arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۳۲۷۹
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۰۹ - ۳۱ تير ۱۳۹۹

اولین ماهواره نظامی کره جنوبی به فضا پرتاب شد

شرکت فضایی «اسپیس ایکس» اولین ماهواره ارتباطاتی کره جنوبی را که برای استفاده نظامی اختصاص داده شده است، از فلوریدا به فضا پرتاب کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شرکت فضایی «اسپیس ایکس» اولین ماهواره ارتباطاتی کره جنوبی را که برای استفاده نظامی اختصاص داده شده است، از فلوریدا به فضا پرتاب کرد.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، راکت «فالکون ۹» شرکت اسپیس ایکس طبق برنامه ساعت پنج و سی دقیقه بعدازظهر از پایگاه نیروی هوایی «کیپ کاناوارال» به فضا پرتاب شد. این ماموریت هفته گذشته دو بار به تاخیر افتاده بود. اسپیس ایکس تایید کرد که این ماهواره در ۳۲ دقیقه و ۴۹ ثانیه بعد از پرواز در مدار زمین مستقر شده است.

اسپیس ایکس مرحله اول تقویت کننده (بوستر) این راکت را که روی قایقی در اقیانوس در حدود ۳۵۰ مایلی شرق محل پرتاب فرود آمد، با موفقیت بازیابی کرد. این تقویت کننده همان بوستری است که فضانوردان را در روز ۳۱ ماه مه به ایستگاه بین المللی فضایی منتقل کرد.

از آنجایی که این ماهواره ارتباطاتی کره جنوبی که «آناسیس ۲» (ANASIS ۲) نام دارد، یک پروژه نظامی است، اطلاعات اندکی در مورد آن منتشر شده است.

کیتلین جانسون معاون مدیر مرکز غیرانتفاعی «مطالعات استراتژیک و بین المللی» در واشنگتن دی. سی گفت: کره جنوبی ماهواره مشابه ای را در سال ۲۰۱۳ پرتاب کرد اما این ماهواره به درستی مستقر نشد و در فضا گم شد.

وی افزود: برنامه فضایی ارتش کره جنوبی نوظهور و بسیار محدود است. به نظر می رسد که آناسیس ۲ اولین ماهواره کاملا طبقه بندی شده نظامی آنها باشد.

معاون مدیر مرکز غیرانتفاعی «مطالعات استراتژیک و بین المللی» همچنین گفت: این ماهواره به احتمال زیاد مستقیما روی شبه جزیره کره قرار می گیرد و ارتباطات ایمن را برای سربازان فراهم می کند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان