arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۴۹۰۰
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۶ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۹

استاندار بوشهر: اجباری شدن استفاده از ماسک /تعطیلی تالارهای پذیرایی و روزبازارها ادامه دارد

استاندار بوشهر گفت: از روز شنبه بعد نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی در ادارات استان با جدیت انجام خواهد شد و استفاده از ماسک برای کارکنان و مراجعان اجباری خواهد بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

استاندار بوشهر گفت: از روز شنبه بعد نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی در ادارات استان با جدیت انجام خواهد شد و استفاده از ماسک برای کارکنان و مراجعان اجباری خواهد بود.

عبدالکریم گراوند در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا در استان بوشهر اظهار کرد: مردم همچنان باید نسبت به شیوع کرونا دغدغه داشته باشند و ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک را جدی بگیرند.

وی بیان کرد: به منظور جلوگیری از شیوع کرونا در استان امتحانات دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی به صورت غیر حضوری برگزار شود.

استاندار بوشهر اضافه کرد: رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و همچنین زدن ماسک در ترمینال های مسافری، فرودگاه ها و اسکله های مسافری اجباری است و ادارات کل مرتبط هم مکلف به نظارت جدی بر این مصوبه هستند.

گراوند اظهار کرد: شهرداری بوشهر نسبت به به‌ کارگیری اتوبوسهای شهری با 50 درصد ظرفیت و استفاده از ماسک برای راننده ها و مسافران اقدام کند.

وی افزود: با وجود اینکه اصناف و بازاریان در فاز اول شیوع کرونا همکاری بسیار خوبی با ستاد مقابله با کرونا داشتند اما انجام دورهمی ها و تجمعات مختلف موجب افزایش آمار کرونا در استان شد لذا اصناف، با همکاری علوم پزشکی و سازمان صمت نسبت به نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی در بازار اقدام کنند.

مقام عالی دولت در استان بوشهر تاکید کرد: کارکنان ادارات هم موظفند از روز شنبه با ماسک در محل کار حاضر شده و مراجعان به ادارات کل هم باید از ماسک استفاده کنند و مدیران دستگاه های اجرایی مکلف به اجرای این مصوبه هستند.
 
عبدالکریم گراوند بیان کرد: با نظر دانشگاه علوم پزشکی، کارکنان با بیماری زمینه ای، زنان باردار، جانبازان به مدت 2 هفته به صورت دورکاری فعالیت داشته باشند.

استاندار بوشهر با بیان اینکه صدا و سیما همچنان برنامه های مربوط به رعایت پروتکل های بهداشتی و تاکید بر حفظ فاصله گذاری اجتماعی را در دستور کار داشته باشند، عنوان کرد: وضعیت فعالیت نمایشگاه بین المللی بوشهر در جلسه ای با حضور دستگاه های مربوطه مورد بررسی کارشناسی قرار گیرد.

وی ادامه داد: فعالیت تالارهای پذیرایی و سالن های عروسی و همچنین روزبازارها تا بهتر شدن وضعیت شیوع کرونا در استان همچنان تعطیل خواهد بود.

استاندار بوشهر گفت: آزمون های استخدامی در استان اگر تعداد شرکت کنندگان زیاد باشد در دو یا 3 نوبت با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی با نظارت دانشگاه خلیج فارس برگزار شود.

وی با بیان اینکه تمام بیمارستانهای استان مکلف به پذیرش بیماران حاد تنفسی هستند، اظهار کرر: با تکمیل بیمارستان شهدای هسته ای و اختصاص 110 تخت جدید، کمک بسیاری خوبی به مجموعه درمان استان برای مقابله با کرونا خواهد شد.

نظرات بینندگان