arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۴۳۸۰
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۰ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۹

برخورد با قاچاقچیان انسان در استان یزد تشدید می‌شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت: با توجه به آسیب‌ها و مخاطرات مختلفی که قاچاق انسان در استان ایجاد کرده، برخورد با عوامل این موضوع تشدید می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت: با توجه به آسیب‌ها و مخاطرات مختلفی که قاچاق انسان در استان ایجاد کرده، برخورد با عوامل این موضوع تشدید می‌شود.

احمد ترحمی با تشریح جوسازی‌های رسانه‌ای بیگانه در مورد حادثه خودرو اتباع غیرمجاز افغانستان گفت: رسانه‌های بیگانه، هر موضوعی را دست‌آویز اهداف رسانه‌ای خود قرار می‌دهند و این جوسازی‌ها نباید مانع از جلوگیری و مبارزه با پدیده قاچاق انسان شود زیرا در همه کشورهای جهان این موضوع یک جرم است و متناسب با قوانین با آن برخورد می‌شود.

وی در خصوص حادثه اخیر آتش سوزی خوردو متخلف حامل اتباع غیرمجاز گفت: در توضیحاتی که در جریان سفر سفیر افغانستان به یزد در خصوص این حادثه ارائه شده، وی مجاب شد که باندهای قاچاق انسان و راننده خودرو در این حادثه مقصر بوده که به دستور ایست پلیس بی‌توجهی کرده و تاکید کرد که باید مرزها بیشتر کنترل شود.

ترحمی تصریح کرد: ۱۳ نفر به صورت غیرقانونی وارد کشور شده با یک خودرو تا یزد آمده‌ و بدون توجه به دستور ایست پلیس از ایست و بازرسی رد شدند و با تیر هوایی نیز متوقف نشدند و از این رو آخرین راهکار، هدف قرار دادن لاستیک خودرو بود .

به گفته وی این احتمال وجود داشت که شاید ۱۳ تروریست در این خودرو با اسلحه باشند و از این رو حتی اگر سرنشینان آن ایرانی هم بودند باید با آنها همین برخورد می‌شد.

ترحمی، پیشتر گفته بود با عنایت به وصول اطلاعات موثق مبنی بر حرکت چند خودروی حامل موادمخدر از شهرستان انار به سمت استان یزد، ماموران انتظامی شهرستان مهریز نسبت به تشدید اعمال قانون در کنترل محورهای مواصلاتی اقدام کردند که در جریان کنترل کاروان خودرویی مذکور که به قاچاق اتباع بیگانه غیرمجاز و موادمخدر اقدام کرده بودند، سه خودرو به همراه اتباع غیرمجاز و مقادیری موادمخدر توقیف و ۲ خودرو نیز از دست ماموران اقدام به فرار کردند که یکی از خودروهای متواری، با وجود اخطارهای مکرر قانونی و شلیک هوایی به حرکت خود ادامه داد و در نهایت، لاستیک این خودرو هدف تیر اخطار قرار گرفت اما راننده با حرکت بر روی رینگ و استفاده از مواد محترقه و دودزا، به فرار ادامه داد که به دلیل جرقه‌های ناشی از حرکت بر روی رینگ، سرعت بالا و وجود مواد محترقه، این خودرو طعمه حریق شد و در این حادثه سه نفر از سرنشینان که در صندوق عقب خودرو بودند، فوت و تعدادی نیز با جراحت روبرو شدند که برای درمان به بیمارستان‌های یزد انتقال یافتند.

 

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان