arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۹۰۵۰
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۷ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۹

روسیه: درخواست مکرون از اتحادیه اروپا برای حمایت از شرکت کنندگان در تجمع‌های بلاروس، ریاکارانه است

زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه درخواست مکرون از اتحادیه اروپا برای حمایت از شرکت کنندگان در تجمع‌های صلح آمیز بلاروس را «ریاکارانه» دانست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه درخواست مکرون از اتحادیه اروپا برای حمایت از شرکت کنندگان در تجمع‌های صلح آمیز بلاروس را «ریاکارانه» دانست.

به گزارش انتخاب به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، درخواست امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه از اروپایی‌ها برای آنکه «در حمایت از بلاروسی‌هایی که تجمع‌های صلح آمیز به منظور اعلام مخالفت با الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور این کشور انجام می‌دهند» بسیج شوند، واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه را در پی داشت.


زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در صفحه فیس بوک خود نوشت: «وی چه زمانی از اتحادیه اروپا خواهد خواست برای حمایت از صد‌ها هزار جلیقه زرد که برای احترام گذاشتن به حقوق، آزادی‌ها و حاکمیتشان در تجمع‌های صلح آمیز شرکت می‌کنند، به تکاپو بیفتد؟ چه زمانی اتحادیه اروپا از اینکه منتظر خواسته‌های رؤسای جمهور کشور‌های عضو باشد پایان خواهد داد و برای حمایت از اقدامات اعتراض آمیز در فضای خود، به شکلی خودجوش وارد عمل می‌شود؟»


این دیپلمات روس افزود: «این اقدام به تمام معنا ریاکارانه است».
مکرون یکشنبه ۱۶ اوت (۲۶ مرداد) در صفحه کاربری خود در توئیتر از اروپایی‌ها خواست برای حمایت از صد‌ها هزار بلاروسی که برای رعایت حقوقشان، در چندین شهر این کشور تجمع‌های صلح آمیز انجام می‌دهند بسیج شوند. تظاهرکنندگان بلاروسی به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری بلاروس معترضند.

نظرات بینندگان