arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۶۷۳۵
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۸ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۹

بولتون: نتانیاهو به قدرت کوشنر در حل مناقشه با فلسطین شک داشت

مشاور سابق امنیت ملی آمریکا گفته است که نخست‌وزیر اسرائیل نسبت به قدرت داماد و مشاور رئیس جمهوری این کشور برای حل و فصل مناقشه اسرائیل و فلسطین تردید داشت. در همین حال، پس از انتشار این جزئیات از کتاب بولتون، دفتر نخست وزیری اسرائیل در بیانیه‌ای به مدح و ستایش کوشنر پرداخت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش آناتولی، جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی آمریکا در بخشی از کتابش که قرار است تحت عنوان "اتاقی که در آنجا اتفاق افتاد: خاطراتی از کاخ سفید" چاپ شود، فاش کرده که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل نسبت به قدرت جارد کوشنر، داماد و مشاور رئیس جمهوری این کشور برای حل و فصل مناقشه اسرائیل و فلسطین به عنوان مهندس اصلی طرح موسوم به "معامله قرن" دچار تردید شده بود.

در همین راستا، روزنامه عبری زبان اورشلیم پست به نقل از کتاب بولتون نوشت: نتانیاهو نسبت به مأموریت کوشنر برای پایان دادن به مناقشه فلسطین و اسرائیل دچار تردید بود؛ کوشنری که نتانیاهو، او و خانواده‌اش را از سال‌های مدیدی می‌شناخت.

طبق این گزارش، در این کتاب همچنین آمده است: او (نتانیاهو) مانند شمار دیگری از رهبران جهان این سؤال برایش مطرح شده بود که چرا کوشنر با وجود شکست امثال هنری کسینجر، تئوریسین آمریکایی و وزیر خارجه اسبق ایالات متحده گمان می‌کند که موفق می‌شود؟

در همین حال، پس از انتشار این جزئیات از کتاب بولتون، دفتر نخست وزیری اسرائیل در بیانیه‌ای به مدح و ستایش کوشنر پرداخت.

در بیانیه دفتر نتانیاهو آمده است: نتانیاهو به توانایی جارد کوشنر اعتماد کامل دارد و هرگونه مطالب مخالف این مسأله را رد می‌کند.

دفتر نتانیاهو در ادامه بیانیه خود تأکید کرد: کوشنر نقش قابل توجهی در پیشبرد روند صلح خاورمیانه داشته است. او در تقویت روابط اسرائیل و اعراب سهیم بوده و دستاورد‌هایی داشته است که دیگران موفق به تحقق آن نشده بودند.

نظرات بینندگان