arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۶۴۰۱
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۹ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۹

اتحادیه اروپا تحریم‌های روسیه را برای یک سال دیگر تمدید کرد

اتحادیه اروپا تحریم‌ها علیه روسیه در مساله کریمه را برای یک سال دیگر تمدید کرد. دمیتری کولبا وزیر امور خارجه اوکراین از کشور‌های اروپایی خواست تحریم‌ها علیه روسیه را تشدید کنند. وزارت خارجه روسیه پیشتر اعلام کرده بود که مقام‌های برخی کشور‌های اروپایی پیام‌هایی می‌دهند که سیاست کنونی اتحادیه اروپا در مورد روسیه به نفع این کشور‌ها و اوضاع کنونی جهان نیست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اتحادیه اروپا تحریم‌ها علیه روسیه در مساله کریمه را برای یک سال دیگر تمدید کرد.

به گزارش ایرنا از راشا تودی، در بیانیه شورای اروپا در همین رابطه آمده است: اتحادیه اروپا تحریم‌های وضع شده بخاطر الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه را برای یک سال دیگر تمدید کرد.

بر اساس این سند، تحریم‌های اتحادیه اروپا در مورد روسیه در مساله کریمه تا روز ۲۳ ماه ژوئن سال ۲۰۲۱ تمدید شد.

روز ۱۱ ماه ژوئن دمیتری کولبا وزیر امور خارجه اوکراین از کشور‌های اروپایی خواست تحریم‌ها علیه روسیه را تشدید کنند.

وزارت خارجه روسیه پیشتر اعلام کرده بود که مقام‌های برخی کشور‌های اروپایی پیام‌هایی می‌دهند که سیاست کنونی اتحادیه اروپا در مورد روسیه به نفع این کشور‌ها و اوضاع کنونی جهان نیست.

شبه جزیره کریمه واقع در جنوب اوکراین در سال ۲۰۱۴ پس از برگزاری یک همه پرسی به خاک روسیه ملحق شد؛ اما اوکراین و غرب نتیجه این همه پرسی را نپذیرفتند و آن را جدایی طلبی بر خلاف قوانین بین‌المللی خواندند

اتحادیه اروپا و آمریکا هم از همان سال تحریم‌های بسیاری را علیه روسیه وضع کرده است.

این در شرایطی است که شماری از اعضای این اتحادیه همچون ایتالیا، یونان و مجارستان، به موجب ضرر‌های هنگفت اقتصادی که در سال‌های گذشته متحمل شده اند، از تمدید تحریم‌ها حمایت نمی‌کنند.

نظرات بینندگان