arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۱۸۹۸
تعداد نظرات: ۱۰۱ نظر
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۶ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۹

پناهیان: مواسات یعنی کاری که «ابالفضل العباس» در تبعیت از امام حسین (ع) کرد؛ رئیس جمهور و بقیه مسئولین هم باید برای رهبری همین کار را بکنند، والا می‌روند جهنم / جنگ تحمیلی به خاطر بازرگان بود، ۱۷ هزار شهید ترور هم همینطور؛ این عدالت است که اسمش را می‌گذارید روی خیابان؟ / رگباری فحش می‌بندند که فلانی عدالتخواهی را محدود کرد به دزدی‌ها؛ شعار عدالتخواهی الان فایده‌ای ندارد/ اولین کسی که از عدالتخواهی صحبت کرد هاشمی رفسنجانی با طرح‌های لیبرالی بود؛ بچه که نیستم هرکس از عدالتخواهی بگوید غش کنم براش، مثل برخی از این جوانانی که اخیراً آمدند

پناهیان شاگرد آیت الله مصباح یزدی در سخنرانی شب شام غریبان به شدت از «عدالتخواهان» انتقاد و به آیت الله هاشمی و مهندس بازرگان حمله کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پناهیان شاگرد آیت الله مصباح یزدی در سخنرانی شب شام غریبان به شدت از «عدالتخواهان» انتقاد و به آیت الله هاشمی و مهندس بازرگان حمله کرد.

به گزارش «انتخاب»؛ حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان در مراسم شب شام غریبان در دانشگاه افسری امام علی(ع) با انتقاد به مخالفین سخنان اخیرش مبنی بر «گذشتن زمان عدالتخواهی و ضرورت رفتن به سمت مواسات»، طرح بحث مواسات را ذیل موضوع اخوت مطرح شده از سوی آیت‌الله شاه‌آبادی استاد امام خمینی خواند و با ترجیح آن به مباحث اقتصادنا آیت‌الله محمدباقر صدر گفت: رگباری فحش می‌بندند که فلانی عدالتخواهی را محدود کرد به دزدی‌ها. می‌گویم بابا عدالتخواهی که معمولا الان در جامعه ما بحث می‌شود معطوف می‌شود به دزدی. سوال من این است که چرا عدالت محقق نشده؟ چون در کشور ما هنوز راهکارهای عدالت بیان نشده است و من وقتی دارم از مواسات صحبت می‌کنم (بر اساس دیدگاه آیت‌الله شاه‌آبادی که امام می‌فرمود روحی له الفداه)، می‌خواهم راهکاری را برای عدالت تبلیغ کنم. چرا بعضی‌ها تحمل نمی‌کنند؟

وی با تأکید بر اینکه «بحث من درباره مواسات، در مسیر عدالتخواهی است»، افزود: دزدی‌ها جلویش هم گرفته شود قصه تمام نمی‌شود. باید تمدن مبتنی بر مواسات و ‌مدل‌های اقتصادی و اجتماعی مبتنی بر مواسات طراحی شود. آقای شاه‌آبادی تشکیلاتی را پیشنهاد می‌کند به نام مخمس. اینها به خمس ربط ندارد.

پناهیان با تأکید دوباره بر اینکه «شعار عدالتخواهی الان فایده‌ای ندارد»، منتقدان خود را به این فراخواند که «تو برو یقه‌ای را بگیر که منجر به عدالتخواهی بشود» و ادامه داد: اولین کسی که در کشور ما چندین سال در نمازجمعه از عدالت اجتماعی صحبت کرد، آقای هاشمی رفسنجانی بودند. ایشان چیزی حدود 20 سال شاید کمی کمتر از عدالت اجتماعی صحبت کردند و عدالت اجتماعی را به روش خودشان تفسیر کردند. من بچه نیستم که هرکسی بگوید عدالت اجتماعی برایش غش کنم. می‌گویم اسمش را گفتی، فامیلش را هم بگو. منظورت از عدالت چیست؟ ایشان طرحش چه بود؟ همین طرح‌های شبه‌لیبرالی. به سخنان ایشان و کارگزارانش مراجعه کنید، ببینید معنایش چه می‌شود. من نمی‌خواهم از چند تا جوانی که امروز موتور عدالتخواهی را روشن کردند انتقاد کنم، ولی خیلی زودتر از شما آقای هاشمی رفسنجانی گفتند. حالا فرق شما که با انتقاد از روش‌های دولت ایشان از عدالت سخن می‌گویید با آقای هاشمی رفسنجانی چیست؟ بد است من دارم فرق شما را با ایشان می‌گویم؟ بد است می‌گویم شعار کلی الان دردی را دوا نمی‌کند؟ وقتی جامعه پر از ظلم باشد، آدم شعار عدالت را بالا می‌برد، می‌گوید عدالت عدالت تا یار جمع کند، وقتی یار جمع کردی، می‌گویند حالا چطوری؟ الان ما در وقت چطوری‌اش هستیم. به این دلیل من گفتم موقع شعار کلی عدالت گذشته است.

