arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۵۸۱۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۹

 صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / آیا وزیر بهداشت استعفا داده است؟ / طراحی سامانه «جریمه عابران پیاده» با چهره‌زنی و کد ملی / ادعای آژانس مبنی بر ممانعت چهار ماهه ایران از دسترسی بازرسان به دو مرکز هسته‌ای / اعتراف دولت به بحرانی بودن شرایط کشور از نظر معیشت و بودجه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / آیا وزیر بهداشت استعفا داده است؟ / طراحی سامانه «جریمه عابران پیاده» با چهره‌زنی و کد ملی / ادعای آژانس مبنی بر ممانعت چهار ماهه ایران از دسترسی بازرسان به دو مرکز هسته‌ای / اعتراف دولت به بحرانی بودن شرایط کشور از نظر معیشت و بودجه

زیر پوست اخبار: دیروز -یک‌شنبه- نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با محوریت پرداختن به قطعنامه2231 برگزار شد. در ابتدای این نشست، رافائل گروسی، دبیر کل آژانس، طی اظهاراتی ادعا کرد که ایران در چهار ماه گذشته اجازه دسترسی بازرسان آژانس به دو نیروگاه اتمی را نداده و همکاری‌های لازم را در پاسخ‌گویی به پرسش‌های مطرح شده نداشته است. این موضوع در شرایطی مطرح می‌شود که ایران پس از برداشتن گام پنج و نهایی کاهش تعهدات برجامی اعلام کرده بود که به هیچ عنوان محدودیت‌ها در غنی‌سازی برنامه هسته‌ای خود را نخواهد پذیرفت. اکنون به نظر می‌رسد آزانس در مسیر خواسته‌های دولت ترامپ برای افزایش فشار بر ایران و تمدید قطعنامه‌های ضدایرانی در شواری امنیت گام برداشته است.

با نظر به این مقدمات، در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

آیا وزیر بهداشت استعفا داده است؟: سعید نمکی، وزیر بهداشت علی رغم حضور مستمر در جلسات هیات دولت در سال‌های اخیر، در دو جلسه اخیر اعضای کابینه و ستاد ملی مبارزه با کرونا نقش کم‌رنگی داشته است. همچنین تصاویر نشان می‌دهد سکاندار بهداشت کشور در دو جلسه اخیر هیات دولت هم حاضر نبوده است. همین امر موجب شد که شایعاتی پیرامون استعفای وزیر بهداشت مطرح شود اما نمکی، طی اظهاراتی اعلام کرد: «موضوع استعفای بنده صحت ندارد و من استعفایی تقدیم هیأت دولت نکرده‌ام. وی افزود: رسیدگی به مشکلات استانی دلیل کاهش حضور بنده در جلسات هیأت دولت بوده است.»

طراحی سامانه «جریمه عابران پیاده» با چهره‌زنی و کدملی: سردار سیدکمال هادیانفر، رییس پلیس راهور ناجا از طراحی سامانه‌ای برای جریمه عابران پیاده خبر داد. وی ادامه داد: ما سامانه مربوطه را طراحی کرده‌ایم، کد ملی و چهره افراد را هم داریم می‌توان تطبیق داد و جریمه کرد. اگر عابر پیاده تخلف کرد، می‌توان با این شیوه او را جریمه کرد.

ادعای آژانس مبنی بر ممانعت چهار ماهه ایران از دسترسی بازرسان به دو مرکز هسته‌ای: رافائل گروسی، مدیر کل آژانس اتمی در حاشیه نشست شورای حکام ادعا کرد: ایران برای چهار ماه است که به ما اجازه دسترسی به دو مکان را نداده و تقریبا برای یک سال نیز در مباحثات محتوایی برای شفاف‌سازی درباره سوالات حول مواد هسته‌ای اعلام‌نشده و فعالیت‌های هسته ای اعلام نشده همکاری نکرده است.

