arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۶۵۷۳
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۲۱ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۹

کمپین انتخاباتی ترامپ تحت تاثیر اعتراض‌های ضد نژاد پرستی

با توجه به برگزاری اولین کمپین انتخاباتی ترامپ بعد از آغاز اعتراضات ضد نژادپرستی، شهردار شهر تولسا به بهانه حفظ امنیت از بعدازظهر جمعه اعلام ممنوعیت رفت و آمد در شهر اعلام کرد. دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا قرار است روز شنبه در جمع هواداران خود اولین کمپین انتخاباتی ۲۰۲۰ را در شهر تولسا ایالت اوکلاهاما برگزار کند، و مقامات شهری برای مهار و سرکوب موج اعتراضات مردمی به راه افتاده در مخالفت با برگزاری این کمپین ممنوعیت آمد و شد را اعمال کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

با توجه به برگزاری اولین کمپین انتخاباتی ترامپ بعد از آغاز اعتراضات ضد نژادپرستی، شهردار شهر تولسا به بهانه حفظ امنیت از بعدازظهر جمعه اعلام ممنوعیت رفت و آمد در شهر اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا قرار است روز شنبه در جمع هواداران خود اولین کمپین انتخاباتی ۲۰۲۰ را در شهر تولسا ایالت اوکلاهاما برگزار کند، و مقامات شهری برای مهار و سرکوب موج اعتراضات مردمی به راه افتاده در مخالفت با برگزاری این کمپین ممنوعیت آمد و شد را اعمال کردند.

جی تی بینوم شهردار شهر تولسا با استناد به ترس از اعتراضات خشونت آمیز پیرامون تظاهرات سراسری نژادپرستی در چهار هفته گذشته وضعیت اضطراری در شهر اعلام کرد.

ممنوعیت آمد و شد از ساعت ۱۰ عصر جمعه تا ۶ صبح روز شنبه شروع به کار خواهد کرد و پس از برگزاری کمپین انتخاباتی ترامپ تا ساعت ۶ بامداد یکشنبه از سر گرفته می‌شود.

ترامپ در حالی اصرار به برگزاری کمپین‌های انتخاباتی خود دارد که پیش از این مقامات بهداشتی آمریکا شدیدا با برگزاری چنین تجمعاتی مخالفت خود را اعلام کرده و بر این باورند که با توجه به شیوع ویروس کرونا و احتمال از سر گرفته شدن موج دوم بیماری کووید ۱۹، برگزاری این مراسماتی به خطر انداختن جان مردم است.

طبق برنامه‌های پیشین ترامپ قرار بود کارزار‌های انتخاباتی وی در نوزدهم ژوئن (۳۰ خردادماه) مصادف با روز «آزادی برده‌داری» در آمریکا برگزار کند، اما با وجود ادامه اعتراض‌ها به نژادپرستی در سراسر آمریکا که با قتل جورج فلوید شهروند سیاهپوست به دست پلیس سفید پوست آمریکایی جرقه آن زده شد، تصمیم خود در برگزاری نخستین کارزار انتخاباتی‌اش که مصادف با روز آزادی برده‌داری در آمریکا بود را از بیم شدت گرفتن خشم عمومی به تعویق انداخت.

انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا پنجاه و نهمین انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا خواهد بود که قرار است در سوم نوامبر ۲۰۲۰ (سیزدهم آبان ۱۳۹۹) برگزار شود.

نظرات بینندگان