پناهیان با بی‌تقوا یا بی‌توجه خواندن مخالفان دیدگاهش درخصوص عدالت و مواسات، ادامه داد: البته من خیلی سریع از کنار این جملات عبور کردم، ممکن است در ایجاد سوءتفاهم مقصر هم باشم، ولی شنونده هم باید عاقل باشد، بالاخره حرف یک سروتهی دارد. این که دارد یقه مسئولین را می‌گیرد که تو حق نداری از محرومین جامعه برخوردارتر باشی، این یعنی مطلق دوره عدالتخواهی گذشت؟ واقعا بعضی‌ها بی‌تقوا هستند، یا بی‌توجه هستند.

این سخنران افزود: الان که عدالت اصلش جا افتاده و همه دنبال راهکارش هستند، ما داریم بر سر راهکار صحبت می‌کنیم. بحث تربیتی می‌کنیم برای تحقق راهکار. به من می‌گویند تو چرا بحث تربیتی می‌کنی ولی بحث عدالتخواهانه اجتماعی نمی‌کنی؟ آقا بحث تربیتی چه فرقی با بحث سیاسی می‌کند؟ ما که اینها را یکی می‌دانیم. ابعاد یک مفهوم است. من البته بسیاری از منتقدین را دلسوز می‌دانم و خوشحال می‌شوم که حتی شده به من هم فحش بدهند، می‌گویم باز هم انشاءالله کلا در یک مسیر درستی است. بعضی‌ها به من انتقاد کردند که چرا اینها را نمی‌کوبی؟ نه بابا چرا بکوبم؟ حالا ممکن است من نسبت به بعضی از کسانی که شعار عدالت می‌دهند سوءظن داشته باشم؛ ولی کلا این شعار را که نمی‌خواهم با خاک یکسان کنم و شعاردهندگانش را.

وی، پیگیری مواسات را وظیفه مجلس شورای اسلامی دانست و گفت: راهکار عدالت همین مواسات است. اگر مجلس شورای اسلامی بتواند، اگر بتواند، ما حزب اللهی زیاد داشتیم در مجلس که تا حالا نتوانستند. ما غش نمی‌کنیم چهار تا حزب‌اللهی بروند در مجلس. اگر مجلس شورای اسلامی بتواند نظام پولی بانکی را بر اساس طرح جدید شخم بزند، می‌رویم که داشته باشیم. والا با این سیستم بانکداری و این سیستم بودجه مدام باید برویم دنبال رانت‌خواری و علم عدالتخواهی هم همین‌جور برقرار باشد و دعوا ادامه دارد. باید این دعوا تمام شود. باید عدالت برقرار بشود تا جایی که عقل ما می‌رسد.

وی با بیان اینکه «قبل از ظهور، امتحان مهم ما مواسات است»، گفت: منظور من از مواسات به معنای اخلاقی نیست. مواسات به معنای سیاسی‌اش می‌دانی یعنی چه؟ کاری که اباالفضل العباس در تبعیت و اطاعت از اباعبدالله الحسین کرد. رئیس‌جمهور، رئیس مجلس، رئیس قوه قضاییه و نمایندگان مجلس و وزرا و استاندارها، این کار را باید برای مقام معظم رهبری بکنند والا می‌روند جهنم. می‌فهمی؟ مواسات یک مفهوم اخلاقی نیست. می‌روند جهنم. آقا این را از تو خواسته؟ آقا الان از تو راضی است؟

پناهیان با نفهم، بی‌مراعات و بی‌مطالعه خواندن مخالفان خود و با بیان اینکه «من از ترس نفهمی بعضی‌ها، مرتب پناه می‌برم پشت سر طرح اخوت آقای شاه‌آبادی. یک کمی مراعات کنند بروند مطالعه کنند»، اضافه کرد: مغز عدالتخواهی این است که مطالبات ولیّ جامعه را دنبال کنی که در آن مطالبات مردمی هم مندمج است. مغز عدالتخواهی این است که ابهت و اقتدار و نفوذی برای کلام مولایت بگذاری که کسی جرأت نکند از راهبردهایی که رهبری تعیین می‌کند مثلا در اقتصاد مقاومتی، مثلا در منش مسئولان، تخطی کند. الان جرأت می‌کنند تخطی کنند. ما در عدالتخواهی کم گذاشتیم، در عدالت سیاسی یقه نگرفتیم. بعضی‌‌ها که راحت پررویی می‌کنند. یکبار صحنه‌ای را تلویزیون نشان می‌داد مقام معظم رهبری یک نمایشگاهی را داشتند می‌دیدند، یک وزیری هم که استیضاح شد و کنار گذاشته شد (ببین این چه بوده که با مجلس قبلی کنار گذاشته شد). آن وزیر پیش آقا ایستاده بود، آقا فرمودند خب شما چرا پیگیری نمی‌کنید این مشکل کار حل شود؟ من اگر جای شما بودم یقه‌ام را پاره می‌کردم. آقا شوخی کرده؟ آن وزیر این کار را نکرده، اینها ریشه عدالت‌سوزی نیست؟ بعد شما می‌آیی دعای ندبه می‌خوانی امام زمان بیا؟ وزیرت را درست کن. عدالتخواهی این است که یقه اینجور وزرا گرفته شود که یقه‌ات را چرا پاره نکردی؟ من دیگر وقت نکردم درباره مواسات و ابعاد سیاسی آن صحبت کنم. مثلا گفته می‌شود علی در حق پیامبر، حق مواسات را انجام داد. این وزرا، رئیس‌جمهور، رئیس قوه قضاییه، رئیس مجلس، نمایندگان، حق مواسات را نسبت به رهبری انجام دادند؟ با این همه بزرگواری آقا، با این همه حمایت، با این همه لطف. خب، ما اگر قبل از ظهوریم، باید برویم سراغ این مفاهیم کلیدی.

