arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۸۹۷۲
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۳ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
هیات رزمندگان شهرری:

دسته عزاداری و برگزاری مراسم با طبل و سنج نداریم / تمامی پروتکل‌های بهداشتی را اجرا می‌کنیم / افراد بیمار و مسن از منزل مراسم را دنبال کنند

رئیس هیات رزمندگان شهرری در رابطه با برگزاری مراسمات ایام محرم گفت: هر چند ورود همه به این مراسم آزاد است اما پیشنهاد می‌کنیم کسانی که سن بالایی دارند و یا بیماری خاصی دارند در این مراسم شرکت نکنند و از منزل خود مراسم را پیگیری کنند. همچنین امسال دسته عزاداری و برگزاری مراسم با طبل و سنج نداریم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مراسم عزاداری هیات رزمندگان شهرری با حفظ پروتکل‌های بهداشتی در فضای باز و بدون پذیرایی برگزار می‌شود.

داود شفیعی‌ رئیس هیات رزمندگان شهرری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره برنامه‌های این هیات برای ماه محرم امسال اظهار داشت: طبق هماهنگی هیات رزمندگان شهرستان ری با آستان مقدس حرم امام، قرار است امسال در دهه اول برنامه‌هایی را در حرم حضرت امام با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین عالی و مداحی حاج حیدر خمسه اجرا کنیم.

وی ادامه داد: برنامه‌ها از ساعت 9 شب الی 11 شب اجرا خواهد شد و سقف برنامه حداکثر 2 ساعت خواهد بود. این برنامه‌ها در فضای باز و در صحن شهید مصطفی خمینی برگزار خواهد شد و تمامی پروتکل‌های بهداشتی ستاد مبارزه با با کرونا اجرا خواهد شد.

شفیعی افزود: نصب دالان و تونل ضدعفونی‌کننده در مسیر ورودی عزاداران، اختصاص پارکینگ رایگان، کنترل مسیر ورود و خروج توسط راهور و نیروهای انتظامی از جمله تدابیری است که اتخاذ شده است.

وی گفت: صحن شهید مصطفی خمینی مفروش خواهد شد و با مشخص کردن جایگاه‌هایی، عزاداران باید فاصله 1.5 متری را رعایت کنند و خادم‌ها و انتظامات مراسم هدایت و راهنمایی عزاداران را برعهده خواهند داشت و همچنین ضدعفونی و استفاده از ماسک نیز الزامی است.

رئیس هیات رزمندگان شهرری یادآور شد: پذیرایی به هیچ عنوان به صورت باز نخواهد بود و به شکل بسته‌بندی‌های صنعتی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود و ایستگاه صلواتی و یا پذیرایی نیز وجود نخواهد داشت و فقط در هنگام ورود عزاداران به هر فرد یک بطری آب داده می‌شود.

شفیعی ادامه داد: مراسم سینه‌زنی به صورت معمولی و با حفظ فاصله‌گذاری انجام خواهد شد و برای عدم ازدحام جمعیت از اجرای شور پایانی مراسم جلوگیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تمامی فعالان در هیات رزمندگان و همچنین عزاداران حسینی به فرامین مقام معظم رهبری درباره حفظ پروتکل‌های بهداشتی توجه و الزام دارند، افزود: قطعا سلامت و جان مردم برای برگزار کنندگان مراسم مهم است و امیدواریم با برگزار کردن این مراسم‌ها علاوه بر سلامت جسمانی، روح مردم نیز جلا پیدا کند.

شفیعی ادامه داد: باید در عزاداری‌های مهم محرم علاوه بر حفظ پروتکل‌های بهداشتی دعا کنیم تا این ویروس منحوس از کشور ما برود و همچنین برای فرج و ظهور زودتر امام زمان دعا کنیم و اصل دعای ما باید تقاضا برای ظهور امام زمان و رفع ظلم از جهان باشد و نباید اتفاقاتی همچون ویروس کرونا ما را از این امر غافل کند.

وی ادامه داد: قطعا موارد بهداشتی و پروتکل‌های بهداشتی توسط هیات‌های عزاداری و عزاداران به بهترین نحو رعایت خواهد شد و شیطنت‌ها و نقشه‌های دشمنان برای برگزار نکردن مراسم‌های عزاداری نقش بر آ‌ب خواهد شد. در طول تاریخ دشمنان می‌خواستند چراغ عزاداری را خاموش کنند اما موفق نشده‌اند.

وی ادامه داد: هماهنگی‌های لازم بین هیات مرکزی رزمندگان اسلام و آستان مقدس حضرت امام انجام شده است و مسئولیت برگزاری مراسم در دهه اول به هیات رزمندگان شهرری واگذار شده است و متولیان حرم نیز همکاری و هماهنگی خوبی دارند و مراسم‌ها از شب اول محرم روز پنجشنبه 30 مرداد آغاز می‌شود.

شفیعی ادامه داد: هر چند ورود همه به این مراسم آزاد است اما پیشنهاد می‌کنیم کسانی که سن بالایی دارند و یا بیماری خاصی دارند در این مراسم شرکت نکنند و از منزل خود مراسم را پیگیری کنند. همچنین امسال دسته عزاداری و برگزاری مراسم با طبل و سنج نداریم.

نظرات بینندگان