیزUnion Interparlementaire و همچنین کنگره نژادی صحبت کردیم.

عصر که مراجعت کردم برای طهران کاغذ نوشتم. بعد از شام بر حسب وعده منزل Austen Mead که انگلیسی و مقیم پاریس است و زن فرانسوی دارد رفتیم. مردمان خوبی به نظرم آمدند. بعضی اشخاص انگلیسی و فرانسوی هم آن جا بودند. صحبت کردیم از ایران و مصائب ایران و حوائج آن. همه اظهار دلسوزی و مهربانی می کردند و قرار شد دوشنبه آینده هم برویم. در مراجعت مهتاب و هوا صاف بود، اما بلندی عمارات و چراغ ها نمی گذاشت مهتاب را درک کنیم.

گرو عملجات باقی است و معلوم نیست به کجا خواهد رسید و عقیده خیلی این است که مسئله پلتیکی است. در این که دولت حالیه ا مردم را نمی خواهند حرفی نیست. از وضع کنفرانس هم راضی نیستند.

منبع: یادداشت‌های روزانه محمدعلی فروغی، به کوشش محمدافشین وفایی و پژمان فیروزبخش، تهران: سخن، چاپ هفتم، ۱۳۹۸

نظرات بینندگان