arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۹۱۰۷
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۲۰ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۹

انتخابات ۲۰۲۰؛ بررسی طرح شکایت از دولت ترامپ در ۷ ایالت

هفت ایالت آمریکا در حال بررسی طرح شکایتی از دولت دونالد ترامپ هستند تا مانع فشار کاخ سفید برای کاهش ظرفیت سرویس پستی این کشور در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری شوند. هدف از این اقدام، جلوگیری از تغییرات عملیاتی یا محدودیت های بودجه ای است که می تواند بر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ تاثیر گذارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

هفت ایالت آمریکا در حال بررسی طرح شکایتی از دولت دونالد ترامپ هستند تا مانع فشار کاخ سفید برای کاهش ظرفیت سرویس پستی این کشور در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری شوند.

به گزارش ایرنا به نقل تارنمای خبری بیزنس اینسایدر، شش ایالت ویرجینیا، پنسیلوانیا، مینه سوتا، ماساچوست، واشنگتن و کارولینای شمالی در حال مذاکره درمورد بهترین راه برای شکایت از دولت ترامپ هستند.

هدف از این اقدام، جلوگیری از تغییرات عملیاتی یا محدودیت های بودجه ای است که می تواند بر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ تاثیر گذارد.

در بین ایالت های نامبرده، تنها ایالت ماساچوست فرماندار جمهوریخواه دارد، در حالی که پنج ایالت دیگر در کنترل دموکرات هاست.

دو ایالت پنسیلوانیا و کارولینای شمالی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ به ترامپ رای دادند در حالی که چهار ایالت دیگر از هیلاری کلینتون رقیب دموکرات وی حمایت کردند.

روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد که نیویورک نیز جزو ایالت هایی است که اقدام قانونی علیه دولت ترامپ را مورد بررسی قرار می دهد.

آرا سه ایالت پنسیلوانیا، مینه سوتا و کارولینای شمالی، نقش مهمی در نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال جاری ایفا می کند.

این تصمیم در حالی اتخاذ شده که انتقادها از مخالفت ترامپ با افزایش بودجه سرویس پستی آمریکا بالا گرفته است.

هر دو حزب جمهوریخواه و دموکرات آمریکا از رای دهندگان خواسته اند مساله رای پستی را به منظور جلوگیری از خطر تشدید همه گیری کووید–۱۹ مورد توجه قرار دهند. انتظار می رود که آمریکا در انتخابات پیشرو، شاهد افزایش چشمگیر رای های پستی باشد.

ترامپ مدعی است که رای گیری پستی با تقلب گسترده ای همراه است، ادعایی نادرست که از سوی مقام ها و کارشناسان انتخاباتی رد شده است.

به گفته کارشناسان، تقلب در رای گیری پستی وجود دارد، اما در سطحی بسیار پایین روی می دهد.

همچنین خدمات پستی آمریکا روز جمعه در پیام هایی به ۴۶ ایالت هشدار داد که نمی تواند تضمین کند که آرا فرستاده شده با پست، در زمان مناسب برای شمارش تحویل داده شود.

نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز یکشنبه اعلام کرد که نمایندگان این مجلس باید زودتر از موعد تشکیل جلسه دهند تا بحران رای گیری پستی را به مذاکره گذارند.

وی گفت که از نمایندگان مجلس می خواهد لایحه ای را به رای گذارند که مانع خدمات پستی آمریکا از تغییراتی شود که روند تحویل آرا پستی را تا قبل از پایان سال جاری کند سازد. وی در بیانیه ای ترامپ را به خرابکاری در انتخابات متهم کرد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قرار است روز ۱۳ آبان سال جاری برگزار شود و در جریان آن چهل و ششمین رئیس جمهوری این کشور انتخاب شود.

 

نظرات بینندگان