arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۵۱۲۷
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۲۲ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۹

سازمان ملل خواستار حذف نژادپرستی ساختاری در پلیس آمریکا شد

کمیته سازمان ملل متحد در امور حذف تبعیض‌های نژادی در بیانیه‌ای روز جمعه خاطرنشان کرد: «این کمیته از دولت ایالات متحده آمریکا و مقام‌های ایالتی و محلی این کشور می‌خواهد اصلاحات فوری و مناسبی را با هدف حذف نژادپرستی ساختاری در دستگاه پلیس و عدالت کیفری در دستور کار قرار داده و حقوق قربانیان جرائم دارای انگیزه‌های نژادپرستانه را در نظر بگیرد.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک کمیته تخصصی در سازمان ملل متحد خواستار ایجاد «اصلاحات فوری» در پلیس آمریکا برای حذف «نژادپرستی ساختاری» شده است.

به گزارش فارس، «کمیته سازمان ملل متحد در امور حذف تبعیض‌های نژادی» در بیانیه‌ای روز جمعه خاطرنشان کرد: «این کمیته از دولت ایالات متحده آمریکا و مقام‌های ایالتی و محلی این کشور می‌خواهد اصلاحات فوری و مناسبی را با هدف حذف نژادپرستی ساختاری در دستگاه پلیس و عدالت کیفری در دستور کار قرار داده و حقوق قربانیان جرائم دارای انگیزه‌های نژادپرستانه را در نظر بگیرد.»

آمریکا در روز‌های گذشته، پس از انتشار فیلمی از قتل نژادپرستانه یک مرد سیاه‌پوست به دست افسر پلیس به صحنه اعتراض یکپارچه علیه نژادپرستی و خشونت پلیس تبدیل شده است.

چند هفته پیش فیلمی منتشر شد که نشان می‌داد یک افسر سفیدپوست زانویش را روی گردن یک مرد سیاه‌پوست گذاشته است. این حادثه به مرگ مظنون سیاه‌پوست که «جورج فلوید» نام داشت منجر شد.

این در حالی است که «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در روز‌های گذشته بار‌ها از خشونت پلیس علیه تظاهرات‌های ضد نژادپرستی در این کشور حمایت کرده است.

ترامپ در مصاحبه‌ای با فاکس‌نیوز که امروز جمعه متن آن منتشرشده از روش «فشار بر گردن» که به قتل جورج فلوید منجر شد هم حمایت کرده است.

او گفت: «پایان دادن به روش «فشار بر گردن» عموماً خوب است و اتخاذ تصمیم درباره آن به عهده مقامات محلی است.»

رئیس‌جمهور آمریکا اضافه کرد: «استفاده از این روش ممکن است در برخی رویارویی‌های تک به تک [میان پلیس و مظنونان]لازم باشد.»

نظرات بینندگان