arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۷۰۰۲
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۲۰ - ۰۱ تير ۱۳۹۹

وزیر امنیت داخلی آمریکا: کتاب بولتون برای کسب سود بود / تهدید ترامپ علیه جان بولتون از شوخ طبعی او بود

سرپرست وزارت امنیت داخلی آمریکا، تهدید ترامپ علیه جان بولتون را ناشی از شوخ طبعی وی دانست و گفت: بولتون برای کسب سود، کتاب نوشت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرپرست وزارت امنیت داخلی آمریکا، تهدید ترامپ علیه جان بولتون را ناشی از شوخ طبعی وی دانست و گفت: بولتون برای کسب سود، کتاب نوشت.

به گزارش ایرنا، مجری برنامه «فیس د. نیشن» شبکه سی بی اس روز یکشنبه از چاد ولف پرسید: رئیس جمهوری ۲ بار گفت که جان بولتون مشاور (پیشین) امنیت ملی «دوست دارد بر سر مردم بمب بریزد و آن‌ها را بکشد. اکنون او بمب‌هایی خواهد داشت که بر سر او می‌ریزد». اگر یک شهروندی چنین حرفی زده بود، فکر می‌کنم نگرانی‌های امنیتی داشت. رئیس جمهوری می‌خواست چه بگوید؟ آیا این یک تهدید است؟

سرپرست وزارت امنیت داخلی آمریکا پاسخ داد: قصد دارم سخنان رئیس جمهوری را به خود او واگذار کنم. من فرصت این را نداشتم که از نزدیک با بولتون کار کنم پیش از آنکه در این مسئولیت باشم. از این رو اجازه دهید کاخ سفید در این باره اظهار نظر کند.

ولف افزود:، اما فکر می‌کنم آنچه که رئیس جمهوری از بولتون ناامید شده بوده، این است که همه ما برای خشنودی رئیس جمهوری خدمت می‌کنیم و اگر شما با رئیس جمهوری موافق نباشید، این توانایی را خواهید داشت که استعفا دهید.

وی ادامه داد: در این پرونده چنین چیزی رخ نداد. همانگونه که می‌دانید بولتون اخراج شد. فکر می‌کنم آنچه که شما اینجا می‌بینید برخی ناامیدی از شخصی است که برای کسب سود، کتاب می‌نویسد.

سرپرست وزارت امنیت داخلی آمریکا اضافه کرد: این چیزی است که من می‌توانم اظهار کنم و ترجیح می‌دهم شما را به کاخ سفید ارجاع دهم.

ولف در پاسخ به این سوال که آیا «ریختن بمب بر سر او» را یک نگرانی نمی‌داند، گفت: نه، فکر می‌کنم اگر به اظهارات گوناگون رئیس جمهوری گوش دهید، بسیاری از آن‌ها دیدگاه طنزآلود و یک شوخ‌طبعی دارد.

جان بولتون مشاور امنیت ملی اخراج شده کاخ سفید، کتابی با عنوان «اتاقی که آن اتفاق افتاد؛ خاطراتی از کاخ سفید» را به چاپ رسانده است که حاوی مطالبی علیه ترامپ و سیاست خارجی وی بوده است.

در جریان استیضاح ترامپ، نمایندگان مجلس آمریکا و سناتور‌های دموکرات بسیار کوشیدند تا بولتون را به عنوان مطلع فرابخوانند، اما ترامپ و کاخ سفید مانع این کار شدند و به او اجازه ندادند که چنین کاری انجام دهد.

آن‌ها همچنین با مطلع شدن از برخی محتوای کتاب بولتون، درصدد برآمدند تا جلوی انتشار آن را بگیرند و اینگونه استدلال می‌کردند که حاوی اسناد طبقه‌بندی شده است. با این وجود، تلاش آن‌ها به جایی نرسید و اطلاعات کتاب بولتون حتی پیش از انتشار رسمی آن، نشت پیدا کرد.

این مساله باعث شد تا شکایت کاخ سفید برای جلوگیری از انتشار آن هم به جایی نرسد، اما تلاش می‌کنند تا مانع رسیدن سود کتاب به بولتون شوند.

انتشار این کتاب با محتوای ضد ترامپ در بحبوحه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، ضربه سنگینی به اعتبار چهل و پنجمین رئیس جمهوری این کشور وارد کرد به ویژه آنکه مدعی شده ترامپ برای پیروزی در انتخابات، دست به دامان کشور خارجی شده است.

نظرات بینندگان