arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۵۴۰۷
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۲ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۹

روح فوتبال مرده است!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سید مهدی فاطمی: لیگ های معتبر اروپایی یک به یک از سر گرفته می شوند . بعد از بوندسلیگا، لالیگا هم به روز های پسا کرونا سلام کرد. در ایتالیا هم نیمه نهایی جام حذفی برگزار شد و از چند روز دیگر هم کالچو و لیگ جزیره به مسیر مسابقه باز خواهند گشت.

در خصوص برگزاری ۹ هفته پایانی لیگ برتر ما هم تصمیماتی اتخاذ شده اما اینکه آیا حتما بر سر تاریخ مقرر آغاز شود قطعی نیست. تنها ویژگی مشترک همه این لیگ ها اما عدم حضور تماشاگران در استادیوم هاست.

فوتبال را بدون تماشاچی تصور کنید که چقدر سرد و بی روح است! سکوهای ورزشگاه وقتی خالی از آن همهمه و هیاهوی همیشگی باشد جز حسرت و افسوس چیزی سراغمان نمی آید. هواداران به نوعی روح و جانی هستند که بر کالبد این رشته محبوب دمیده شده اند. حال این روح را از آن گرفته اند تا فوتبال پر طرفدار شباهتی عجیب به ورزشهای زمستانی پیدا کند. لیگ های اروپایی اگر دوباره در خط استارت قرار گرفته اند بواسطه اسپانسر ها و حق پخش تلویزیونی مسابقات است وگرنه کیست که نداند این مستطیل سبز از سکوهای مملو از تماشاگرش اعتبار می گیرد؟ حامیان مالی باشگاهها و لیگ های معتبر حاضر شده اند همه هزینه های این تصمیم مهم را بپردازند. اما در نمونه داخلی که نه حامی دست به نقد و مشخصی هست و نه حتی پای حق پخش دندان گیر. و وسوسه کننده ای در میان است این همه اصرار برای چیست؟

همه می دانند کرونا هنوز رخت بر نبسته و همچنان تهدید بزرگی برای سلامت جامعه و مردم ما محسوب می شود، فدراسیون بدون رئیس فوتبال و حتی وزارت ورزش با مسائل مهم و پیچیده ای از جمله قرارداد ویلموتس درگیر هستند، سازمان لیگ اما بدون توجه به هزینه های سنگین بهداشتی و اعمال پروتکل های امنیتی برای باشگاه های عمدتا بدهکار و مشکل دار ما در صدد است تا فصل را به پایان برساند. آیا چنین رویکردی می تواند کمکی به حل مشکلات عدیده فوتبال ما کند؟!

نظرات بینندگان