arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۸۳۷۸
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۵ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۹

اعتصاب پزشکان کره جنوبی / یک سوم مراکز درمانی به اعتصاب پیوستند

خبرگزاری کره جنوبی گزارش کرد که پزشکان این کشور امروز جمعه در اعتراض به آنچه «برنامه اصلاحات بهداشتی و پزشکی» دولت خوانده اند اعتصاب کردند. وزارت بهداشت گزارش کرده که از میان ۳۳ هزار و ۸۳۶ کلینیک سراسر کره جنوبی ۱۰ هزار و ۵۸۴ درمانگاه به اعتصاب ملحق شده و درهای محل کار را بسته اند و خدماتی ارایه نمی کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خبرگزاری کره جنوبی گزارش کرد که پزشکان این کشور امروز جمعه در اعتراض به آنچه «برنامه اصلاحات بهداشتی و پزشکی» دولت خوانده اند اعتصاب کردند.

به گزارش ایرنا یونهاپ روز جمعه گزارش کرد: اعتصاب سراسری پزشکان باعث بروز مشکلاتی در نظام بهداشتی کشور شده و برخی از کلینیک ها مجبور به قطع فعالیت ها و خدمات خود شده اند.

انجمن پزشکان کره جنوبی هم در بیانیه ای با این برنامه اصلاحاتی که بر اساس آن سهمیه ورود به مدارس و آموزشگاه های پزشکی کشور افزایش می یابد مخالفت کرده است.

بیشتر کسانی که در این اعتصاب یک روزه شرکت کرده اند از پزشکانی هستند که دوره های آموزشی سپری می کنند و یا در برخی ازکلینیک های خاص کار می کنند اما پزشکان واحدهای بسیار حساس از جمله بخش های اضطراری و مهم در بیمارستان ها کماکان به فعالیت عادی خود ادامه می دهند.

دولت کره جنوبی و وزارت بهداشت این کشور تاکید کرده اند این اعتصاب نمی تواند نظام بهداشتی را از کار بیندازد در همین راستا اقدام به اعزام شماری از نیروهای متخصص به برخی از بیمارستان ها کرده و بیمارستان های مهم کشور همچنان فعال هستند.

وزارت بهداشت گزارش کرده که از میان ۳۳ هزار و ۸۳۶ کلینیک سراسر کره جنوبی ۱۰ هزار و ۵۸۴ درمانگاه به اعتصاب ملحق شده و درهای محل کار را بسته اند و خدماتی ارایه نمی کنند.

کره جنوبی می گوید که این کشور به پزشکان بیشتری نیاز دارد و بسیاری از مناطق هنوز فاقد ساختارهای زیربنایی بهداشتی هستند و با نظرداشت شیوع ویروس کرونا که احتمالا بزودی خاتمه نمی یابد ، این برنامه اصلاحاتی باید اجرا شود.

این کشور امیدوار است تحت این برنامه سهمیه ورودی به مدارس پزشکی در کره جنوبی تا یک دهه دیگر تا ۴ هزار نفر افزایش یابد اما ۱۳۰ هزار پزشک کره ای به این برنامه اصلاحی اعتراض کرده اند و گفته اند که چنین اقدامی اصلاحات زیربنایی محسوب نمی شود بلکه فقط باعث رقابت شدیدتر در بخش های پزشکی می شود و تبعیض در نبود زیرساخت ها در برخی از مناطق را از بین نمی برد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان