arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۳۶۵۷
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۸ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۹

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه: کرونا در کرمانشاه سیر نزولی گرفت

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه در ۲ هفته گذشته این استان در زمینه ابتلای موارد جدید به کرونا با یک شیب ملایمی سیر نزولی داشته است، گفت: برای ادامه این مسیر و کاهش تعداد مبتلایان نیازمند همکاری و همراهی بهتر و بیشتر مردم در رعایت توصیه‌های بهداشتی هستیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه در ۲ هفته گذشته این استان در زمینه ابتلای موارد جدید به کرونا با یک شیب ملایمی سیر نزولی داشته است، گفت: برای ادامه این مسیر و کاهش تعداد مبتلایان نیازمند همکاری و همراهی بهتر و بیشتر مردم در رعایت توصیه‌های بهداشتی هستیم.

دکتر«محمودرضا مرادی» روز چهارشنبه به ایرنا افزود: چند استان کشور از جمله کرمانشاه و کردستان در ۲ هفته اخیر در زمینه ابتلا به کرونا سیر نزولی دارند که دلیل اصلی آن همکاری و همراهی مردم در رعایت توصیه های بهداشتی است و درخواست می کنیم مردم این رویه را همچنان ادامه دهند.

او رعایت اصول بهداشتی را مهمترین راهکار شکست کرونا دانست و از مردم خواست سه اصل مهم از جمله زدن ماسک در محیط های خارج از منزل، رعایت فاصله ۱.۵ الی ۲ متری و رعایت بهداشت فردی و شست و شوی دست را حتما انجام دهند.

وی با بیان اینکه استان های کشور از نظر ابتلا به کرونا به وضعیت های سفید، زرد و قرمز نامگذاری شده اند، گفت: این رنگ‌هایی که اعلام می شود هیچ کدام دایمی نیست یعنی اگر ما در استان کرمانشاه سیر نزولی را طی می کنیم هیچ تضمیمنی نیست که در هفته آینده این سیر ادامه یابد این مردم هستند که با رعایت توصیه های بهداشتی وضعیت رنگ ها را مشخص می کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه کرونا جان تعداد زیادی از هموطنان را در سطح کشور گرفته است، گفت: برای کاهش آمار فوتی ها، بستری ها و مبتلایان به ناچار باید توصیه های بهداشتی را جدی بگیریم.

مرادی افزود: در صورت رعایت مردم و ادامه روند فعلی در عمل به توصیه های بهداشتی، سیر ابتلا به کرونا در استان کرمانشاه نزولی خواهد بود.

سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد: تا روز ۳۱ تیر ۱۳۹۹ و براساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۶۲۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۹۷۷ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۷۸ هزار و ۸۲۷ نفر رسید.

دکتر سیما سادات لاری افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۲۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند که این بیشترین تعداد جان باختگان این بیماری در یک روز است بنابراین مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۴ هزار و ۶۳۴ نفر رسید.

او گفت: استان‌های مازندران، فارس، آذربایجان های شرقی و غربی، خراسان رضوی، البرز، خوزستان، لرستان، گلستان، کرمان، زنجان و ایلام در وضعیت قرمز قرار دارند.

به گفته او همچنین استان‌های تهران، اصفهان، بوشهر، هرمزگان، قزوین، مرکزی، خراسان شمالی، همدان، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، اردبیل و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

 

نظرات بینندگان