arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۳۴۴۹
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۹ - ۳۱ تير ۱۳۹۹

ابراز امیدواری وزیر دفاع آمریکا برای سفر به چین

وزیر دفاع آمریکا ابراز امیدواری کرد پیش از پایان سال جاری میلادی به چین سفر کند تا به بررسی مسائل دارای اهتمام مشترک بپردازد. وزیر دفاع آمریکا در ادامه اعلام کرد که هدف وی از سفر به چین، توسعه همکاری در زمینه های دارای منافع مشترک، ایجاد سیستم های ارتباطی در شرایط بحرانی و تاکید بر قصد و نیت خود برای رقابت علنی در سیستم روابط بین المللی به عنوان بخشی از آن است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر دفاع آمریکا ابراز امیدواری کرد پیش از پایان سال جاری میلادی به چین سفر کند تا به بررسی مسائل دارای اهتمام مشترک بپردازد.

به گزارش شفقنا به نقل از شبکه خبری «آر تی عربی» روسیه، «مارک اسپر»، وزیر دفاع آمریکا امروز (سه شنبه) طی سخنانی که از طریق ویدئوکنفرانس برای موسسه پژوهش های راهبردی ایراد کرد، اظهار داشت: شخصا بارها با همتای خود در جمهوری خلق چین صحبت کردم و امیدوارم پیش از پایان سال نیز، برای نخستین بار به عنوان وزیر دفاع به این کشور سفر کنم.

وزیر دفاع آمریکا در ادامه اعلام کرد که هدف وی از سفر به چین، توسعه همکاری در زمینه های دارای منافع مشترک، ایجاد سیستم های ارتباطی در شرایط بحرانی و تاکید بر قصد و نیت خود برای رقابت علنی در سیستم روابط بین المللی به عنوان بخشی از آن است.

اسپر ضمن تاکید بر این که واشنگتن خواسته های پکن در دریای جنوبی چین را به رسمیت نمی شناسد و خواهان ایجاد یک منطقه آزاد و باز در اقیانوس های هند و آرام است، یادآور شد که آمریکا در سال گذشته میلادی بیشترین تعداد عملیات را برای تضمین آزادی ناوبری در دریای مذکور انجام داده و قصد دارد این کار را ادامه دهد.

وزیر دفاع آمریکا همزمان تاکید کرد که کشورش به دنبال درگیری با چین نیست و در این باره گفت: ما روی روابط سازنده و مثمر ثمر تمرکز می کنیم و در مورد روابط نظامی نیز برای ایجاد خطوط تماس با هدف حفظ ارتباط و کاهش خطرات در تلاش هستیم.

نظرات بینندگان