پناهیان در بیان مصادیق مواسات گفت: دست در جیب هم کردن یک مصداقش، شریک شدن و کار کردن است. جهاد به اموال مقدم بر جهاد به انفس است. از دبستان، تعاونی زدن را یاد بدهید البته بر اساس الگوی اخوت که آقای شاه‌آبادی دادند.

وی با اشاره به روایتی از زراره که اولویت بین نماز و زکات و حج و صوم و ولایت را از امام باقر می‌پرسد، گفت: زراره گفت کدام مهمتر است، فرمود: الولایه افضل، لانها مفتاحهن، یعنی ولایت مفتاح اینهاست. تو که هنوز نتوانستی مسئولینت را به خط کنی مواسات با رهبری داشته باشند، دنبال چه هستی؟ بزرگترین ظلم‌ها اینجا اتفاق می‌‌افتد. عدالتخواهی‌ات را اول ببر سر اطاعت و تبعیت از ولی فقیه. همه این تمدن مبتنی بر انفاق، اگر ولی بالای سرش نباشد، فایده ندارد.

وی در ادامه با قرائت بخش‌هایی از دو سخنرانی رهبر معظم انقلاب درخصوص عدالت که رهبری طی آن، عدالت را درهم تنیده با دو مفهوم عقلانیت و معنویت دانسته‌اند، گفت: طرف تهمت می‌زند، فحش می‌دهد، سخن ما را تحریف می‌کند بعد طرفداری از عدالت می‌کند. آقا می‌فرمایند اگر عدالت از عقلانیت و معنویت جدا شد، اصلا عدالت نخواهد بود.

پناهیان همچنین در بخش دیگری از سخنان خود، نامگذاری خیابانی به نام بازرگان از سوی شورای شهر تهران را مصداقی از بی‌عدالتی خواند و گفت: اسم کسانی که بزرگترین ظلم را به این کشور تحمیل کردند، روی خیابان می گذارند. جنگ تحمیلی به خاطر بازرگان و بنی صدر به این کشور تحمیل شد، 17 هزار شهید ترور به خاطر شخص آقای بازرگان و طرز تفکرش بود. اسمش را بگذار روی دیوار. این عدالت است؟ من میخواهم بدانم تقدیر از سپهبد قرنی رادمرد ایران قوی چگونه در مملکت تحقق پیدا خواهد کرد؟ او که لیبرال‌ها وادار به استعفایش کردند و فرزندان تروریست لیبرال‌ها او را کشتند و اولین شهید این مملکت شد. آن زمانی که نه سپاهی بود نه بسیجی بود، او با ارتش مملکت را نجات داد. آقای بازرگان و لیبرال‌ها ایشان را حذف کردند و فرزندان آقای بازرگان که خودش در نامه‌ای نوشت اینها فرزندان ما هستند، او را کشتند، شهید قرنی، من با تمام وجود به تربت پاک تو سجده می‌کنم و خاک قبر تو را می‌بوسم. مظلوم، مظلوم، تو هر شهری از شهرهای ما یک خیابان به اسم شهید قرنی باید باشد، تا بفهمند او چه کرد.

وی ضمن تأکید بر جملاتی از علامه طباطبایی مبنی بر اینکه غربی‌ها، جنایات خود را اصلاح نامیده‌اند، گفت: غربزده‌ها هم اسم خود را غرب‌طلب نمی‌گویند.

این واعظ همچنین با اشاره به جملاتی از حضرت امام درباره غرب و غربزدگان گفت: من صحیفه امام را زیر و رو کرده‌ام؛ امام مثبت‌نگر و امام قدرتمند که معتقد است، ما در همه زمینه‌ها پیروز خواهیم شد، تنها در یک زمینه می‌گوید که ما به این سادگی‌ها از شر اینها خلاص نمی‌شویم و آن هم غربزده‌هاست. حالا غربزده‌ها ترجمه‌اش یعنی عاشقان توحش. الهی بمیرم امام که اینها سر 20 سال با شعارهای صریحا غربی رأی آوردند. این بیمارها را کنار نمی‌شود گذاشت.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۰۱
در انتظار بررسی: ۶۵
غیر قابل انتشار: ۶۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
5
18
جایگاه نظام ، جایگاه پیامبر و امام علی و امام حسن است نه امام حسین .
در جایگاه امام حسین (ع) مردم خودشان انتخاب می کنند که در کنار خواسته امام بمانند . اما در جایگاه امامان حاکم ، حقوق مردم مطرح است نه خواسته امام حاکم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
7
53
همش مغلطه و سفسطه!!!
غمخوار قراملکی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
6
43
آقای پناهیان شما و امثال شما که داعیه اخلاق را یدک میکشید همیشه گقته اید که پشت سر مرده حرفی نزنند نکته مهمتر و قابل تاملتر اینکه اگر آن کسانی که میگویید بد بودند و الان هم اثار بدیشان در جامعه نمود و هویدا است شما و استادهایتان ان زمان که انها زعام حکومت را گرفته بودند ، بودید چرا به عنوان طلبه و یا استاد و یا هرچی ان زمان اعتراض نکردید شما که لقب خودتان را حجه الاسلام گذاشته اید هیچ وقت لب به اعتراض نگشودید که الان جامعه بدی انها را حس کند یکی از راه های مساوات هم همین است
جناب آقای پناهیان عزیز
علی
|
United States
|
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
4
27
چه اصراری دارید با این تیتر و در صفحه اول سخنانش را می گذارید؟ ممکنه روش کلیک کنند ولی 10 نفر هم نمیخونه و براش مهم نیست این حرفهای ....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
1
21
اسکی رو خوبی است....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
8
43
امثال پناهیان بااین همه سخنان بی پایه واساس، جواب خدارو چه خواهند داد؟!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
3
33
من نمیدونم والله . هر بار که به ایشون انتقاد کردیم ماجرا و اصل صحبت هاش رو یک جوری وصل کرد به رهبری . خود ایشان گفته دوره عدالت خواهی گذشت. الان میگه.... خدایا شکرت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
7
41
امام حسین خودش به فریاد این ملت برسه از دست افکار بی در و پیکر امثال تو.
Reza
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
4
43
سلام به روح پاک مهندس بازرگان
جنگ رو کودتای نوژه درست کرد
جنگ رو اشغال سفارت درست کرد

فرزندان بازرگان که بازرگان گفت قبل از اختلافاتی بود که جامعه رو دو تکه کرد بعد از فاز نظامی منافقین مهندس بازرگان
ازشون بیزار بود
امام خمینی به درست کاری ایشون صحه گذاشته حالا شما برای خودت می گی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
26
9
انتخاب دروغ ننویس. آقای پناهیان هیچ وقت شاگرد استاد مصباح نبودن. حداقل مرد باش درست خبر بنویس
ناسناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
2
29
شعار دادن زیاد سخت نیست خصوصا برای کسانی که تریبون داشته باشند و بتوانند در پوشش واژه های دهان پر کن به همه که مخالف نظر وی هستند فحش بدهد و مسخره شان کند آنهم زیر چتر مواسات چگونه قابل تفسیر و تحلیل است.
ناشناس
|
Belgium
|
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
35
4
حرف درست یعنی این
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
15
13
من کاملا با حرفهای پناهیان موافقم . اصلا صدام خوب آدمی بود و بازرگان باعث شد گول بخوره و به ایران حمله کنه. چهل و دو ساله هی میخوام بگم مسوول اون ترورها بازرگان بوده از ترس تهمت جنون چیزی نگفتم تا اینکه پناهیان بزرگ این کار رو کرد
امنه سادات
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
46
7
احسنت بر این متفکر و سخنران توانا و چه بسیارند امثال ایشان که بر دهان یاوه گویان میزنند.خداوند نگهدارشان باشد.....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
8
40
آن زمان كه مرحوم رفسنجاني براي انقلاب شكنجه ميشد شما به سيب زميني ميگفتيد ديب دميني حالا شدين داعيه انقلاب
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
3
35
هر کسی، فهمید ایشون چی فرمایش میکنند،لطفا به زبان ساده، زیر دیپلم بفرمایند، بقیه هم استفاده کنند،
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
4
27
خودتم فهمیدی چی گفتی؟یا فقط خواستی فحش بدی و بگی فحشهات یه مرجع علمی داره مثلا؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
6
11
این اقا بیارید برنامه خانواده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
2
18
عدالت یعنی اینکه افراد برای کاندیداهای ریاست جمهوری شرط و شروط نگذارند برای کاندیداهای مجلس و شورای شهر همینطور .بگذارند یک بی سواد رییس جمهور شود .یک نفر که هیچ پستی نگرفته نماینده مجلس شود .یک جوان عضو شورای شهر شود .عدالت یعنی اینکه بگذارند مردم هر کسی را می خواهند انتخاب کنند .حتی اگر افرادی از مقامات قبول نداشته باشند .عذالت یعنی اینکه علی بیست و پنج سال در خانه می ماند تا مردم خود بیایند و به اجبار به خلیفه گری مسلمین مجبورش کنند.
ناشناس
|
Germany
|
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
1
15
وای بر ما ...
مرتضی
|
Hong Kong
|
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
7
42
تو کسی نیستی که درباره رفسنجانی وبازرگان سخن بگویی....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
2
22
اگر مثل دیگران کار اجرایی میکرد معلوم میشد کار دیگری بلد است یا نه
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
7
20
چرا مینویسید پناهیان شاگرد آیه الله مصباح بود. هیچ وقت در موسسه در راه حق یا موسسه امام باقر بعدا امام خمینی نبود. او دانشجوی دفتر همکاری حوزه و دانشگاه شد و بعد در طول دوره به دلیل نمرات پایین اخراج شد. هیچ وقت درس حسابی نخوانده است. زد به روضه خوانی و ظهور حضرت و ظاهرا موفق شده و خریدار دارد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
3
26
آقای پناهیان تبع کشیدن به مهندس بازرگان که اسیر خاک شده یا آقای هاشمی کار سختی نیست در یوتیوب اگه سواد دارید جواب شبهاتی رو بدید که در فضای مجازی دارد به دین وارد می شود.. این وظیفه شماست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
8
32
امام حسین برابر است با ایت الله خامنه ای ؟؟
آقای پناهیان این تحریف دین و تفسیر به رای نیست؟
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
0
12
نه افراط
نه تفریط
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
4
19
انصافا خودت هم این حرف را قبول داری
چه بهشتی ساختی
رای گیری کن من یکی با تو به بهشت نمیام
راستی ماسکت کو که کرونا به مردم ندی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
0
23
قد خاب من افتری (زیانکار است کسی که تهمت بزند)
ناشناس تهمت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
0
18
تهمت زدن بدیگران کارفرزند انقلاب نیست سعودی وسا،یرکشورهای خلیج فارس ودرراس ان امریکا جنگ رابایران تحمیل کرد شمارابخدا قسم کیلویی بکسی نهمت نزنید
حسن دهقانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
1
16
با سلام ، چرا هر کی هر بیربطی بگه انتخاب چاپ میکنه، مگه از این حرفها تا حالا کم داشتیم، چه مشکلی حل شده، تو را به خدا به فکر مردم باشید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
3
24
بازرگان از دست امثال شما جنگ طلبان خون دل خورد. . ایشان اصلا تاریخ نمی داند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
3
24
از این تندروها چیزی درنمیاد!
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
36
5
عالی بود استاد خصوصا در مورد آقایان رفسنجانی و دور اطرافیانش
خوددار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
1
17
جناب پناهیان،همانجا امام برای غربزده ها می گوید از ولایتیها و حجته ها هم گفته و حتی مارهای خوش خط و خال خطاب کردند.این دو تفکر در همین حوزه ها علمیه هستند و اکثر مردم نخبه و فرهیخته مصادیقش را مدانند و می شناسند.نسبت به امام(س) مواسات داشته باش.
مسلمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
3
25
سلام
خبری است؟
این فرد خود دانا پندار و خود معصوم پندار مسئولیت کدام یک از سخنان خود را می پذیرد؟
تو اصلاً با فکر بازرگان آشنا هستی؟

اصلاً این نوع سخن گفتن در شأن یک واعظ مدعی نمی باشد.
والسلام
شیرین فروش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
5
24
اقای پناهیان ازدولت سر هاشمی صاحب منبرشدی هاشمیها بودن شمارا به اینجاها رساندن بله هاشمی رفته حالا دیگه
هرچه میخواهد دل تنگت بگو
درودورضوان خداوند به روح بزرگوار هاشمی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
احسن به شما .تمام زیر ساختها بلا استثناء در زمان اقای هاشمی است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
3
26
حالا که باعث و بانی جنگ تحمیلی بازرگان بود باید به شکرانه و سپاسگزاری چنین نعمتی ، بزرگترین خیابان های شهرهای بزرگ کشور به نام مهندس بازرگان باشد !
شماها تا دیروز دائم می گفتید جنگ خوب بود و ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
0
14
کی قرار تموم بشه این داستان؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
3
19
این خودش فهمیده چی میگه؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
1
15
چرا تهمت میزنی ب
چرا تاریخ را تحریف میکنید
چرا نمیگزارید قضایا روشن شود
ثابتی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
2
20
بنظر میرسد که محل سخنرانی اقای پناهیان در مراسم شام غریبان و در دانشگاه افسری امام علی (ع) ، دارای اشکال اساسی و نقض صریح قانون اساسی و فرمایشات مرحوم امام خمینی میباشد..‌ چرا که ورود نظامیان به عرصه سیاست و توصیه های جدی حضرت امام از پرهیز و اجتناب نظامیان در مسائل سیاسی کشور ، کاملا شفاف و بین توضیح داده شده... حالا این جناب سخنران منبر عزاداری شام غریبان شهدای کربلا را به مسائل سیاسی سوق داده و با نبش قبر سیاسی برخی مسئولین مملکتی وقت که امروزه در میان ما نیستند ، ، سعی در توجیه مواسات خود دارد... این مباحث سیاسی میبایست در دانشگاههای غیر نظامی کشور مطرح تا دانشجویان بتوانند با به چالش کشیدن سخنران. با واقعیتهای جامعه و مدیریت کشور بیشتر اشنا شوند... ایا فکر میکنید دانشجویان یک دانشگاه نظامی ، امکان به چالش کشیدن این سخنران را دارند!!!!؟
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
2
15
این از کجا ظهور کرد؟؟؟!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
1
23
از بیانات اقای پناهیان وامثال او باید پناه برذ به خدا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
1
18
طرز تفکر جنابشان این است یا با منی یا بر منی
و جمله سرخپوست خوب سرخپوست مرده است مصداق صحبت تیشان که هر که روز اول شهید شد خوب است
اگر رفسنجانی در ترور اول انقلاب مرده بود شهید محراب بود !
واگر مطهری زنده بود تکفیر می شد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
0
12
یه کمی یواش
نسل اولی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
2
16
به آقای پناهیان بگویید آیت الله رفسنجانی از ثروت خانوادگی دست شست و خیلی وقت قبل از اینکه من و اساتیدم به انقلاب فکر کنیم در جنوب لبنان همراه افرادی مثل شهید چمران مشق عشق می کرد سزاوار نیست از او اینگونه یاد شود . شما کتاب های بازرگان راخوانده اید؟ البته هردوی این عزیزان اشکالاتی داشتند . در تمام دنیا به گذشتگان احترام میگذارند . شما را به تقوای الهی دعوت می کنم و بدانید"عمده گناهان فرزندان آدم از زبان آنهاست "
البته انتخاب هم این ها درج نمی کند . و من از باب امر به معروف ونهی از منکر نوشتم
ناشناس
|
United Kingdom
|
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
5
27
خیلی ها خواستند ولی نتوانستند ذره ای غبار بر چهره بازرگان بنشانند چون انسان بود و پاک نهاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
روز روشن افترا ودروغ می گوید ..........
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
3
25
اون زمان که مرحوم هاشمی داشت با طاغوت مبارزه میکرد شما کجا بودی؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
3
16
شما که صحیفه امام را زیر و رو کرده ای میدانی که از دست چه کسانی چه خون دلها که نخورد ؟!!
کاش منبر محفل امام حسین را پیش زمینه انتخابات نمیکردید جناب پناهی ...کاش فتوت شما کمی بیشتر بود تااینچنین بی محابا به بزرگان فقید اینچنین نمیتاختید ...کاش ....کاش....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
3
26
جنگ تحمیلی چه ارتباطی به بازرگان دارد؟ بعد نگاه کن ببین محبوبیت بازرگان در بین مردم چقدر است
سروش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
2
20
باور کنید یه جایی در 40 سال گذشته ماست ها رو ریختند داخل قیمه ها که از دکتر بهشتی و استاد مطهری رسیدیم به جناب پناهیان و اینها
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
0
12
اخلاق رسانه ای را رعایت کنید
نسل اولی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
0
13
چرا نظرها را درج نمی کنید . پس قسمت نظرات را ببندید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
بعد از 42 سال افتخار آقای پناهیان این است که پشت تریبون بگوید: «...وقتی جامعه پر از ظلم باشد...»
به نظر شما ایردای در ساختار کشور نیست؟ تا کی قرار است اشخاص را مقصر معرفی کنید؟ جناب آقای پناهیان، فقط یک لحظه تفکر!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
1
23
کاری از دست ما برای رهایی از دست شما و امثال شما بر نمی اید
از دست مردم کاری به جز دعا بر نمیآید همین .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
34
6
درود بر پناهیان عزیز
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
1
10
پناهیان شاگرد آیت الله مصباح ؟
ناشناس
|
Netherlands
|
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
1
14
امامان با افراد عادی قابل مقایسه نیستند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
0
19
چه راحت تهمت میزنیم.
پدرام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
1
23
ایشان نماینده افکار چند درصد جامعه است که حق دارد تریبون و رسانه و بلندگو داشته باشد اما نماینده اکثریت غالب افکار جامعه می بایست ممنوع التصویر و صدا باشد و حق استفاده از رسانه ها را برای دفاع خود از تهمت هایی که اقلیت جامعه بر او وارد می سازند را نداشته باشد؟ همین مورد کوچک را بگیرید و بروید جلو و ببینید کجای کار و رفتارمان امام حسینی است؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
2
10
بابا یواش !!
ناشناس
|
United Kingdom
|
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
5
5
چه جملات گوهر باری
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
0
7
بالاخره ایشان چطوریش را نگفته! چطور عدالت و یا مواسات در جامعه پیاده شود نا مؤثر واقع شود؟ و همه چیز سرجایش باشد؛ ته حرف حساب چیست؟ بفرمایید، ما سرتا پا گوشیم ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
16
2
انتخاب.... آخه چقدر کینه از آیت الله مصباح داری.... یک مقدار تحقیق روشن میکنه که اصلا آقای پناهیان شاگرد آیت الله مصباح نیست حتی جزو جبهه پایداری هم نبود
بجای اینکه علمی کسی نقد کنی با تیتر سعی میکنی به حاشیه ببری....
دریغ از قدری انصاف...
و چقدر زیباست سخن امام حسین
اگر دین ندارید.... آزاده باشید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
1
18
بنظرم کسی که اسم بازرگان را میاورد باید وضو داشته باشد او کسی بود قدرتی که خیلی ها بخاطر آن ممکن است جان هزاران را نفر را بیجان کنند با تقوای سیاسی اش کنار گذاشت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
1
22
جهنمی که افکار شما اونجا نباشه ! برای خودش بهشتی است !!
علی اصغر چرا غچی _جانباز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
2
28
جنگ تحمیلی بخاطر بازرگان و...بود!!!!!!!!!!
از این حرف بی ربط تر تا الان نشنیدم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
0
20
عزیز متفکر عارف مسلک ما، بدجور در تخیلات و تار تحلیل مطابق ذوق گرفتار شدن، بطوریکه تماما کذب روچون واقعیت فریاد می زند و وحی منزل می پندارد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
0
24
افکار ایشون بسیار متکبرانه است. ومشخصه. اسلام را دارد وارونه نشان میدهد. اینکه این آقا به کسانی که دستشان از دنیا کوتاه. است ونمیتوانند از خودشان دفاع بکنند نشاندهنده. شخصیت. از خود راضی خود است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
0
29
جنگ تحمیلی به بهانه تسخیر سفارت آمریکا و گراگان گیری اتفاق افتد که بازرگان کاملا با آن مخالف بود
شما چطور تاریخ واضح 40 سال پیش را اینچنین تحریف می کنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
1
13
پناه بر خدا پناهیان
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
0
19
غربزده‌!!!؟؟؟
اینهایی که دزدی و اختلاس می کنن غربزده‌ هستن؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
4
10
با سلام به انتخاب.ببخشید من متوجه نشدم که ارزش این خبر از نظر شما چه میزان بوده که در بخش وسط کار کردید و یا اصلا به آن پرداخته اید.آقای پناهیان اظهار نظری کرده اند مثل ما بقی وعاظ .البته ایشان بیشتر می خواستند پاسخ حملات این چند وقته جوانان عدالتخواه به ایشان را بدهد.نیازی هم نبود جزءیات سخنان ایشان را بیان کنید تا ما بفهمیم ایشان چه دیدگاهی دارند آقای پناهیان الحمد لله شناخته شده اند و نیازی به تبلیغات بیشتر ندارند. البته خدارا صد هزار مرتبه شکر که از تبلیغ و ترویج تفکر مهدوی مدتی است که کنار کشیده اند.
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
31
4
درود بر این روحانی روشنگر و حقیقت شناس
عادل
|
Romania
|
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
0
14
واقعا فاز ایشون چیه ؟یعنی با این به اصطلاح مساوات اونطوریکه در ذهن ایشون هست دیکه لازم نیست دنبال عدالت باشیم ؟؟با این حرفها مگر میشود حکومت و نظام رو از مشقت برقراری عدل و عدالت رهانید ؟ تکلیف برقرای حکومت عدل علی که اول انقلاب شعارش ورد زبان بانیان انقلاب بود چه میشود؟؟
مهرداد نظرنژاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
2
13
چنین افرادی حق ندارند هاشمی رفسنجانی عزیز را زیر سئوال ببرند زیاد هیجانی نشو ملت دیگر ای اداها را نمی پذیرد !!
اردبیلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
1
9
گردانندگان عزیز سایت بسیار ارزنده و وزین انتخاب
با سلام
من سالهاست که روزانه چند بار به سایت شما مراجعه می کنم و برایم خیلی ارزشمن است.
خواهشی که دارم این است که اگر به همراهان و خوانندگان ارزش قائل هستید، لطفا در مورد خبرهایی که قرار نیست نظر خوانندگان را منعکس کنید، بخش نظرات بینندگان را غیر فعال کنید.
آزاد گذاشتن نوشتن نظر و صرف وقت از طرف خوانندگان و عدم اعتنا به نظرات آنها، توهین به نظرات و وقت و دیدگاه آنان است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
0
18
مگه تو مسئول بهشت و جهنمی ؟؟؟
ناشناس
|
Canada
|
۰۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
0
22
روح مرحوم مهندس بازرگان معلم و مفسر قرآن و سیاستمدار دیندار و نجیب شاد.
ناشناس
|
Germany
|
۰۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
1
20
آخه توکی هستی که تعیین می کنی که به جهنم می‌رود و کی به بهشت
گلبرگ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
0
21
آقای پناهیان افراط گرایان امثال تو به مراتب خطرناکتر از لیبرال ها هستین و گوش مردم از حرفاتون پر، فقط دست از سر مردم بردارید،چون به خیر شما امیدی نیس، لطف کنید شر مرسانید
محمد
|
Canada
|
۰۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
0
10
چرا حرف هاىش را در مورد زکات سانسور کرديد؟ گفته در زمان امام زمان اگر زکات ندهيد گردنتان را مى زنند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
1
13
ازهرکسی حتی ادواری معمولی نه قشر تحصیل کرده همه میدانند همانطور که امام عزیزفرمودند این دست پلید امریکاست که ازاستین صددام بیرون عمده شما میفرمایید کاربازرگان بود وجدان داشته باش من طرفدارانها نیستم اما ازسخنان شما بشوید گله دارم توبه توبه توبه کنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
1
14
جمش کن
علی رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
0
9
مواسات یعنی اطاعت از رهبری و ولایت ایشان= ایجاد آرامش و پیروی از ایشان زیرا رهبری کشور را آرام می کند دیگران دچار تلاطم پشت سر کسانی که دستشان از دار دنیا کوتاه است به نیکی یاد کنید زیرا روز قیامت بر دست و زبان و اعضای او قدرتی برای بخشش نیست و طرف حساب خداست و حق ا... نیست که بگوییم مبخشد حق التاس است که مدانید چه خواهد شد. پس بیاییم پشت سر مردگان از هر طیفی به نیکی یاد کنیم و اگر راهکاری دارید ارائه دهید.
سهیل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
1
16
بزرگان به ما یاد دادن و گفتن پشت سر کسی که فوت کرده حرف نمیزنن!! تو چه کاره ای در این مملکت که اینجوری حرف میزنی؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
1
20
خداوند رحمت كند مرحوم بازرگان را معلومه كه از تفكر درست و انديشه آزاد منشي او با وجود اينكه مرحوم شده است هراس داريد.
rza
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
0
19
برادر عزیز چهل و یک سال مملک تمام و کمال دست شماست چیکار کردین ؟؟؟؟؟؟؟؟ وضع مملکت و نوجوان ها و جوان های این مملکت همه واسه تصمیمات شما و امثال شماست چرا خودتون رو جدا میکنید از بقیه. فقط حرف حرف حرف حرف حرف حرف
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
با این افکار وادبیات مملکت درست نخواهد شد وملاحظه می کنید که درجامعه وضعیت خوبی از جهت اعتقادی نیست که علت آن هم مشکلات اقتصادی ،تبعیض،تجاوز به اموال عمومی ونهایتابیکاری است وآقایان اشتباه کردند که فرمایش پیامبر گرامی اسلام رابه فراموشی سپردند وتوجهی نکردند که من لامعاش له لا معاد له اگردرجامعه فقر حاکم بوداعتقاد ومذهب در حاشیه است وفقط ممکن است ظاهررعایت شود وشعار.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
0
17
خودت می دانید کسی حرف تورا گوش نمی کند می گویید فقط من هستم که راست می گویم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
1
20
می خواهم بدانم نظر حاج آقا درمورد شرق زدگی چیست؟!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
2
21
متوهم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
30
3
احسنت بر آقای پناهیان با بحث به‌روز و تحلیل دقیق اوضاع جامعه، البته ممکننه به مذاق بعضی‌ها خوش نیاد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
3
20
شما چه کاره ای که به هر کس می تازی ؟!!تقوی داشته باش و آبروی لباست را حفظ کن
موحد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
1
18
آقای پناهیان آهسته رو .بیش از چهل سال است قدرت را در دست داشته اید چه کرده اید با این مردم مظلوم. .بازرگان نجیب بود خیلی زود است شما در مورد ایشان صحبت کنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
5
3
بحثش سنگینه. شما رو درک میکنم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
7
5
دنبال کننده پناهیان هستم. تحلیل شما خیلی متفاوته با اصل موضوع.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
3
8
برو به مدرسه ات برس بیین حضوری یا غیرحضوری
هاشمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
3
14
متاسفانه یک منبری دهه 80 که در مشهد 50نفر
پای منبرش نبودند حالا چه...ایراد میکند از کوزه همان .....
نظرات بینندگان