arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۴۸۱۵
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۰۹ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۹

سخنگوی کاخ سفید: ترامپ خواستار شنیده شدن صدای پلیس آمریکاست

سخنگوی کاخ سفید، قتل جورج فلوید سیاهپوست را توجیه‌ناپذیر دانست و گفت: رئیس جمهوری آمریکا خواستار شنیده شدن صدای افسران پلیس این کشور هم هست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا نوشت: سخنگوی کاخ سفید، قتل جورج فلوید سیاهپوست را توجیه‌ناپذیر دانست و گفت: رئیس جمهوری آمریکا خواستار شنیده شدن صدای افسران پلیس این کشور هم هست.

کیلی مک‌انانی روز چهارشنبه در نشست خبری کاخ سفید درباره توئیت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در خصوص افسران پلیس در یکی از بخش‌های نیویورک افزود: فیلم قتل جورج فلوید سیاهپوست را وحشتناکترین فیلمی دانست که تاکنون دیده است،این اقدام، توجیه ناپذیر است و من آن را محکوم می کنم اما وقتی که ۵۷ افسر پلیس تقاضای استعفا می کنند، رئیس جمهوری آمریکا می‌گوید صدای این افسران هم باید شنیده شود.

وی تاکید کرد: او هیچ اقدام خشونت‌آمیزی را تایید نمی‌کند اما معتقد است که صدای افسران پلیس هم باید شنیده شود. این رئیس جمهوری معتقد است که اکثریت افسران پلیس این کشور عملکرد خوبی دارند، ۷۰۰ افسر زن و مرد در ایام این اعتراضات زخمی شده اند، دو نفر از آنها هم کشته شدند. این افسران، قهرمانان داخلی این کشور هستند.

سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به این سوال که ایا تصمیم ترامپ برای خروج نیروهای نظامی آمریکا از آلمان، مجازاتی برای آنگلا مرکل بوده است که گفت در نشست ماه ژوئن سران گروه هفت شرکت نخواهد کرد، گفت: او هرگز تصمیمی برای تنبیه سران کشورها اتخاذ نخواهد کرد بلکه او بهترین کار را برای منافع ایالات متحده انجام خواهد داد.

مک‌انانی درباره قصد ترامپ برای حضور در کلیسای دالاس برخلاف توصیه‌های بهداشتی و اینکه آیا استاندارد دوگانه است یا خیر، گفت چگونه هزاران نفر آزادانه و بدون رعایت فاصله بهداشتی در راهپیمایی‌ها شرکت می کنند اما وقتی نوبت به تجمعات مذهبی و حضور در کلیساها می‌شود، می گویند که نباید بیش از ۱۰ نفر حضور یابند و باید فاصله را رعایت کنند.

وی تاکید کرد این پذیرفتنی نیست، مطابق متمم یک قانون اساسی، مردم باید اجازه داشته باشند به عبادتگاه های خود بروند. ما هم خواستار حضور ایمن آنها در این اماکن هستیم همچنانکه رئیس جمهوری چند هفته پیش هم آن را روشن کرد.

گفته می‌شود ترامپ قصد دارد روز پنج‌شنبه در کلیسای دالاس با رهبران مذهبی و همچنین افسران پلیس دیدار داشته باشد. خبرهایی از شروع گردهمایی‌های انتخاباتی ترامپ هم منتشر شده است که ممکن است ترامپ با این اقدام به دنبال ایجاد فضای مناسب برای فعالیت‌های رسمی انتخاباتی باشد.

نظرات بینندگان