arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۰۷۰۸
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۲۲ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۹

سازمان همکاری اسلامی: عادی سازی روابط با اسرائیل به پس از پایان اشغالگری این کشور موکول می شود

«یوسف العثیمین» دبیرکل سازمان همکاری اسلامی امروز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که عملیات صلح یک کلیتی است که بخش پذیر نیست و برقراری روابط عادی میان کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی با رژیم صهیونیستی تنها پس از پایان یافتن اشغالگری این رژیم به صورت کامل در کشورهای عربی و فلسطین محقق خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی تاکید کرد که عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی تنها پس از پایان یافتن اشغالگری این رژیم به صورت کامل در کشورهای عربی و فلسطین محقق خواهد شد.

به گزارش  شفقنا، به نقل از اسپوتنیک، «یوسف العثیمین» دبیرکل سازمان همکاری اسلامی امروز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که عملیات صلح یک کلیتی است که بخش پذیر نیست و برقراری روابط عادی میان کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی با رژیم صهیونیستی تنها پس از پایان یافتن اشغالگری این رژیم به صورت کامل در اراضی کشورهای عربی و فلسطین محقق خواهد شد.

در این بیانیه آمده است: از تمامی تلاش‌ها برای توانمندسازی ملت فلسطین با هدف اعمال حقوق ملی و غیرقابل دخل و تصرف خود از جمله حق بازگشت پناهندگان، حق تعیین سرنوشت و شکل گیری کشور مستقل برخوردار از حاکمیت در مرزهای اشغالی چهارم ژوئن سال ۱۹۶۷ میلادی به پایتختی قدس حمایت می کنیم.

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی گفت: مسئله فلسطین و قدس، مسئله اصلی سازمان همکاری است و منبع وحدت، قدرت و فعالیت اسلامی مشترک در این سازمان است.

وی بر پایبندی این سازمان به صلح همچنان گزینه‌ای راهبردی با تکیه به حقوق بین‌الملل و مصوبات بین‌المللی و طرح صلح عربی و چشم انداز دو دولت تاکید کرد.

العثیمین اعلام کرد که گفتگوهای زیادی انجام داده و در جریان آن به این نتیجه رسیده است که طرح صلح عربی مصوب سال ۲۰۰۲ میلادی با همه فاکتورها و مراحل طبیعی آن که در نشست سران کشورهای اسلامی و نشست های وزاری خارجه ایجاد شده است، گزینه راهبردی و فرصتی تاریخی و مرجعی مشترک است که باید راه حل مسالمت آمیز عادلانه و فراگیر در نزاع عربی-اسرائیلی به آن متکی باشد.

وی تاکید کرد که هر اقدام یکجانیه رژیم صهیونیستی برای الحاق اراضی فلسطینی و ساختن شهرک های صهیونیست نشین که با هدف تغیر وضع سیاسی و قانونی در اراضی فلسطینی تحت اشغال و از بین بردن فرصت تشکیل دو دولت است، غیر قانونی است.

سازمان همکاری اسلامی متشکل از ۵۷ کشور عربی و اسلامی است که مجموع ساکنان آن ها به یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون نفر می رسد.

نظرات بینندگان