اعتراف دولت به بحرانی بودن شرایط کشور از نظر معیشت و بودجه: اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور با اشاره به وضع معیشتی مردم، گفت: شرایط کشور از نظر معیشت، بودجه دولت و شرایط ارزی بسیار بحرانی است که از بعد انقلاب تاکنون کمتر با آن مواجه بوده‌ایم. معاون اول رئیس جمهور گفت: در حال حاضر با کسری بودجه مواجه نیستیم، اما شرایط منابع کشور خاص است، شرایط منطقه حساس است و باید نخبگان جامعه و دانشگاهیان به موقع این شرایط را رصد کنند و اینکه چه راهکاری را باید داشته باشیم به اطلاع دولت برسانند.

مفقود شدن ۱۱ هزار نمونه تست کرونا در خوزستان!: سرپرست مرکز بهداشت علوم پزشکی جندی شاپور تایید کرد که ۱۱ هزار نمونه آزمایش کرونا از ۲۹ هزار نمونه‌ای که طی هفته های اخیر از مراجعه کنندگان در اهواز (خوزستان) گرفته شد ، به طرز عجیبی مفقود شده است. وی افزود: ما نمونه گیری های های خود را در بهداشت انجام می دهیم و به آزمایشگاه می فرستیم که این مسئله دیگر در اختیار ما نیست و در واحدی جداگانه است.

توقف صدور مجوز برای سریال‌های نمایش خانگی: صدور مجوز تولید سریال‌های نمایش خانگی تا اطلاع ثانوی متوقف شد. مدیر کل دفتر نظارت بر تولید فیلم با اعلام این خبر گفت: تعداد مجوز‌های صادره و سریال‌های درحال تولید و آماده توزیع برای نمایش خانگی بیشتر از نیاز و ظرفیت بازار است و تا نمایش چند سریال آماده توزیع و ایجاد تعادل میان زنجیره صدورمجوز تا توزیع لازم است چند ماهی از صدور مجوز جدید خودداری شود.

۱۱۳ جانباخته جدید کرونا در ۲۴ ساعت گذشته: سخنگوی وزارت بهداشت آخرین آمار ابتلا و مرگ ناشی از کووید-۱۹ در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته را اعلام کرد و گفت: طی چند روز اخیر موارد بستری ناشی از این بیماری در استان‌های تهران، خراسان رضوی و بوشهر در حال افزایش است. دکتر لاری گفت: از دیروز تا امروز ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۴۴۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۸۴۲ مورد بستری شدند. وی افزود: به این ترتیب مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۸۹ هزار و ۸۷۶ نفر رسید. سخنگوی وزارت بهداشت گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۸ هزار و ۹۵۰ نفر رسید.

 

برچسب ها: صبحانه خبری
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
0
2
فرار رو به جلو! مثلا ما خیلی می دونیم!!!
« اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور گفت: شرایط کشور از نظر معیشت، بودجه دولت و شرایط ارزی بسیار بحرانی است که از بعد انقلاب تاکنون کمتر با آن مواجه بوده‌ایم. »
بگو تصمیمات کی این شرایط را بوجود آورده؟ مجهول حرف زدن که کاری نداره. میگه نخبگان بیایند و حل کنند. تصمیمات غلط و هزینه زا برای مردم گرفته اید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
0
1
این مردم را بایستی به هر دلیل جریمه کرد. به کدامین گناه؟ کسری بودجه؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
0
2
موشک نقطه زن ، دوربین چهره زن ! یا کلماتی مانند فرهنگ سازی !!
خدایا داریم به کجا می ریم. ظاهرا ادبیات مان ، ادبیات کمونیستی داره میشه که ترکیبی از کنترل جز به جز رفتار افراد، ساختن عناصر تهاجمی و برخورد مکانیکی و استفاده از کلماتی مانند ساختن برای موضوعاتی سیال مانند فرهنگ و هنر .
چیکار داریم می کنیم ما؟؟؟؟؟؟؟
نظرات بینندگان