arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۱۸۰۹
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۹

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / سفر قریب الوقوع نتانیاهو و مشاوران ترامپ به امارات / شرط جدید بارسلونا برای مسی / ویروس کرونا تا چه مدت در مخاط بینی کودکان باقی می‌ماند؟ / اولین آزمایش عمومی «خودرو پرنده تویوتا» انجام شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / سفر قریب الوقوع نتانیاهو و مشاوران ترامپ به امارات / شرط جدید بارسلونا برای مسی / ویروس کرونا تا چه مدت در مخاط بینی کودکان باقی می‌ماند؟ / اولین آزمایش عمومی «خودرو پرنده تویوتا» انجام شد

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

شرط جدید بارسلونا برای مسی: باشگاه بارسلونا که نمی‌خواهد ستاره تیمش را از دست بدهد تنها در یک صورت با مهاجم آرژانتینی جلسه می‌گذارد. مسوولان تیم کاتالانی می‌خواهند مسی همچنان پیراهن آبی اناری‌ها را بر تن کند. به همین خاطر مکالمه‌ای جز برای تمدید قرارداد با کاپیتان خود نخواهد داشت. بارتومئو، هیات مدیره و کادر فنی می‌دانند که با فروش مسی یکی از رقیبان مستقیم خود در لیگ قهرمانان اروپا را قوی‌تر خواهند کرد چون ستاره آرژانتینی بهترین بازیکن جهان محسوب می‌شود.

رویترز: نتانیاهو و مشاوران ترامپ دوشنبه به امارات می‌روند: خبرگزاری رویترز به نقل از منابعی نوشت که نخست‌وزیر اسرائیل به همراه مشاوران رئیس جمهور آمریکا فردا دوشنبه راهی امارات عربی متحده خواهند شد.به گفته این منابع، قرار است هواپیمای نتانیاهو فردا در ابوظبی به زمین بنشیند. بر اساس ادعای این منابع، مشاوران دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نیز در این سفر نتانیاهو را همراهی خواهند کرد. جارد کوشنر، داماد و مشاور ارشد ترامپ در این سفر همراه نتانیاهو خواهد بود.

مذاکره اروپا با آمریکا درباره مکانیسم ماشه: یک دیپلمات اروپایی می‌گوید تروئیکای اروپایی مذاکراتی با واشنگتن درباره سناریوهای پس از بازگشت مفروض تحریم‌ها علیه ایران داشته‌اند. این دیپلمات اروپایی در این باره گفته است: مقام‌های آمریکایی ظاهراً هیچ اهمیتی برای حالتی که ایران به محدودیت‌های هسته‌ای پایبند نباشد قائل نیستند. وی اضافه کرد: ما به آنها می‌گوییم اینکه شما در اسنپ‌بک (بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران) موفق شوید هیچ اهمیتی نخواهد داشت چون روسیه و چین آن را نادیده خواهند گرفت و شما در نهایت با وضعیت فروش سلاح به ایران از یک طرف و گام‌های هسته‌ای این کشور از طرف دیگر مواجه می‌شوید.

اولین آزمایش عمومی «خودرو پرنده تویوتا» انجام شد: یک استارتاپ ژاپنی که توسط شرکت بزرگ "تویوتا" پشتیبانی می‌شود، بالاخره آزمایش عمومی خودرو پرنده خود را انجام داد. این شرکت امیدوار است تا پایان سال ۲۰۲۰ میلادی تاییدیه انجام پرواز در خارج از زمین‌های آزمایش را دریافت کند و انتظار دارد تا سال ۲۰۲۳ میلادی یک وسیله نقلیه تجاری با دو صندلی بسازد.

ویروس کرونا تا چه مدت در مخاط بینی کودکان باقی می‌ماند؟: متخصصان کره‌ای می‌گویند در نمونه مخاط بینی ۹۱ کودک که بعضی علائم خیلی خفیف را تجربه کرده یا اصلا علائم بیماری نداشتند، ویروس کرونا به مدت سه هفته مشاهده شده و ماندگاری داشته است. با این حال هنوز به درستی ثابت نشده است ویروسی که در بینی کودکان پیدا شده، هنگام انتقال به بزرگسالان چگونه خواهد بود و میزان سرایت آن نیز چقدر خواهد بود؟

۱۰۳ فوتی کرونا در ۲۴ ساعت گذشته: دکتر لاری سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۹ شهریور ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، یک هزار و ۷۵۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که   ۷۱۸ نفر از آنها بستری شدند. وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۷۳ هزار و ۵۷۰ نفر رسید. لاری گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۰۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۱ هزار و ۴۶۲ نفر رسید. لاری همچنین گفت: بر اساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استانهای تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند.

تانکر ترکر: صادرات نفت ایران بسیار بیشتر از آمار آمریکاست: داده های آماری وبسایت «تانکر تِرَکِر» که کار رهگیری نفتکشهای جهان را انجام می‌دهد میزان صادرات نفتی ایران بسیار بیشتر از آمار آمریکایی‌ها است. بر اساس این داده ها، ایران در حال حاضر بیش از ششصد هزار بشکه نفت در روز صادر می‌کند که بیشتر آنها به منظور جلوگیری از شناسایی و تحریم کشتی‌های نفتی توسط آمریکا با استفاده از نقل و انتقالات کشتی به کشتی صورت می‌گیرد.

هتل ترامپ در ونکوور کانادا اعلام ورشکستگی کرد: شرکتی که هتل بین المللی ترامپ در شهر ونکوور کانادا را اداره می کند روز جمعه اعلام کرد که درخواست اعلام ورشکستگی خود را به مراجع ارائه کرده و بیماری همه گیر ویروس کرونا را دلیل از دست دادن درآمد و مشکلات مالی خود دانسته است. شرکت "مشارکت در هتلداری تی ای"TAHMLP  که زیرمجموعه ای از شرکت مالزیایی "تی ای گلوبال" است، اعلام کرد که تعطیلی های موقت ناشی از شیوع کرونا از ماه مارس بر کسب و کار این هتل 69 طبقه تأثیر گذاشته است. شرکت هولبورن گروپ که در ونکوور کانادا مستقر و مالک این برج است، مجوز نامگذاری این پروژه به اسم ترامپ را تحت توافقنامه سال 2013 ارائه کرد.

وین سه‌شنبه میزبان نشست کمیسیون مشترک برجام به ریاست عراقچی و اشمید: شهر وین روز سه‌شنبه اول سپتامبر/۱۱ شهریور ماه میزبان نشست کمیسیون مشترک برجام به ریاست معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران و معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا است.

 

نظرات بینندگان