arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۵۷۶۳
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۲۰ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۹

واکنش فیفا به اظهارات «ترامپ» در مورد سرود ملی آمریکا: جانبدار صبوری، احترام متقابل و عقل سلیم هستیم

فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) پس از انتقاد «دونالد ترامپ» از اقدام فدراسیون فوتبال آمریکا در خصوص برداشتن ممنوعیت زانو زدن به هنگام پخش سرود ملی، خواستار «صبوری، احترام و عقل سلیم» شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) پس از انتقاد «دونالد ترامپ» از اقدام فدراسیون فوتبال آمریکا در خصوص برداشتن ممنوعیت زانو زدن به هنگام پخش سرود ملی، خواستار «صبوری، احترام و عقل سلیم» شد.

فدراسیون فوتبال آمریکا در سال ۲۰۱۷ تصمیم گرفت تا با اتخاذ سیاستی بازیکنان (هم زنان و هم مردان) را وادار به ایستادن در زمان پخش سرود ملی این کشور کند و این سیاست پس از آن اتخاذ شد که «مگان راپینو» ستاره تیم ملی فوتبال زنان آمریکا به «کالین کاپرنیک» ستاره NFL پیوست؛ کسی که برای نخستین بار برای مقابله با خشونت و تبعیض در جامعه سیاهپوستان آمریکا در هنگام پخش سرود ملی این کشور زانو زد.

رییس جمهوری آمریکا در پستی توییتری گفت که در صورتی که بازیکنان در لیگ ملی راگبی یا فوتبال این کشور به هنگام پخش سرود ملی زانو بزنند، هرگز این دیدار‌های ورزشی را تماشا نخواهد کرد.

بدنبال این اتفاق، آسوشیتدپرس نظر فیفا را در مورد اظهارات ترامپ جویا شد و بیانیه این نهاد بین المللی از قرار زیر است: فیفا زمانی که چنین موضوعات مهمی مطرح می‌شود، قویا جانبدار صبوری، احترام متقابل و عقل سلیم است. آستانه تحمل فیفا در مورد اتفاقات مرتبط با هرگونه تبعیض در فوتبال، بسیار پایین بوده و این موضوع در منشور فیفا تاکید شده است. همگی باید به نژادپرستی و خشونت «نه» بگوییم.

بیانیه فدراسیون فوتبال آمریکا در مورد سیاست جدید در مورد سرود ملی بدین شرح است: این سیاست پس از زانو زدن مگان راپینو به نشانه همبستگی با اعتراض صلح آمیز کاپیرنیک که به بی‌رحمی پلیس و ظلم و ستم سازمان یافته علیه مردم سیاه و رنگین پوست آمریکا اعتراض کرده بود، اتخاذ شد. مشخص شده است که این سیاست اشتباه بوده و از پیام مهم «زندگی سیاهپوستان ارزشمند است» منحرف شده است.

نظرات بینندگان