arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۱۶۹۴
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۱ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۹

تجمع هزاران نفر در قدس علیه نخست وزیر اسرائیل / راننده نتانیاهو با سلاح معترضان را تهدید کرد

هزاران نفر از ساکنین قدس شنبه شب در مناطق مختلف این شهر علیه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل تظاهرات کردند و خواستار استعفای وی به خاطر عملکرد ضعیف شدند. جنبش پرچم‌های سیاه یکی از اصلی‌ترین برگزار کنندگان تظاهرات‌ها علیه نتانیاهو است. در جریان تظاهرات شب گذشته برخی منابع عبری زبان اعلام کردند که راننده نتانیاهو هنگام عبور از مقابل تظاهرکنندگان سلاح خود را به سمت آن‌ها نشانه گرفته و آن‌ها را تهدید کرده است که تظاهرات کنندگان از این صحنه فیلم گرفته‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

هزاران نفر از ساکنین قدس شنبه شب در مناطق مختلف این شهر علیه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل تظاهرات کردند و خواستار استعفای وی به خاطر عملکرد ضعیف شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از اعلام روز یکشنبه مرکز اطلاع رسانی فلسطین، تظاهرات اصلی در قیساریه و مقابل اقامتگاه نتانیاهو در قدس اشغالی برگزار شد و حاضران در آن ضمن محکوم کردن ناتوانی کابینه وی در مدیریت بحران کرونا، خواستار استعفای او به سبب پرونده‌های فساد و عملکرد ضعیف نتانیاهو شدند.

تظاهرات در فلسطین اشغالی علیه سیاست های نتانیاهو از چند ماه پیش آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.

جنبش پرچم‌های سیاه یکی از اصلی‌ترین برگزار کنندگان تظاهرات‌ها علیه نتانیاهو است.

در جریان تظاهرات شب گذشته برخی منابع عبری زبان اعلام کردند که راننده نتانیاهو هنگام عبور از مقابل تظاهرکنندگان سلاح خود را به سمت آن‌ها نشانه گرفته و آن‌ها را تهدید کرده است که تظاهرات کنندگان از این صحنه فیلم گرفته‌اند.

پایگاه خبری لبنانی «العهد» هم چهارشنبه ۵ شهریور ماه در گزارشی به قلم «سرکیس ابوزید» تاکید کرد که رژیم صهیونیستی و «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر آن هم اکنون با سه چالش و بحران اساسی دست به گریبان است.

به گفته ابوزید، جناح راست حاکم در اسراییل هم اکنون با بحران های متوالی و کاهش محبوبیت حزب لیکود به ریاست نتانیاهو و درخواست محاکمه وی به اتهام فساد و انتقادهای به عمل آمده در مورد سوء مدیریت وی در برخورد با ویروس کرونا روبرو است.

بر اساس این گزارش، نتانیاهو هم اکنون در وهله نخست بخاطر ادامه اعتراضات و سپس بخاطر جوانانی که با جمعیت های زیاد در تظاهرات شرکت می کنند و همچنین به خاطر راستگراهای مخالف در نگرانی بسر می برد.

پیشتر نیز همسر نتانیاهو به خاطر فساد مالی محاکمه و به اتهام سوء استفاده از اموال عمومی محکوم شده بود.

پرونده های فساد نتانیاهو به خاطر گسترده بودن سریالی شده و بارها اخبار آنها در صدر رسانه‌ها قرار گرفته است و رسانه‌ها از آنها با عناوینی چون «پرونده ۱۰۰۰»، «پرونده ۲۰۰۰»، «پرونده ۳۰۰۰» و «پرونده ۴۰۰۰» نام می برند.

نظرات بینندگان