arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۰۳۲۲
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۱ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۹

پیشرفت آهسته در مهار آتش‌سوزی‌های شدید کالیفرنیا

سازمان جنگلداری و حفاظت در برابر آتش‌سوزی کالیفرنیا اعلام کرد که تقریبا بیش از ۲۰ آتش سوزی عمده طبیعی در بخش‌هایی از کالیفرنیا در جریان است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سازمان جنگلداری و حفاظت در برابر آتش‌سوزی کالیفرنیا اعلام کرد که تقریبا بیش از ۲۰ آتش سوزی عمده طبیعی در بخش‌هایی از کالیفرنیا در جریان است.

 این حریق‌ها بخشی از صدها آتش سوزی کوچکتر هستند که در خلال گرمای شدید و ادامه رعد و برق از جمله اصابت ۱۰۰ صاعقه به زمین در روز جمعه جریان دارند.

این آتش سوزی ها که هفته پیش در پی یک طوفان پرصاعقه شروع شد، جان شش نفر را گرفته و تقریبا ۷۰۰ ساختمان را تخریب کرده است.

به گزارش رویترز سازمان جنگلداری کالیفرنیا گفته که تا به حال بیش از ۴۰۰ هزار هکتار از نواحی طبیعی سوخته است.

هم اکنون آتش سوزی های عمده ای در بخش هایی از ناحیه اطراف خلیج سانفرانسیسکو در جریان است، ناحیه جنگلی نزدیک دانشگاه کالیفرنیا در سانتا کروز (در جنوب سان فرانسیسکو) و ناحیه بزرگی در فاصله میان سان فرانسیسکو و ساکرامنتو، مرکز ایالت ادامه دارند.

تقریبا ۱۴ هزار مامور برای مقابله با این آتش سوزی ها اعزام شده اند اما تلاش برای مهار بزرگترین های آن ها موفقیت چندانی نداشته و این ایالت خواستار کمک اضافی از سایر ایالات و سایر بخش های کالیفرنیا شده است.

به گزارش بی‌بی‌سی، "دانیل برلانت" سخنگوی سازمان آتش نشانی کالیفرنیا گفت: انتظار طوفان های پرصاعقه در ادامه هفته می‌رود و خطر وقوع آتش سوزی های تازه یا گسترش آتش سوزی های فعلی وجود دارد.

 ایسنا

نظرات بینندگان