arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۶۳۸۴
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۲۳ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
تورق خاطرات چهره ها در «انتخاب»؛

یادداشت‌های محمدعلی فروغی، جمعه ۲۹ خرداد ۱۲۹۸ / یکی از اعضای هیات ژاپنی، اسناد و نوشته‌های چاپ‌شده راجع به ایران را خواست

صبح ویکنت دو مونتو نوی ژاپنی که پدرش سفیر ژاپن در روسیه و وزیرخارجه بوده و خودش حالا جزء هیات ژاپنی است نزد من آمده خواهش کرد که اسناد و نوشتجاتی که طبع شده و راجع به مسائل ایران است برای او بفرستیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یکی از اعضای هیات ژاپنی، اسناد و نوشته‌های چاپ‌شده راجع به ایران را خواست

سرویس تاریخ «انتخاب»: صبح ویکنت دو مونتو نوی ژاپنی که پدرش سفیر ژاپن در روسیه و وزیرخارجه بوده و خودش حالا جزء هیات ژاپنی است نزد من آمده خواهش کرد که اسناد و نوشتجاتی که طبع شده و راجع به مسائل ایران است برای او بفرستیم. همچنین از کتبی که در باب ایران نوشته شده برای او معرفی کنیم. این شخص مرا در کمیته ناسیونال دتود دیده و به توسط مسیو وواز اظهار میل کرده بود با من حرف بزند. قدری هم در مسائل سیاسی صحبت کردیم. اما روی هم رفته توداری می‌کرد. من هم با ملاحظه حرف زدم. بعدازظهر منزل مسیو ناولیه مجسمه‌ساز حیوانی رفتیم با میرزا حسین‌خان. بعد به اتفاق سایر رفقا به منزل علیقلی‌خان به عنوان منزل مبارک رفتیم، چون خانه را عوض کرده است. امشب مهمان میرزا حسین‌خان بودم، به مُنمارتر و به بال تابارن هم رفتیم. شب خوابم نبرد و روی هم رفته به قدر دو ساعت چرت زدم و با مادام رو آشنا شدم.

منبع: یادداشت‌های روزانه محمدعلی فروغی، به کوشش محمدافشین وفایی و پژمان فیروزبخش، تهران: سخن، چاپ هفتم، ۱۳۹۸، صص ۱۵۱-۱۵۲.

نظرات بینندگان