arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۰۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۲ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۱

مصباحی​مقدم: احمدی نژاد چرا انقدر اصرار بر انتصاب افراد پرحاشیه دارد/ وزیر بی اختیار را کنار خواهیم گذاشت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سایت جبهه متحد اصولگرایان نوشت:
رییس کمیسیون طرح تحول اقتصادی مجلس در واکنش به پست جديد دولت به سعيد مرتضوي، انتصاب افراد پرحاشیه در مسئولیت های مهم و کلیدی را اقدام شایسته ای از سوی دولت ندانست و تاکید کرد: وزیر کار باید نسبت به چنین انتصابی پاسخگو باشند و اگر می گویند اختیاری در این خصوص نداشته بهتر است استعفا دهد در غیر اینصورت نمایندگان وزیر بی اختیار را کنار خواهند گذاشت.
غلامرضا مصباحی مقدم گفت: انتصاب آقای مرتضوی در شرایطی صورت گرفته است که وی هنوز متهم اصلی پرونده کهریزک است و به اتهامات او رسیدگی نهایی نشده است .هرچند تا زمان صدور حکم قضایی نمی توان این افراد را مجرم و متاسفانه مشابه چنین افرادی در دولت باز هم وجود دارند اما اصل این انتصاب با توجه به حساسیت این سازمان سوال برانگیز است.
وي به توصیه های مقام معظم رهبری مبنی بر رعایت شایسته سالاری در انتصاب افراد، افزود: متاسفانه این انتصاب مبتنی بر اصل شایسته سالاری نبود و اعتماد مردم با چنین انتصاب های بی حساب و کتابی خدشه دار خوهد شد و منابع آنها نیز مورد سوءاستفاده و اتلاف قرار خواهد گرفت.
عضو فراکسیون روحانیون مجلس اظهار داشت: بهتر بود رییس جمهور از حدیث معروف"اتقوا من مواضع التهم" که تاکید بر پرهیز از مواضع مورد تهمت دارد درس می گرفتند و کاری نمی کردند که به خاطر آن در موضع تهمت قرار گیرند.
این نماینده تهران در ادامه درخصوص ارائه طرح استیضاح وزیر کار از سوی تعدادی از نمایندگان نیز گفت: نمایندگان اگر تهدید کردند که وزیر کار را استیضاح می کنند به این خاطر است که اختیار این انتصاب با شخص وزیر است و اگر ایشان می گوید اختیاری در این انتصابات ندارد پس بهتر است که استعفا دهند در غیر اینصورت نمایندگان این حق قانونی را دارند که وزیر بی اختیار را کنار بگذارند، مگر می شود وزیری بر زیر مجموعه خود کنترل نداشته باشد؟
عضو جامعه روحانیت مبارز همچنین در مورد برخی خبرها مبنی بر اینکه رییس جمهور عنوان کرده است در صورت استیضاح وزیر کار مرتضوی را سرپرست این وزارتخانه می کند، اظهار داشت: با توجه به شناختی که از رییس جمهور داریم احتمالا این کار را هم بکنند ولی این نشان دهنده یک نوع روحیه ناسازگاری و مقاومت زیادی است که نتیجه ای جز تیره شدن روابط بین دو قوه نخواهد داشت.
وی افزود: شرایط امروز نه شرایط مناسبی برای استیضاح وزیر است و نه انتصاب هایی از این نوع اقدام شایسته ای است؛ بهتر است رییس جمهور به رسانه ها و مردم بطور شفاف پاسخ دهند چرا انقدر اصرار بر انتصاب و ورود افراد پرحاشیه به دورن دولت دارند!
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
0
0
ما که میخواهیم جایی استخدام بشیم پدرپدرمون رو میارن جلو چشممون حالاخودشون رو باش
نظرات بینندگان