arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۶۱۴۵
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۰۹ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۹

ممنوعیت دوچرخه‌سواری بانوان در مشهد / هیئت دوچرخه سواری خراسان رضوی: در راستای کاهش محدودیت ها گام برداشتیم / ورزشکاران با رعایت قوانین باعث شوند تا از حساسیت موضوع در آینده کاسته شود

رئیس هیئت دوچرخه سواری استان خراسان رضوی گفت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر با اخذ مجوزهای مربوطه، ممنوعیت دوچرخه سواری بانوان را اجرایی کرد و حتی تصویب شد دوچرخه سواری بانوان در مکان‌های عمومی و در ملا عام نیز ممنوع باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس هیات دوچرخه سواری استان خراسان رضوی می‌گوید: هیئت دوچرخه‌سواری استان خراسان رضوی در تلاش است تا بانوانی که به هنجارها پایبند هستند، مشکلی برای دوچرخه‌سواری نداشته‌باشند.

بر اساس گزارش روابط عمومی هیئت دوچرخه سواری خراسان رضوی، مهدی روزبهانه با توجه به محدودیت های ایجاد شده جهت دوچرخه سواری بانوان گفت: با توجه به اینکه بحث حجاب اسلامی قانون است، باید پذیرفت که بانوان دوچرخه سوار نیز باید به حجاب خود پایبند باشند. باعث این محدودیت‌ها افرادی بودند که در گذشته بدون رعایت صحیح حجاب و استفاده از لباس های زننده هنگام دوچرخه‌سواری توجه زیادی را به این مسئله جلب کردند.

وی افزود: مجموعه هیئت پیگیر این موضوع است تا بانوانی که حجاب خود را رعایت می‌کنند و به هنجارهای جامعه شهری مشهد با توجه به مذهبی بودن مشهد پایبندند، مشکلی بابت دوچرخه سواری نداشته‌باشند.

روزبهانه افزود: زمانی که مصوبه تصویب شد اگر هیئت خود را ملزم به حمایت از دوچرخه سواران نمی‌دانست، با قبول شرایط مانند استان های دیگر از ادامه پیگیری موضوع دست می‌کشید.

‌وی گفت : هیئت حداکثر تلاش خود را انجام داد، اما نباید فراموش کرد هیئت خواسته یا ناخواسته یک مرجع قانونی و تابع قوانین کشور و دستورات اداره کل ورزش استان، استانداری و فرمانداری است.

رئیس هیئت دوچرخه سواری استان گفت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر با اخذ مجوزهای مربوطه، ممنوعیت دوچرخه سواری بانوان را اجرایی کرد و حتی تصویب شد دوچرخه سواری بانوان در مکان‌های عمومی و در ملا عام نیز ممنوع باشد.

روزبهانه خاطرنشان کرد: هیئت تابع قوانین و ملزم به رعایت و انجام دستورات مراجع بالاتر است. هیات ارگانی نیست که از طرف خود هر کاری را انجام دهد، اما با این وجود هیئت دوچرخه سواری استان خراسان رضوی اولین هیئتی بود که با تشکیل جلسات با مقامات مسئول و نمایندگان گروه‌های دوچرخه سواری در راستای کاهش محدودیت ها گام برداشت.

وی در ادامه با توجه به حساسیت موضوع از ورزشکاران خواست با هوشیاری خود مانع از سوءاستفاده رسانه‌های بیگانه شوند و با رعایت قوانین باعث شوند تا از حساسیت موضوع در آینده کاسته شود.

نظرات بینندگان