arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۳۲۰۸
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۳۱ تير ۱۳۹۹

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / کاهش چشم‌گیر بیماران کرونایی نیازمند مراقبت با پروتئین توسط دانشمندان انگلیسی / آیا جهانگیری کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ می‌شود؟ / آغاز موج جدید افزایش قیمت خودرو در کشور / تاثیر مثبت یک شربت گیاهی ایرانی بر بهبودی ۲۹۰ بیمار کرونایی / کاهش ۳۲۰۰ تومانی قیمت دلار

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / کاهش چشم‌گیر بیماران کرونایی نیازمند مراقبت با پروتئین توسط دانشمندان انگلیسی / آیا جهانگیری کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ می‌شود؟ / آغاز موج جدید افزایش قیمت خودرو در کشور / تاثیر مثبت یک شربت گیاهی ایرانی بر بهبودی ۲۹۰ بیمار کرونایی / کاهش ۳۲۰۰ تومانی قیمت دلار

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

کاهش چشم‌گیر بیماران کرونایی نیازمند مراقبت با پروتئین توسط دانشمندان انگلیسی: یک شرکت بیوتکنولوژی در بریتانیا برای درمان کرونا از پروتئینی به نام "اینترفرون بتا" استفاده کرده است، پروتئینی که بدن برای مبارزه با عفونت‌های ویروسی تولید می‌کند. نتایج اولیه یک کارآزمایی بالینی نشان می‌دهد با یک روش درمانی جدید می‌توان تعداد مبتلایان به کرونا را که به مراقبت‌های ویژه نیاز پیدا می‌کنند، کاهش چشمگیری داد.

آیا جهانگیری کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ می‌شود؟: علی صوفی، عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان گفت: آقای جهانگیری برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ صراحتا اعلام کرده که کاندیدا خواهد شد. او که ۳ سال با این وضعیتش در دولت کنار آمده تا به هدفی بالاتر برسد، بعید می دانم در سال پایانی بخواهد از جایگاه معاون اولی کنار بکشد. مگر آنکه بخواهد راه خودش را کامل از دولت جدا و خودش را از اوضاع کنونی کشور مبری کند اما بعید می دانم این اتفاق بیفتد.

آغاز موج جدید افزایش قیمت خودرو در کشور: در پی موافقت شورای رقابت با افزایش قیمت‌ها به صورت فصلی و اعمال قیمت‌های جدید برای خودروهای شرکت‌های خصوصی و یکی از خودروسازان بزرگ، مرحله جدیدی از افزایش قیمت‌ها آغاز شد.

تاثیر مثبت یک شربت گیاهی ایرانی بر بهبودی ۲۹۰ بیمار کرونایی: محققان آملی در قالب یک طرح مهم پژوهشی موفق به تولید شربت گیاهی شدند که نتیجه استفاده از این شربت در بهبود وضعیت درمان حدود ۲۹۰ بیمار کرونایی موثر بوده است، هرچند معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مازندران معتقد است استفاده از این شربت یک طرح تحقیقاتی بوده و باید منتظر ماند تا نتایج علمی این تحقیقات کامل شود.

برگزاری کنکور در زمان مقرر: معاون آموزشی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه آزمون های کلیدی کشور نظیر کنکور و دستیاری حذف شدنی نیستند و در زمان مقرر برگزار می شوند گفت: در خصوص زمان برگزاری سایر آزمون ها نیز بعدها با توجه به شرایط کشور از نظر شیوع کرونا تصمیم گیری خواهد شد.

معاون وزیر بهداشت: ۲۵ میلیون ایرانی طبق تخمین‌ها نسبت به کرونا ایمن شده‌اند: دکتر رضا ملک زاده، معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: بر اساس برآورد و تخمین حاصل از یک مطالعه، حدود ۲۵ میلیون ایرانی با ویروس کرونا تماس داشته و ایمنی در حد واکسن به‌ دست آورده‌اند.

کاهش ۳۲۰۰ تومانی قیمت دلار: همزمان با نزدیک شدن به پایان مهلت صادرکنندگان برای بازگشت ارزصادراتی و کاهش تقاضا در بازار، قیمت ارز در بازار کاهشی شده تا جایی که قیمت دلار نسبت به دیروز بیش از ۳ هزار تومان کاهش یافته است. همزمان با ریزش قیمت‌ها در بازار ارز، قیمت دلار از 26 هزار تومان صبح یکشنبه به 22 هزار و 800 تومان در ظهر دیروز دوشنبه (ساعت 14:15 دقیقه) رسیده است؛ البته فعالان بازار پیش بینی می کنند که قیمت ارز در ساعات پایانی معاملات امروز کاهش بیشتری را تجربه کند.

اسامی ۴ کاندیدای ریاست دیوان محاسبات مشخص شدندمحسن زنگنه، نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی در صفحه ی کاربرای اش در توئیتر نوشت: آقایان بذرپاش، عادل آذر ، صادقی و فروزنده منتخب کمیته دیوان محاسبات جهت کاندیداتوری ریاست دیوان محاسبات شدند. وی افزود: کمیسیون برنامه و بودجه نهایتا  دو نفر از این چهار نفر را جهت رای گیری به صحن مجلس معرفی می کند.

آخرین وضعیت کرونا در کشور: دکتر سیماسادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۳۰ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۴۱۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که  یک هزار و ۶۴۱ نفر از آنها بستری شدند. وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۷۶ هزار و ۲۰۲ نفر رسید. وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۱۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۴ هزار و ۴۰۵ نفر رسید.

پادشاه عربستان بستری شد: دفتر پادشاهی عربستان در بیانیه ای اعلام کرد ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان بامداد دیروز (دوشنبه) برای انجام پاره ای آزمایشات درخصوص التهاب کیسه صفرا به بیمارستان تخصصی ملک فیصل در ریاض منتقل شد. به دنبال این بیانیه وزیر خارجه عربستان اعلام کرد که سفر امروز نخست وزیر عراق به این کشور به خاطر حال پادشاه و بستری شدن وی در بیمارستان به تاخیر افتاده است.

نظرات بینندگان